• Anonym (Trådskaparen)

    Ingen sexlust

    Hej!

    Ja som rubriken lyder. Har väl nästan alltid haft låg sexlust och detta irriterar mig då jag känner en viss press. 

    Min nuvarande relation med en kille är superbra. Han är en underbar människa. 'Men jag attraheras inte av honom sexuellt. Han är snygg men känner inte att jag vill ligga med honom. Älskar honom enormt. Vi har talat om detta och vi båda är väl öppna med att vi inte riktigt tänder på varandra. Men att vi älskar varandra något oerhört. Men jag vill ju tända på honom. Han är inte ful. I hans ställe så attraheras han inte av mina bristningar och lösa hud på mage och bakdel. Det har kommit efter att jag gått ner 54 kg. Jag själv mår inte dåligt över lösa huden. Ser det som en del av mig. Eller jo kan må dåligt över lös hud där kring könet. Men jag är frisk och min kropp fungerar. Jag kan röra mig fritt och gå utan att ha ont, få på mig de kläder jag önskar så jag är nöjd så. 

    I mitt ställe så är det att han är mer barnslig. Han har en somatisk sjukdom som gör att han immunförsvar tar stryk vilket gör att han är sjukpensionär. Det syns att han inte är ute i samhället och utvecklas. Han känns väldigt ung i sitt tankesätt. Det är detta tankesätt som tar bort den lilla sexlust jag ibland kan känna. Detta gör mig frustrerad.

    Så huvudproblemet är min låga sexlust. Vad finns det för hjälpmedel att ta till?
    Någon som kan känna igen sig eller haft samma problem och löst det?
    Tänker att om jag kan öka sexlusten så kanske det medför att jag blir mindre frustrerad över mig själv.  
  • Svar på tråden Ingen sexlust
  • Anonym (i edens lustgård)

    Får mycket funderingar av din beskrivning. Förhållanden kan ju se olika ut och man kan älska utan att känna sexuell attraktion. Men eftersom de allra flesta verkar drömma om sexuell åtrå och bekräftelse förblir ofta såna relationer du beskriver just vänskapsrelationer. Tänker att även du och din kille verkar ha såna drömmar innerst inne men just inte med varandra. Kanske är ni mest kära i kärleken och borde förbli vänner än att tvinga er till att ha sex och tända på varandra fast ni inte vill riktigt?

    Du skriver att du vill tända på honom och söker råd, men tror du att din kille VILL och KAN tända på dig även om din lust kan väckas? Du skriver att han inte tänder på din nya kropp efter viktnedgången...(Grattis förresten, du måste vara stolt över dig själv...), låter inte kul alls. Hur ska du kunna känna dig attraktiv och sexuellt åtråvärd men vetskapen om detta? Sexuellt åtrå och lust bygger ju mycket på begär och att vilja ha denna persons kropp och närhet. Få tillfredsställa och få njutning tillbaks. Har ni pratat mycket kring dessa frågor, hur ni ser på sex?

    Har du nån gång känt lust och tänt på nån annan man och vad skilde sig då?
    Din kille har kanske inte de egenskaper eller den personlighet du kan tända på. Då lär det nog aldrig hända tyvärr.

  • Anonym (Anonym)

    Om ingen av er båda tänder på den andre och ni båda är nöjda med det, så är väl allting frid och fröjd? Det låter ganska mycket som att du är romantiskt asexuell, dvs du blir kär men känner ingen lust till sex. Den typen av förhållande du har nu borde vara det bästa för dig att vara i.

  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (i edens lustgård) skrev 2022-11-16 13:44:40 följande:

    Får mycket funderingar av din beskrivning. Förhållanden kan ju se olika ut och man kan älska utan att känna sexuell attraktion. Men eftersom de allra flesta verkar drömma om sexuell åtrå och bekräftelse förblir ofta såna relationer du beskriver just vänskapsrelationer. Tänker att även du och din kille verkar ha såna drömmar innerst inne men just inte med varandra. Kanske är ni mest kära i kärleken och borde förbli vänner än att tvinga er till att ha sex och tända på varandra fast ni inte vill riktigt?

    Du skriver att du vill tända på honom och söker råd, men tror du att din kille VILL och KAN tända på dig även om din lust kan väckas? Du skriver att han inte tänder på din nya kropp efter viktnedgången...(Grattis förresten, du måste vara stolt över dig själv...), låter inte kul alls. Hur ska du kunna känna dig attraktiv och sexuellt åtråvärd men vetskapen om detta? Sexuellt åtrå och lust bygger ju mycket på begär och att vilja ha denna persons kropp och närhet. Få tillfredsställa och få njutning tillbaks. Har ni pratat mycket kring dessa frågor, hur ni ser på sex?

    Har du nån gång känt lust och tänt på nån annan man och vad skilde sig då?
    Din kille har kanske inte de egenskaper eller den personlighet du kan tända på. Då lär det nog aldrig hända tyvärr.


    Som jag skrev i starten av tråden. Jag har alltid haft problem med sexlusten. Detta har varit ett problem i tidigare förhållanden. 
    Men verkar funka väldigt bra i det förhållande jag är i nu. Men samtidigt frustreras jag av min lilla sexlust och har alltid gjort. Pga hans sjukdom så känner han sig trygg i sitt förhållande med mig. Och jag är omhändertagande av mig i min natur så det funkar bra. Jag kan få sexlust men detta är ovanligt och har sällan men en person att göra utan kan få det i samband med mens eller ägglossning. 
    Men problemet är att jag gillar att ha sexlust. Så min fråga är väl mer om man på något sätt kan öka den med något tillskott eller dylikt.
  • Anonym (Trådskaparen)
    Anonym (Anonym) skrev 2022-11-16 15:22:13 följande:

    Om ingen av er båda tänder på den andre och ni båda är nöjda med det, så är väl allting frid och fröjd? Det låter ganska mycket som att du är romantiskt asexuell, dvs du blir kär men känner ingen lust till sex. Den typen av förhållande du har nu borde vara det bästa för dig att vara i.


    Ja, i det hela är förhållandet toppen. Men jag kan få sexlust i samband med mens eller ägglossning. Och då tänker jag att då kanske det är något hormonellt som ligger till grund. Och funderar då på om det finns något tillskott. dock inte det som börjar med L och rosenrot för det har jag testat samt gel som ska stimulera där nere.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Trådskaparen) skrev 2022-11-17 08:26:32 följande:
    Ja, i det hela är förhållandet toppen. Men jag kan få sexlust i samband med mens eller ägglossning. Och då tänker jag att då kanske det är något hormonellt som ligger till grund. Och funderar då på om det finns något tillskott. dock inte det som börjar med L och rosenrot för det har jag testat samt gel som ska stimulera där nere.
    Hr du fått dina hormonnivåer kollade?
Svar på tråden Ingen sexlust