• Core

Okej att ta tillbaka mössan?

När ungarna var mindre försvann ett par stövlar. Två månader senare stod dom i hyllan bredvid, min unges namn med min handstil ÖVERSTRUKET och ett annat barns namn under.

Ringde upp, och sa är ni pank kan ni fråga, jag kan donera ett par stövlar om det är så jävla illa ställt, men ta fan ingenting någonsin igen för då jävlar smäller det
    Dagen efter stod de slitna som satan, med det nya namnet överstruket igen. Ingen erbjöd sig att köpa nya, eller bad ens om ursäkt, men principen hade framgått, så jag nöjde mig, köpte nya stövlar och gick vidare med livet.

Kanske en överreaktion så här i efterhand, men en tuff tid både psykiskt och ekonomiskt när en förälder går hemma med en futtig föräldrapeng , det kunde vara en kamp att få ihop vardagen ibland. 

Paret hade en unge på en annan förskola också, så förmodligen hade de glömt vart dessa var stulna

• Core
    Anonym (M) skrev 2022-11-16 21:52:35 följande:

Antingen...

1. Ta tillbaka mössan

2. Skit i mössan

Väljer TS nr 2 lär ju ingen av ungarna vilja ha på sig den sen ??.

• Core
    Core skrev 2022-11-16 21:59:01 följande:

Väljer TS nr 2 lär ju ingen av ungarna vilja ha på sig den sen ??.

Vet inte vart frågetecknen kom ifrån
  • Core
    Anonym (Mamman) skrev 2022-11-17 09:34:28 följande:

Namnet var borta ja.
    Jag får fundera på hur mycket jobb det är värt, är ju snart dags för en varmare ändå. Den får kanske bli "hemmamössa" istället.

Får jag bara fråga hur du vet att det var just den då?

om den inte var specialbeställd från Italien ser jag inte hur du då kan bedöma? Rullar runt många dubbletter av kläder på skolorna. Har du pratat med föräldern?
  • Core
    Anonym (Mamman) skrev 2022-11-17 11:59:30 följande:

Eftersom det är jag som har sytt den.
    Nej jag har inte pratat med dem.

Haha ja då finns ju ingenting att snacka om

Du får vara glad att dina verk är eftertraktade Drömmer
Svar på tråden Okej att ta tillbaka mössan?