Inlägg från: Anonym (Andreas) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Andreas)

Hjälp mig att förstå henne

Hon har blivit sårad och lämnad och är givetvis ledsen och besviken på dig. Du bestämde det över hennes huvud utan att ens diskutera saken. 

Och nu gör du samma sak igen.. Du bestämmer åt henne över hennes huvud att hon ska vara ihop med dig utan att ens försöka kommunicera...

Vart är din känsla för empati och sympati och respekt för hennes känslor? Varför är dina känslor viktigare än hennes? Varför är din vilja viktigare än hennes vilja?

Du behöver lära dig att ta konsekvenserna av dina handlingar och stå för dom val du gjort. 

• Anonym (Andreas)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2022-11-17 11:27:13 följande:
    Vi är inte i en paus nu. Vi avslutade i oktober.
    Det kanske är så enkelt att slut måste betyda slut och att vänskapen därefter måste ske på lika villkor som just vänner utan en massa baktankar om att hoppas på en nystart. 
  • Anonym (Andreas)
    Anonym (Förstår inte) skrev 2022-11-17 11:24:37 följande:
    Kravlöst tolkar du fel. Kravlöst i denna kontext är att jag sagt att vi kan umgås/fika och hon ska få ta det i sitt tempo och om hon vill. Det är vad som menas med kravlöst. På hennes villkor helt enkelt.
    Men varför sätta upp krav om kravlöst om ni faktiskt gjort slut? Ett sånt arrangemang som att hänga kravlöst är ju mer något man gör med en kk eller nån man dejtar för att se vart det leder.
    Slut betyder slut. Punkt. 
Svar på tråden Hjälp mig att förstå henne