Hur får ni ihop allt?
Drygt två av de tolv är restiden till och från, men absolut är hans dagar för långa. Han har dock gjort klart att han inte kommer gå ner i tid så länge jag inte tjänar mer och jobbar jag mer så blir det ju ännu mindre tid till allt hemma... Jag förstår inte hur det ska gå ihop.
Mannen får såklart gå ner i tid. Samt söka med ljus och lykta efter arbeten närmare hemmet.
Det funkar som sagt inte att jobba så när man har tre barn, som dessutom har diagnoser. Att dessutom neka sin fru, den som faktiskt tar sitt ansvar och ser till att allt rullar så att mannen kan jobba som han önskar, städhjälp är mer än magstarkt.
Jag gissar att han är oerhört bortskämd och van att få sina dagar som han önskar.
Nu är han arg eftersom du slutat att ta allt. Han tänker då rakt inte ändra något! Han har det fint som han har det.
Att neka dig städhjälp är ett straff, om du inte får hjälp kommer du inte att orka och då kommer du att inse att det var dumt att börja jobba. Så går du tillbaka till att sköta hem och barn så han slipper.
Ta hand om dig TS. Gå inte in i väggen. Ta hand om dig ekonomiskt. Har du egna pengar på kontot så vågar man också säga ifrån på ett annat sätt.
För att svara på din fråga: I de flesta familjer hjälps man åt. Och man anpassar sig. Man ligger ständigt efter med städningen. Middagen blir regelbundet något enkelt och snabbt. Igår åt vi alla frysta färdigrätter hemma hos mig. Man delar upp göromålen hemma. Man delar på att hämta och lämna barn, samt skjutsa dom på aktiviteter. Man delar på läxläsning.
För man tar ju såklart ansvar. Och i en familj vill man varandra väl, man vill inte att den andra går på knäna.