• Liljas2

    Bebis 1mån har inte bajsat på en vecka

    Min bebis på en månad har inte bajsat på en vecka.. Jag helammar och hon äter bra.
    Jag har masserat och testat pysventil men de hjälper inte! BVC säger att det är lugnt och att jag ska återkomma om det går mer än 12 dagar men jag är jätteorolig.
    Någon som varit med om samma? Hur lång tid dröjde det innan det kom igång?

  • Svar på tråden Bebis 1mån har inte bajsat på en vecka
  • BuoBä

    Lyssna på BVC. Det är normalt. Allt mellan femtielva gånger om dagen, och en gång var 14 dag är normalt för ammande barn. I min mammagrupp hade vi hela spannet. 
    Fördelen med en sällanbajsare är att det blir färre bajsblöjor att byta. Nackdelen är att det kan bli ett väldigt stort lass när det väl händer.

  • Liljas2
    Jag är bara jag skrev 2022-11-14 17:24:53 följande:

    Helt normalt upp till varannan vecka med helammade barn. Min yngsta tillhörde sorten sjuttielva gånger per dag.  


    Skönt att höra.. Första veckorna var det ca 5 ggr/dag och helt plötsligt inte alls så vi blev jätteorolig här.
    Haha här går vi och längtar efter bajsblöja just nu!
  • lövet2

    Eftersom du helammar, så är det helt normalt. 14 gånger om dagen är normalt - och en gång var 14:e dag är normalt. Jag har helammat alla mina barn de första månaderna, och de har verkligen haft helt olika toalettvanor ...

  • Jag är bara jag
    Liljas2 skrev 2022-11-14 17:46:08 följande:
    Skönt att höra.. Första veckorna var det ca 5 ggr/dag och helt plötsligt inte alls så vi blev jätteorolig här.
    Haha här går vi och längtar efter bajsblöja just nu!
    Kommer väl en laddning som heter duga snart. Tungan ute
  • Liljas2
    lövet2 skrev 2022-11-14 21:22:41 följande:

    Eftersom du helammar, så är det helt normalt. 14 gånger om dagen är normalt - och en gång var 14:e dag är normalt. Jag har helammat alla mina barn de första månaderna, och de har verkligen haft helt olika toalettvanor ...


    Tack för svar, känns lugnande i denna konstanta oroa med en ny liten bebis!
Svar på tråden Bebis 1mån har inte bajsat på en vecka