Anonym (Hmm..) skrev 2022-11-29 15:16:40 följande:
Jag stör mig enbart på styvmödrar som inte förstår det jag skrev om. Hemmen är alltid deras hem, alla veckor året om tills de flyttar hemifrån. Jag hade mer än gärna haft hans barn och mitt eget på heltid men vi hade bara mitt barn på heltid då mitt barn inte har någon närvarande pappa tyvärr.
Hans barn hade en jättefin mamma så självklart har barnet rätt till båda sina föräldrar alltid.
Bor hans barn på heltid med er? I annat fall lär ni väl ha hur mycket egentid som helst om det bara var 50% av tiden.
Hmm...
Jag hade svårt att få till besök från min pappa pch hans fru pga mammaveckorna inte var mammaveckor, Varje gång vi beslutade att min pappa och hans fru skulle komma och hälsa på (biljetter bokade etc) så fick det ställas in eftersom barnen plötsligt dök upp.
Finns många anledningar till att man bör säga nej till barn. Mitt barn måste följa regler som vi förldrar bestämt. Min partners barn bestämmer över oss.
Ändå verkar mitt barn mycket tryggare och mer tillfrefs än min partners barn. De kan göra saker bara för att demonstrera makt. Konstigt.
Om mitt ex har det supersnärjigt med tex flytt och byte av jobb förlägger han flytten medan barn är hos mig. Inte skulle jag då säga okej, dra till pappa just nu, om barnet fick ett infall och ville dit. Detsamma gäller omvänt, att jag planerar barn-inkompatibla saker när barnet är hos pappa. Skulle bli kaos annars. Vilket det är med min partners barn.
Fattar inte vissas inställning att barnen ska bestämma över de vuxna i allt...!?