Inlägg från: Anonym (höstlöv) |Visa alla inlägg
  • Anonym (höstlöv)

    Behöver akuta råd!!

    Vad tråkigt att din man beter så illa....att hani nte tar ansvar för sin familj. Antar att du försökt tala med honom?! Men att det inte skett några varaktiga förändringar. Har han på allvar insett att du vill separera? Det finns ingen chans att nå fram om han förstår att du vill skiljas om det inte blir en förändring? 
    Han kanske inte mår speciellt bra över att er relation är dålig och relationen med barnen utan väljer att fly genom att köpa prylar.... bättre än alkohol men absolut inte bra....
    Har du prövat vad som händer om du slutar plocka upp och städa efter honom? Se om han efter ett tag börjar klaga hur det ser ut... så kan man bara svara att ja men då får du väl se till och ta undan efter dig....bara att du tar fram disktrasan, golvmoppen el dylikt...
    Annars så tänker jag att om han ändå inte umgås så mkt med barnen och inte gör något i hemmet knappt, orkar han då ha barnen 50 procent? Han kanske nöjer sig med varannan helg eller var tredje eller fjärde vecka nånting...?
    Har du någon du kan prata med? Tänk på att barnen också behöver få hjälp o stöd om ni separerar....Ta hand om dig!

  • Anonym (höstlöv)

    Det verkar ju som att han har någon form av diagnos och att han lever i förnekelse kring sitt missbruk och att han inte bryr sig ett dugg om att det går ut över familjen.... Jag tänker att ditt och barnens bästa får bli fokus, sedan kan du rekommendera honom att söka professionell hjälp för sitt samlande....Det verkar ju som att problemet blivit värre och det blir väl så om man samlar på sig saker hela tiden att högarna växer...och också för att du har tröttnat på att slänga saker och att han heller inte bryr sig om att det blir en sanitär olägenhet.... Försök se om det finns någon förening för anhöriga till människor med beroende problematik... och sök kurators för samtal så att du kan få hjälp och stöd i rollen som anhörig....

  • Anonym (höstlöv)

    Jag tror nog tyvärr om han inte är beredd att ta proffesionell hjälp så ser jag ingen utväg än att du och barnen flyttar....

Svar på tråden Behöver akuta råd!!