• Anonym (Family)

Adventskalendrar till gravid tjej som har svårt att unna sig?

Min tjej är gravid, beräknad till I slutet av januari.

Igår gick jag förbi en kyldisk på affären där det låg en ostkalender. Jag berättade om den för min syster som jag hade i telefon och hon sa att jag borde köpa den till min tjej. Sen sa hon att vi borde gå ihop vår familj och köpa en hel drös kalendrar åt henne för hon har så svårt att unna sig.

Min tjej har svårt att unna sig. Hon har vuxit upp med en cancersjuk mamma vilket gjorde ekonomin knapp och henne själv nedprioriterad, av både sig själv och andra.

Så nu frågar jag er, vad för adventskalendrar köper vi till henne? Hon själv skulle på sin höjd köpa en chokladkalende för 15 kronor. 

• Svar på tråden Adventskalendrar till gravid tjej som har svårt att unna sig?
  • mammatill6

Gör en egen . Köp 24 saker du vet att hon gillar, slå in och lägg i en stor skål. Enkelt.

• Anonym (C)

Det finns ju allt möjligt! Lyxig choklad av allehanda slag, hudvård, nagellack, färgglada strumpor, te, vin, lakrits, pussel, byggsatser, korsord, marmelad o.s.v. Sök på nätet och se vad du kan hitta som du tror att hon skulle uppskatta!

• Anonym (Family)
    mammatill6 skrev 2022-11-14 19:29:44 följande:

Gör en egen . Köp 24 saker du vet att hon gillar, slå in och lägg i en stor skål. Enkelt.

Låter kul! Vad ska jag köpa då? Som sagt, hon är så snål mot sig själv att hon är svår att köpa presenter åt. Bokstavligen sist hon fyllde år och jag frågade om hon ville ha något särskilt så svarade hon "en kexchoklad", vilket är hennes sätt att säga att hon inte vill ha något särskilt och att man inte ska anstränga sig för hennes skull. Inte för att hon egentligen inte vill ha något utan för att hon är då van vid att åsidosätta sig själv. 
  • Alessia

Jag har en väninna som fyller jämt i dagarna och jag och tre till har gått samman och köpt Body Shops kalender på Åhléns. Den kostade lite över 1400. Det fanns fler kalendrar att välja på men vi vet att födelsedagsbarnet uppskattar produkter från just Body Shop. Det var diverse härliga kroppsprodukter i kalendern, inga små prov utan fullstora förpackningar. Vi tror att hon blir glad över presenten
    Ett förslag bara. 

• Tihi

Bra idé som hon borde bli glad för. Rituals tycker jag har den bästa kalendern och Body shop är väl också ganska bra om än lite barnslig i mitt tycke pga dofterna som jag tycker passar ungdomar mer än vuxna kvinnor. 

• Anonym (Li)

Toppenidé! Ta hjälp av hennes syster och om hon har någon nära vän och få ihop 24 bra ideer! Du vet säkert mycket som hon gillar. Behöver inte vara prylar. Kan vara besök hos frisör, massör etc. 

• Anonym (Li)

Kan säga att jag hade blivit extra glad för en hemmagjord eftersom det är en större arbetsinsats från din sida och mer personligt. Att du suttit i hemlighet och slagit in små gulliga paket. Jätteromantiskt! <3

• minst

Glöm inte att det finns vissa ostar som hon inte får äta nu när hon är gravid. Lycka till!

• Anonym (Jenny)

Åh, vad fint det hade varit om du hade fixat en paketkalender till henne! Hjärta
    Några förslag på innehåll:
    läppbalsam
    duschtvål
    handkräm
    fotkräm
    massageolja (och massage av dig, då...)
    ansiktsmask
    smycke (antingen typ små basic silver örhängen som ser ut som hjärtan, eller kul julsmycken, typ tomteörhängen)
    doftljus
    julte/-kaffe
    mysstrumpor
    strumpor med julmotiv
    korsord/sudoku
    pocketbok
    julpynt
    alkoholfritt bubbel
    biscotti eller annat bakverk
    pepparkaka som du skrivit något fint på med kristyr
    godis i resten av paketen...

Det är mycket jobb både att köpa allt och slå in det, så börja med en gång! Kanske kan din syster också hjälpa till?

• Anonym (A)
    Bra ide.
  • Anonym (amy)
    Royal des Lys adventskalender.
  • Kotten23

Hon är väl ingen hund, unna sig med mat. Phu 

nä nån annan skrev satsa på bodyshop, present kort på kläder.
    parfym. satsa på nåt som kan underlätta när ni fått barn. 

• Anonym (Family)
    Anonym (Jenny) skrev 2022-11-14 22:49:03 följande:

Åh, vad fint det hade varit om du hade fixat en paketkalender till henne! Hjärta
    Några förslag på innehåll:
    läppbalsam
    duschtvål
    handkräm
    fotkräm
    massageolja (och massage av dig, då...)
    ansiktsmask
    smycke (antingen typ små basic silver örhängen som ser ut som hjärtan, eller kul julsmycken, typ tomteörhängen)
    doftljus
    julte/-kaffe
    mysstrumpor
    strumpor med julmotiv
    korsord/sudoku
    pocketbok
    julpynt
    alkoholfritt bubbel
    biscotti eller annat bakverk
    pepparkaka som du skrivit något fint på med kristyr
    godis i resten av paketen...

Det är mycket jobb både att köpa allt och slå in det, så börja med en gång! Kanske kan din syster också hjälpa till?

Tack så jättemycket för förslagen! Jag sitter och försöker göra en lista med lagom stora saker jag kan slå in. 

Allmän fråga till er alla. Min tjej klagar ganska ofta på att hon har väldigt ljusa ögonbryn vilket är sant, de syns knappt, och hon önskar att de var mörkare. Hon har nämnt många gånger att hon borde sminka dem, men är som sagt snål mot sig själv. Vad för smink använder man till ögonbryn? Finns det olika färger som man behöver tänka på? Hennes hår är rödbrunt typ som Julianne Moore.
  • Lönnsirap

Jag tycker också att ni ska satsa på en egengjord kalender. Då kan man själv välja och slipper ha samma tema på alla luckorna. 24 badbollar/badkulor, eller 24 produkter från bodyshop är kanske för mycket av något.

Folk som inte unnar sig kan bli väldigt obekväma med att få för mycket, så tänk på att också ha småsaker av ringa värde, såsom en liten kexchoklad, en liten penna osv. Jag tänker att ni inte vill att hon får massa saker som gör att hon inte behöver handla något själv... Eftersom hon ju har.

• Parlplattan

Först och främst, vilken fin idé. Tror din flickvän kommer bli väldigt glad. 

Om du kör på att göra en egen kalender kan jag även tipsa om att ha några grejer till den kommande bebisen/saker inför förlossningen. Kanske ett par gulliga strumpor, en mössa eller nått annat fint. Ett annat tips är att fixa en liten ljusslinga som ni kan ha i rummet på förlossningen/bb för att få lite skönare ljus (fick själv barn i januari och ljusslingan var så mysigt att ha). Tänker att hon säkert blir glad av att du visar att du med tänker och förbereder inför er kommande förlossning. 

Sen kanske det inte bara behöver vara presenter heller utan t ex ha med ett kort där du skriver att ikväll få hon en extra massage i soffan eller något likande. 

stort lycka till! 

• Anonym (Jenny)
    Anonym (Family) skrev 2022-11-15 17:40:41 följande:
    Tack så jättemycket för förslagen! Jag sitter och försöker göra en lista med lagom stora saker jag kan slå in. 

Allmän fråga till er alla. Min tjej klagar ganska ofta på att hon har väldigt ljusa ögonbryn vilket är sant, de syns knappt, och hon önskar att de var mörkare. Hon har nämnt många gånger att hon borde sminka dem, men är som sagt snål mot sig själv. Vad för smink använder man till ögonbryn? Finns det olika färger som man behöver tänka på? Hennes hår är rödbrunt typ som Julianne Moore.
    Jag har ungefär en sådan här, och den är enkel att använda:
    www.kicks.se/lumene/makeup/ogonbryn/ogonbrynspenna/eyebrow-shaping-pencil-3-ash-brown
  • minst

Ett presentkort på frans-och brynfärgning? Finns det någon skönhetssalong i när heten där ni bor eller i närheten av hennes arbetsplats?

• MagganTop

nån mysdress att åka hem ifrån bb i
    ett kort eller brev där du skriver hur mycket hon betyder för dig

Svar på tråden Adventskalendrar till gravid tjej som har svårt att unna sig?