• Mon 14 Nov 2022 15:48
    999 visningar
    3 svar
    3
    999

    Har du någonsin slagit din flickvän/fru?

    Jag är journaliststudent och skriver en examineringsuppgift om våld i nära relationer. Till min uppgift söker jag dig som är man och har utsatt din flickvän/fru för våld. Kan handla om ett enstaka sig vid ett tillfälle, eller upprepade gånger. Anledningen till varför är för att jag behöver fler perspektiv än ett. Gör inte detta för att döma eller ursäkta, endast för att jag är intresserad och behöver information från dig med erfarenhet. Om du (eller någon du känner) känner igen sig i min beskrivning så hör av dig i tråden eller PM. Uppgiften ska inte publiceras och anonymitet är en självklarhet om du vill vara det. 

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-11-14 15:49
    ska stå "kan handla om ett slag* vid ett tillfälle"

  • Svar på tråden Har du någonsin slagit din flickvän/fru?
  • Mon 14 Nov 2022 17:45
    #1

    Har ALDRIG gjort och tänker ALDRIG göra! Och hon har aldrig slagit mig heller för den delen. Det är dessutom väldigt sällan vi grälar över huvud taget. Visst, vi kan ha meningsmotsättningar men vi är väldigt bra på att argumentera rent verbalt och skulle aldrig aldrig aldrig sänka oss så pass lågt att vi skulle börja "slåss".


  • Anonym (Henol­ogen)
    Mon 14 Nov 2022 18:10
    #2

    Är våld i samkönade relationer eller kvinnors våld mot män ointressant?

    Även relativt sett får dessa betydligt mindre uppmärksamhet.

    Myndigheterna har valt att alla varianter ska ingå i begreppet "mäns våld mot kvinnor" - även om en man inte ens är iblandad, varken som utövare eller som offer. Begreppet innefattar även hedersvåld.

    www.gp.se/debatt/kvinnors-v%C3%A5ld-mot-m%C3%A4n-m%C3%A5ste-ocks%C3%A5-bek%C3%A4mpas-1.3949851
    www.limhamnsjuristen.se/brottmal/kvinnors-vald-mot-man-i-nara-relationer/

    etc

  • Mon 14 Nov 2022 18:16
    #3
    kalmarpiraten skrev 2022-11-14 17:45:29 följande:

    Har ALDRIG gjort och tänker ALDRIG göra! Och hon har aldrig slagit mig heller för den delen. Det är dessutom väldigt sällan vi grälar över huvud taget. Visst, vi kan ha meningsmotsättningar men vi är väldigt bra på att argumentera rent verbalt och skulle aldrig aldrig aldrig sänka oss så pass lågt att vi skulle börja "slåss".


    Ska kanske tillägga med tanke på trådens ämne att vi är väldigt sparsamma med alkohol. Dricker alkohol mindre än 5 gånger per år. Och som bekant rent statistiskt så uppstår mer slagsmål i hem där alkoholen flödar!!!  
Svar på tråden Har du någonsin slagit din flickvän/fru?