• sandra85ws

    Äter ni både lunch och middag?

    Hej! 


    Jag undrar hur era matrutiner ser ut? 


    Mina ser ut såhär: 

    -  frukost ( smörgås, juice och kaffe) 
    - Middag ( en rejäl portion lagad mat) 
    - Melkanmål ( frukt, rån/Digestive med pålägg och kaffe) 
    - Kvällsmat ( knäckebröd med kokt ägg och te. 


    Jag förstår inte varför man som vuxen äter både lunch och middag? Jag är inte hungrig på kvällen så det passar inte mig mig alls. 

  • Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?
  • Anonym (Hungrig)

    Jag äter frukost, lagad mat till lunch, middag och kanske nån macka på kvällen, så som dom flesta normala människor äter. 

  • sandra85ws
    Anonym (Hungrig) skrev 2022-11-12 19:56:42 följande:

    Jag äter frukost, lagad mat till lunch, middag och kanske nån macka på kvällen, så som dom flesta normala människor äter. 


    Då är jag nog inte normal.
  • Anonym (k)

    Jaha svårt att förstå att folk inte vill gå typ 08-17 utan ordentlig mat?


     


     

  • Anonym (Ee)

    Varför äter du på kvällen om du inte är hungrig då? Ditt mellanmål och kvällsmat kan väl läggas ihop till en lunch så förstår inte riktigt varför du verkar tro att du är bättre än de som äter både lunch och middag.

    Jag äter allt från 1 gång om dagen (vid lunchtid) till 5 gånger om dagen (frukost, frukost igen om jag blir hungrig igen, lunch, något på eftermiddagen, middag och något senare på kvällen). Senaste veckorna har det blivit 1-3 gånger om dagen, oftast 1 eller 2.

  • sandra85ws
    Anonym (Ee) skrev 2022-11-12 20:14:57 följande:

    Varför äter du på kvällen om du inte är hungrig då? Ditt mellanmål och kvällsmat kan väl läggas ihop till en lunch så förstår inte riktigt varför du verkar tro att du är bättre än de som äter både lunch och middag.

    Jag äter allt från 1 gång om dagen (vid lunchtid) till 5 gånger om dagen (frukost, frukost igen om jag blir hungrig igen, lunch, något på eftermiddagen, middag och något senare på kvällen). Senaste veckorna har det blivit 1-3 gånger om dagen, oftast 1 eller 2.


    Jag har väl aldrig skrivit att jag är bättre än någon annan? För det tycker jag inte att jag är. 


    Va mest nyfiken på av vilken anledning man äter lagad mat 2 gånger om dagen. 

  • Anonym (Kaffe)

    Jag äter frukost, lunch, eftermiddagsfika, middag och kvällsmat. Men lite udda är jag på det viset att min lunch består inte av lagad mat, men det gör min kvällsmat.
    Alla får äta precis som de vill och vad de vill. bara man mår bra av det och inte blir sjuk av sina matvanor.

  • Anonym (Teddy)
    sandra85ws skrev 2022-11-12 20:04:56 följande:
    Då är jag nog inte normal.
    Du är nog normal. Jag äter som du med skillnaden att jag äter lagad mat på kvällen. Till lunch äter jag allt från mackor till gröt till knäckebröd. Jag förstår heller inte hur folk orkar äta två mål lagad mat per dag. 
  • sandra85ws
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-12 21:07:54 följande:
    Du är nog normal. Jag äter som du med skillnaden att jag äter lagad mat på kvällen. Till lunch äter jag allt från mackor till gröt till knäckebröd. Jag förstår heller inte hur folk orkar äta två mål lagad mat per dag. 
    Skönt att höra att jag inte är ensam om det :)
  • lövet2

    0530 frukost
    0800 andra frukost
    1100 lunch (oftast lagad mat)
    1430 mellanmål
    1700 middag (alltid lagad mat)
    2030 kvällsfika

    Kaffe här och där när det passar.

Svar på tråden Äter ni både lunch och middag?