• Anonym (Skiiiit)

Lönebidrag

Se hit ni med lönebidrag. 
    Nu har jag haft lönebidrag i över 7år och jag blev så trött på min arbetsplats. Jag sa upp mitt lönebidrag för ett halv år sedan och han som jag har kontakt med på arbetsförmedlingen sa upp det då jag pratade med honom i april månad. Dom brukar alltid komma 1ggr/år för att man ska skriva på för att förlänga det. Men nu har dom inte kommit och skrivit på brevet dom skickade till min kivra att löbebidraget är förlängt ett år till. Men dom snackar inte med mig innan. Vad ska jag göra? Någon som tycker detts är shyst? 

• Svar på tråden Lönebidrag
  • Anonym (.)
    Anonym (Skiiiit) skrev 2022-11-16 08:34:25 följande:
    Lönebidrag

Se hit ni med lönebidrag. 
    Nu har jag haft lönebidrag i över 7år och jag blev så trött på min arbetsplats. Jag sa upp mitt lönebidrag för ett halv år sedan och han som jag har kontakt med på arbetsförmedlingen sa upp det då jag pratade med honom i april månad. Dom brukar alltid komma 1ggr/år för att man ska skriva på för att förlänga det. Men nu har dom inte kommit och skrivit på brevet dom skickade till min kivra att löbebidraget är förlängt ett år till. Men dom snackar inte med mig innan. Vad ska jag göra? Någon som tycker detts är shyst? 

Förstår inte riktigt. Menar du att de inte förlängt ditt lönebidrag?  Du har ju sagt upp det. 
  • brb92

Du ska ringa till din handläggare på arbetsförmedlingen och fråga vad som händer.
    Det händer faktiskt att det blir fel i systemet. Ring så får du veta.

• Anonym (Skiiiit)
    Anonym (.) skrev 2022-11-16 08:40:52 följande:
    Förstår inte riktigt. Menar du att de inte förlängt ditt lönebidrag?  Du har ju sagt upp det. 
    Jag avslutade det i april o ändå har dom förlängt det
  • Citronella

Det spelar väl ingen roll om de förlängt det. Har arbetsgivaren bedömt att det behövs så är det väl jättebra. 

• Anonym (Teddy)

Vill du inte ha lönebidrag?

• Anonym (A)

Du sa upp dig från din arbetsplats.du har fortfarande rätt till lönebidrag hos en ny arbetsgivare. 

• me33

Varför ska eller vill du leva på bidrag för?

Vad fan är lönebidrag för något?

• Anonym (Teddy)
    Anonym (A) skrev 2022-11-17 21:49:23 följande:

Du sa upp dig från din arbetsplats.du har fortfarande rätt till lönebidrag hos en ny arbetsgivare. 

Var står det att ts sa upp sig från sin arbetsplats?
  • Anonym (På sätt och vis)
    me33 skrev 2022-11-17 21:53:56 följande:

Varför ska eller vill du leva på bidrag för?

Vad fan är lönebidrag för något?

På sätt och vis är det arbetsgivaren som går på bidrag. Arbetsgivaren får bidrag av staten för att ha ts, som förmodligen har någon slags funktionsnedsättning eller andra besvär, anställd. TS får lön, som enligt reglerna ska vara avtslsenlig, TS arbetsgivare går bidrag för att ha råd att ha TS anställd. 
  • Anonym (På sätt och vis)
    Anonym (Teddy) skrev 2022-11-17 22:41:46 följande:
    Var står det att ts sa upp sig från sin arbetsplats?
    Du frågade inte mig, men hur annars ska man tolka det? TS blev trött på sin arbetsplats och sa upp sitt lönebidrag, eller förmodligen sin lönebidragsanställning, bara lite slarvigt uttryckt. 
  • Anonym (Teddy)
    Anonym (På sätt och vis) skrev 2022-11-18 01:47:58 följande:
    Du frågade inte mig, men hur annars ska man tolka det? TS blev trött på sin arbetsplats och sa upp sitt lönebidrag, eller förmodligen sin lönebidragsanställning, bara lite slarvigt uttryckt. 
    Det är möjligt att det är så man ska tolka det. Jag blir lite förvirrad av den knapphändiga informationen från ts.
Svar på tråden Lönebidrag