• Sun 13 Nov 2022 22:54
    1767 visningar
    13 svar
    13
    1767

    Ilsken svärmor skämtar på min bekostnad / avundsjuk?

    Jag har alltid försökt att ha en god relation till henne; men alltid upplevt att jag aldrig riktigt når fram. 


    Hon är aldrig öppet konkret otrevlig eller så; men hon visar genom små subtila signaler att jag inte räknas, att hon inte gillar mig / vill ha mig dig, och att hon är ?över mig?.

    Ända sedan början har jag upplevt att min svärmor håller mig lite utanför, hon skiftar upp&ner i sitt humör mot mig, medan min svärfar tog emot mig med öppna armar och behandlar mig med respekt och värme. 


    Hon kommer fram och kramar mig när jag hälsar på ibland helt plötsligt, medans andra gånger säger hon knappt hej. 


    Hon ser alltid på mig med ilskna ögon.


    Hon tar illa upp på vad jag än säger.


    Hon ska alltid TÄVLA med mig om vad jag än berättar om! 


     


    Jag var hemma hos dom för några veckor sedan, vi äter middag vid bordet.


    Hon är så extremt otrevlig när vi pratar.


    Hon blir först arg för jag skämtade till min kille om hans tandläkarbesök han skulle på sen.


    Vi äter vidare, hon frågar mig hur mitt jobb och studier går. När jag svarar och utvecklar mina svar med att det går väldigt bra för mig och ger mig bra erfarenhet & jag kämpar på.


     Då höjer hon sin röst, blir kaxig och vill sätta mig på plats, läxar upp mig hur de funkar på MITT jobb? Som hon aldrig varit i den branschen. 


    Hon trycker ner mig genom att säga ?du gör väl BARA det här på ditt jobb??


     


    Jag åker inte dit på några veckor då hans mamma får mig att känna mig illa till mods och söker konflikter. 


    När jag kommer dit för min pojkväns skull så håller jag extremt låg profil, jag hälsar bara inget mer. 


    Jag var i min pojkväns rum, jag skrattar ganska mycket då jag såg Komedi-klipp på telefonen. 


    När min pojkvän går förbi vardagsrummet där hans mamma sitter frågar hon honom 


    ?Har din tjej tagit något eller? Är hon hög på droger? Hon skrattar sådär hela tiden) 


     


    Jag visste inte att hon sa så. 


    Min pojkvän börjar däremot säga till mig så fort jag ens skrattar, fnittrar lite åt nått eller ens ler att jag ska sluta med det för det stör andra. Han beter sig mer irriterat mot mig än vad han brukar. 


    Jag får inte ens skratta längre för helt plötsligt skrattar jag ?för högt?.


    Det var inte likt han, men han förnekar att någon sagt nått. 


    När jag har åkt hem så tvingar jag han att berätta vad som gick fel, då erkände han att hans mamma sa så.


    Han försvarar dock henne med att ?hon skojade bara. De hennes humör?


    De är dock bullshit enligt mig , då jag upplever det som att hon snackar skit om mig när jag är där fast i ett annat rum och skämtar på min bekostnad. 


     


    Jag har varit mig själv i 3 år , skrattar som en normal person inte överdrivet , och helt plötsligt är det ett problem?


     


     


    Dessutom går hon och frågar min pojkvän vart jag har köpt mina kläder, eller mitt smycke osv när jag inte är där. 


    Men hon kan aldrig ge mig en komplimang och fråga mig vart jag har köpt de. 


     


     


    Jag är inte van vid sådan humor och uppfattar den som ointellektuell, kränkande. Det är dock inte lika kul när man skämtar på deras bekostnad. 


    Hon tar illa upp om man säger minsta lilla som kan vara ?kritiserande? mot henne, och hon har enormt mindervärdeskomplex. 

  • Svar på tråden Ilsken svärmor skämtar på min bekostnad / avundsjuk?
  • Anonym (e)
    Sun 13 Nov 2022 22:59
    #1

    Varför flera trådar?

  • Anonym (Han Solo)
    Sun 13 Nov 2022 23:00
    #2

    Tredje gången gillt

  • Anonym (??)
    Sun 13 Nov 2022 23:02
    #3
    Anonym (e) skrev 2022-11-13 22:59:53 följande:

    Varför flera trådar?


    Är det det enda du hade o komma med? varför bryr du dig om det? :) 
    För  att jag tyckte att jag la de första inlägget i fel kategori, och det råkade bli dubbelt av de. Jag kan inte radera, hittar ingen sån funktion? 


    så jag postade det igen i en annan kategori. 


    Men det verkar inte spela någon roll då vilken kategori?
    Om man kan radera trådar som man skickat anonymt får du gärna förklara 

  • Anonym (e)
    Sun 13 Nov 2022 23:04
    #4
    Anonym (??) skrev 2022-11-13 23:02:37 följande:

    Är det det enda du hade o komma med? varför bryr du dig om det? :) 
    För  att jag tyckte att jag la de första inlägget i fel kategori, och det råkade bli dubbelt av de. Jag kan inte radera, hittar ingen sån funktion? 


    så jag postade det igen i en annan kategori. 


    Men det verkar inte spela någon roll då vilken kategori?
    Om man kan radera trådar som man skickat anonymt får du gärna förklara 


    Trist respons. Många olika nick. Kategorier spelar knappt någon roll här, folk läser senaste eller nya.
  • Anonym (??)
    Sun 13 Nov 2022 23:06
    #5
    Anonym (e) skrev 2022-11-13 23:04:19 följande:
    Trist respons. Många olika nick. Kategorier spelar knappt någon roll här, folk läser senaste eller nya.

    Ber om ursäkt om du tog illa upp. 


    Tänkte att du bara ville säga något negativt. 


    Jag är nybörjare på den här sidan, och den fungerar extremt dåligt från telefonen också. 
    Hackar, text fältet byter plats m.m därav stavfelen i inlägget och dubbla inlägg en gång

  • Anonym (B)
    Sun 13 Nov 2022 23:12
    #6

    Hon ogillar dig kanske för att du kallar henne för svärmor trots att du är bara sonens tjej. 


    Hur många svärmödrar har du haft? 
    Blir någon svärmor i din värld så fort du ligger med avkomman? 


     

  • Sun 13 Nov 2022 23:27
    #7
    Anonym (B) skrev 2022-11-13 23:12:24 följande:

    Hon ogillar dig kanske för att du kallar henne för svärmor trots att du är bara sonens tjej. 


    Hur många svärmödrar har du haft? 
    Blir någon svärmor i din värld så fort du ligger med avkomman? 


     


    Jag kallar inte henne för svärmor, utan för hennes namn. 


    Dessutom är det hon och deras familjevänner som har skojat om att hon är med svärmor, och lär mig de ordet på deras språk. 


    Vi är dessutom förlovade, jag och min kille. 


    jag använder ordet svärmor när jag ska beskriva det här fallet här så det blir enkelt att förstå :)
    Har du en dålig dag? Hatar du kvinnor?

  • Anonym (Trull­e)
    Sun 13 Nov 2022 23:31
    #8

    Är du samma person som skrev snåla barnet och utbytesstudenten-trådarna?

    Samma teckensnitt och stil i språket. Har du tråkigt?

  • Anonym (??)
    Sun 13 Nov 2022 23:38
    #9
    Anonym (Trulle) skrev 2022-11-13 23:31:27 följande:

    Är du samma person som skrev snåla barnet och utbytesstudenten-trådarna?

    Samma teckensnitt och stil i språket. Har du tråkigt?


    Nepp det är inte jag. om det var så, vad har de spelar för roll? 


    jag har skrivit detta inlägg och nått liknande förut. JAG VILL HA RÅD OCH ÅSIKTER. Inte för att jag har tråkigt 


    HAR DU TRÅKIGT som går in på trådar o letar fel o skriver orelevanta saker för att kommentera om jag har tråkigt? 


    du verkar ha rikrigt tråkigt och inget liv som till o med kommer ihåg alla andra trådar här för att jämföra det med andras trådar. 


    sidan hackar när jag skriver från mobilen därav stavfel 

  • Sun 13 Nov 2022 23:45
    #10

    När är det ni ska åka 2 veckor till Polen ? Eller har ni varit, hur gick det?

  • Anonym (??)
    Sun 13 Nov 2022 23:48
    #11
    Tow2Mater skrev 2022-11-13 23:45:22 följande:

    När är det ni ska åka 2 veckor till Polen ? Eller har ni varit, hur gick det?


    Om 1 månad ska vi åka. 


    Jag vill verkligen inte åka då jag inte trivs med det när hon snackar skit om mig / stör sig på mig även om hon ?skämtar?. 


    jag förstår inte vad hennes problem är eller vad jag har gjort henne? 


    Jag biter ihop för min killes skull. Men vill att han ska ha pratat med henne, att hon ändrar sig innan vi åker. 


    Jag vill inte fira högtider , va på resa i 2 veckor med någon som stör sig på mig så fort jag skrattar eller ens andas :). Så obekvämt. 
    vet inte hur jag ska lösa det. Det är påtvingat och betyder mycket för min kille 

  • Anonym (Kaka)
    Mon 14 Nov 2022 00:19
    #12

    Tips och råd vill du verkligen ha det, finns bara två alt. Lämna el fortsätta. Uppenbarligen vill du fortsätta oavsett vad med förhoppning förändringar kommer att ske, vilket du gör dig sj en otjänst om du står kvar för du förtjänar väl bättre? Det var ingen fråga utan ett konstaterande. På köpet får du svärmor och hennes fullvuxna bebis hon ska överbeskydda och påverka.

  • Anonym (??)
    Mon 14 Nov 2022 00:32
    #13
    Anonym (Kaka) skrev 2022-11-14 00:19:23 följande:

    Tips och råd vill du verkligen ha det, finns bara två alt. Lämna el fortsätta. Uppenbarligen vill du fortsätta oavsett vad med förhoppning förändringar kommer att ske, vilket du gör dig sj en otjänst om du står kvar för du förtjänar väl bättre? Det var ingen fråga utan ett konstaterande. På köpet får du svärmor och hennes fullvuxna bebis hon ska överbeskydda och påverka.


    Självklart lämnar jag inte mitt livs kärlek för att hans mamma är elak. 


    jag är ihop med honom, inte henne. 


    Däremot undrar jag vad hennes beteende kommer ifrån? 


    det är en sak att vara beskyddande o vilja sitt barns bästa och att vara elak och aggressiv. 
    Om han älskar mig och är lycklig med mig, och jag är en ordnad tjej med utbildning, planer, körkort, är trevlig och uppfostrad så borde hon ju tycka om mig automatiskt?
    Hans pappa tycker om mig skarpt. 


    jag känner mig välkommen av hans pappa men intr hans mamma. 


    jag har inte gjort henne något illa alls. Ändå stör hon sig på att jag ens skrattar? 

    Hon kanske tycker att jag inte har flyttat ut än fast jag kommit in i den åldern nu, men jag måste bli klar med min utbildning först (nästa år) för att få en bra inkomst. Sen flyttar jag. 


    han spenderar mycket pengar på mig / oss av sin lön(jag betalar självklart också så mycket jag kan) . Då vi gillar äventyr, hittar på saker, han Köper saker ibland till mig.
    jag köper ibland saker till honom men har haft mycket lägre inkomst nu sista tiden.  


    men de ska väl hon skita i? 


    har hon hört oss haft samlag? xD hoppas inte! Haha. 


    Kan det vara de som stör henne? Eller varför e hon så elak helt plötsligt mot mig och fryser ut mig? 


    jag trodde vi var vänner då allt varit bra under flera månader tills nu. de va lite såhär för nått år sen också 

Svar på tråden Ilsken svärmor skämtar på min bekostnad / avundsjuk?