• Mon 14 Nov 2022 13:38
    1365 visningar
    5 svar
    5
    1365

    Öm/värk i underlivet & ett tryck neråt?

    Hej! Jag är i vecka 30 med tvillingar & har sedan någon vecka tillbaka varit helt öm & värk i underlivet, eller typ ovanpå. Samt att det trycker som bara den neråt. försökt googla utan resultat & tänkte höra om det är någon som känt samma? 


    svårt att förklara känslan mer än en enorm ömhet & tryck neråt, speciellt när jag skall resa mig upp och suttit / legat en stund eller när jag gått lite. 


    hoppas någon kan svara på om dom varit med om samma sak Glad

  • Svar på tråden Öm/värk i underlivet & ett tryck neråt?
  • Wed 23 Nov 2022 23:36
    #4
    amiCA89 skrev 2022-11-23 13:46:58 följande:

    Eftersom du väntar tvillingar så kanske de vill komma ut snart? Tvillingar kommer nästan alltid tidigt ju.


    Gjorde detta inlägg för snart två veckor sedan så hunnit vara på koll efteråt, det började bli en brinnande känsla utanpå hela underlivet men det är tydligen foglossning som kan sätta sig så, så går fortfarande omkring Med denna hemska smärta haha. Glad
  • Wed 23 Nov 2022 23:37
    #5
    SunnyP skrev 2022-11-23 14:19:55 följande:

    Det är inte åderbråck i underlivet som du fått? Jag fick det när jag väntade tvillingar, väldigt vanligt och kan göra rejält ont och det blir ett tryck nedåt. Brukar kunna kännas som utbuktningar men det är inte alltid man känner dem. Har man väl fått det under graviditeten så är det bara att stå ut men jag blev faktiskt sjukskriven pga av det i slutet och det brukar försvinna när bebisarna kommit.


    Nästan två veckor sedan jag skrev så hunnit vara på koll! inget åderbråck men däremot foglossning som satt sig som en brännande känsla i hela underlivet, har väldigt svårt för att resa mig upp eller vända mig i sängen pga smärtan men får bara stå ut dessa sista veckorna. Trodde också att det rörde sig om åderbråck först efter att ha googlat lite, ska ju tydligen göra såå ont! 
Svar på tråden Öm/värk i underlivet & ett tryck neråt?