• Anonym (R)

Partner reser bort under graviditet

Vet inte om det är gravid hormoner som gör mig irriterad, men just nu är jag irriterad. Jag är gravid i v 11. Det är kanske skillnad på mamma o pappa men jag har suttit o läst på, vilka vitaminer man ska ta, vad man får o inte Fåe göra. Ja kort o gott har jag läst på massa o lärt mig så mycket.  Min sambo se mycket fram emot det men Kånns inte alls lika involverad. 
    det som gör mig mest sur nu är att han åkt iväg till annat land en vecka nu. Där är han på stora matcher med massa folk, går ut, åker kollektivt Där det är så trångt att de knappt får plats. Är man gravid räknas man som risögrupp. vad anser ni om denna situationen?

• Svar på tråden Partner reser bort under graviditet
  • Anonym (Varför)

Njut av graviditeten. 
    När du kommer till v 35-37 då skulle jag börja fundera lite för vill att båda ska vara friska inför förlossningen

Är ni båda vaccinerade mot covid? Har ni haft covid? 

• Aliona

Jag förstår att det är oron för Covid som gör att du inte vill att han ska vara borta? Då kan ni ju försöka hålla avstånd till varandra några dagar efter att han kommit hem. Men sjäkvklart ska han kunna resa när du bara är i vecka elva! 

• Anonym (Sluta oroa dig)

Du behöver slappna av. Du tillhör ingen riskgrupp (inte pga graviditeten i alla fall) Corona är som en vanlig förkylning numera och det finns inget du inte kan göra som ingår i en vanlig vardag saker du bör undvika är typ att åka bergochdalbana. 

• mammatill6

Är ju helt naturligt att du som mamma är mer uppe under då barnet är i din kropp. Men livet stannar inte upp för en graviditet. 

• Anonym (MR klister)

Du överdriver väldigt!
    Varför skulle han inte åka? 

Vissa reser i jobbet, hade inte det heller varit okej? 

Lämnar du någonsin lägenheten? 

• Fiona M

Det låter väldigt överdrivet.
    Hade du velat att pojkvännen satt hemma tills barnet föddes? Tänmer du göra det själv?

• Gullvivor

Hade definitivt blivit mer än bara irriterad, oavsett graviditet eller inte, då det känns konstigt att resa utomlands och lämna fru/sambo hemma. 

När det gäller graviditeten så är man väl i riskgrupp först efter vecka 20? Om det fortfarande ens gäller.. tycker inte du behöver vara orolig över det. 

• Fiona M

Vad menar du?
    Jag är mer intresserad av att resa än Maken, så de flesta resor sker uan honom.

Gullvivor skrev 2022-11-13 09:38:31 följande:

Hade definitivt blivit mer än bara irriterad, oavsett graviditet eller inte, då det känns konstigt att resa utomlands och lämna fru/sambo hemma. 

• Anonym (Jaa)

Jag tror nog du har lite hormoner som spökar.  Är också i vecka 11 och skulle aboslut inte ha något emot om min partner åkte någonstans, tvärtom! :D skulle vart skönt med lite egentid ;)

Men nära bf så ja då hade jag varit ledsen/besviken.

• Core

Allvarligt, v11 ? Du låter rätt dryg.

absolut, jag slutade dricka och göra saker under hennes graviditet , men v11 hade hon inte en tanke ( eller jag ) på att det skulle finnas några begränsningar 

Svar på tråden Partner reser bort under graviditet