• Anonym (R)

    Partner reser bort under graviditet

    Vet inte om det är gravid hormoner som gör mig irriterad, men just nu är jag irriterad. Jag är gravid i v 11. Det är kanske skillnad på mamma o pappa men jag har suttit o läst på, vilka vitaminer man ska ta, vad man får o inte Fåe göra. Ja kort o gott har jag läst på massa o lärt mig så mycket.  Min sambo se mycket fram emot det men Kånns inte alls lika involverad. 
    det som gör mig mest sur nu är att han åkt iväg till annat land en vecka nu. Där är han på stora matcher med massa folk, går ut, åker kollektivt Där det är så trångt att de knappt får plats. Är man gravid räknas man som risögrupp. vad anser ni om denna situationen?

  • Svar på tråden Partner reser bort under graviditet
  • Pope Joan II
    Anonym (R) skrev 2022-11-12 19:33:36 följande:
    Partner reser bort under graviditet

    Vet inte om det är gravid hormoner som gör mig irriterad, men just nu är jag irriterad. Jag är gravid i v 11. Det är kanske skillnad på mamma o pappa men jag har suttit o läst på, vilka vitaminer man ska ta, vad man får o inte Fåe göra. Ja kort o gott har jag läst på massa o lärt mig så mycket.  Min sambo se mycket fram emot det men Kånns inte alls lika involverad. 
    det som gör mig mest sur nu är att han åkt iväg till annat land en vecka nu. Där är han på stora matcher med massa folk, går ut, åker kollektivt Där det är så trångt att de knappt får plats. Är man gravid räknas man som risögrupp. vad anser ni om denna situationen?


    Riskgrupp för vad? 

    Det är väl utmärkt att han reser nu när du är tidigt gravid istället för när du är långt gången eller när bebisen har kommit. Jag förstår inte vad det är att vara irriterad över. 
  • Anonym (Mimmi)

    Jag anser att du ska lugna ner dig.
    Du är i vecka ELVA, inte 38.

  • Anonym (R)

    För Corona . Har fått råd från min barnmorska att intre utsätta mig då man kan bli allvarligt sjuk 

  • Zaxika

    Om det bara är smitta du är orolig för så är det ju ingen fara. Covid räknas inte längre som en samhällsfarlig sjukdom och de flesta av oss har redan haft covid en eller flera gånger och är även vaccinerade. 

    När jag var tidigt gravid så var jag väldigt orolig för att graviditeten inte skulle utvecklas normalt, så jag hade tyckt det hade varit jobbigt att vara ensam. Oron släppte någon gång efter v28 när det började kännas mer säkert. Två månader före förlossning åkte min man iväg på en resa utomlands tillsammans med sitt jobb. Det kändes bra. Hade varit värre om det var t ex en månad innan.

  • Anonym (Snark)

    Chilla lite va ?
    Nej du är ingen riskgrupp för covid. Du är bara i v 11, klart han ska iväg!  

  • Anonym (Ronja)

    Det är väl bättre att han roar sig nu än när bebisen har kommit? Tycker absolut han ska passa på att åka på resa. 

  • Anonym (Jo)
    Anonym (Ronja) skrev 2022-11-12 22:25:00 följande:
    Det är väl bättre att han roar sig nu än när bebisen har kommit? Tycker absolut han ska passa på att åka på resa. 
    Inte okej
  • Anonym (Rimligt)

    Jag är i vecka 22 och min kille kommer vara bortrest hela veckan. Jag är chill. Han har två inbokade resor när vår lilla dotter är två månader också och jag själv planerar att fixa pass till lilltösen direkt så jag och dottern kan åka iväg själva när hon är fyra månader. :) 

    lev livet du också 

Svar på tråden Partner reser bort under graviditet