Inlägg från: Anonym (Sarah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sarah)

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Du har skjutit på det och funderar på att "ta tag i det" nu?   
    Precis som att ta hål i öronen på bebisar är något man bör göra,  om jag förstod dig rätt.
    Pga att försöka göra bebisen "vackrare", för något annan anledning finns inte.
    Det finns inte EN enda fördel för det lilla barnet att ta hål i ögonen,  tvärtom! 
    Mina barn har kusiner som fått hål i öronen vid 8-18 månaders ålder.   Alla förutom en har haft problem,  en fick en varböld bakom örsnibben, och en fastnade/rev av örhänget så att örsnibben klövs och det blev infekterat. Tex.
    Den babyn som inte fått problem efteråt fick "bara" uppleva skräcken och smärtan vid själva håltagningen. Men det fick det väl vara värt eftersom hon blev vackrare utseendemässigt, enligt vissa.
    Min egen dotter är snart ett år, och naturligtvis kommer jag inte göra några hål i hennes fina öron.   De är perfekta som de är! 
    Det får vänta tills hon är äldre och själv vill ha dem.

• Anonym (Sarah)

Tråden är lång, men TS har inte kunnat svara på VARFÖR hon absolut vill att hennes lilla dotter ska piercas? 
    Jag gissar på att det är pga grupptryck, bebisflickor i hennes omgivning blir håltagna i öronen, och TS vill följa med strömmen utan att tänka efter själv VARFÖR hon absolut vill göra hål i sin bebis öron helt i onödan.
    Jag har missat att TS tydligen gillar att omskära bebisar också.
    Då blir jag nyfiken på vilken kultur hon vill anamma.
    Jag kan inte komma på någon kultur där man hetsar till att BÅDE pierca och omskära barn? 

Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?