• Anonym

Ta hål i öronen på en 1-åring?

?Det blir inte diskussion om du ignorerar inlägg? ?
    Nä, det stämmer ju onekligen. Varför startar du en tråd på ett diskussionsforum då?
    I synnerhet när man inte skulle skriva om man inte hade något vettigt att komma med, och skriver du en trådstart fast du inte har något vettigt att komma med?

• Anonym

Varför inte stämpla WT i pannan på ungen med en gång?

• Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-19 19:07:07 följande:
    Låter det i min trådstart som att jag är ute efter att diskutera? Jag ville ha svar av föräldrar (även om det bara är en person på hela sidan) som kan berätta hur det var att just ta hål i öronen på en 1-åring. 

Andras märkliga åsikter om att det är misshandel och liknande är jag inte intresserad av. Vi har uppenbarligen helt olika syn när det gäller vad som är misshandel och hur "allvarligt" det är att ha hål i öronen. Det blir bara en tröttsam och ointressant diskussion och jag har ingen ork just nu.
    Kan du tänka dig att svara på mitt inlägg när du ändå citerar det? Känns ju onödigt att citera och sedan bara börja berätta om vad du anser om andra.

Varför startar du en tråd på ett diskussionsforum då, och varför skriver du inget vettigt när du säger att man måste ha något vettigt att skriva, var mina frågor.
    Kan gå med på två av dina månadslöner för svar.
  • Anonym
    Anonym (Ingrid) skrev 2022-11-19 21:55:41 följande:

Dessutom är många nordiska öronsnibbar "tjocka" och inte gjorda efter håltagningspistoler.

Det är ju faktiskt för jävligt att man inte kan få tag på en örsnibb som är gjord efter en håltagningspistol till sin unge numera.

• Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-19 23:52:16 följande:
    Du får svar på båda dina frågor om du tar och läser min trådstart igen.

Var det något mer du undrade?
    Faktiskt inte. Först skriver du att man måste ha något vettigt att skriva, sedan skriver du inget vettigt. Det var den ena frågan och jag undrar fortfarande över det.

Ja, massor. Försöker just nu få grepp om konceptet med gravitation vs tid, t ex. Själv?
  • Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-20 00:00:53 följande:
    Vettigt = Något som har med min fråga att göra. 
    Nä.
  • Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-20 19:56:13 följande:
    Tydligen är det helt okej att sätta människor i fängelse, görs ju konstant i alla länder samt i Sverige. Men såfort det handlar om sedeslöshet så är det problematiskt tydligen och rutten människosyn. Som sagt, slutar aldrig förvånas över människorna här på familjeliv. Otroligt märkliga åsikter. 
    Dina åsikter är så obehagliga att jag inte orkar fortsätta följa tråden.

• Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-21 15:21:27 följande:
    Det här är verkligen så dumt.. för det första är det jag som är föräldern och avgör om mitt barn ska ha öronpiercing eller inte, mina barn bestämmer inte över mig då jag är vuxen. För det andra går det öht inte att jämföra en näspiercing med öronpiercing (örsnibb), det är en stor skillnad när det gäller smärtan. 

Hursomhelst, har hittills inte fått något svar som gör mig mindre tveksam så är nog fortfarande orolig över infektion pga åldern, så jag tror nog att jag väntar ändå. Men om någon med en 1-åring som har hål i öronen läser detta och skulle vilja svara så läser jag gärna.
    Fast du var ett ogift barn när du blev gravid med ditt äldre barn. Hade du tillåtelse av dina föräldrar till det?

Har du hål i näsan eftersom du vet vilket som gör mest ont?

Är du emot "stopp min kropp" när det gäller övriga kroppsdelar också? För jag vågar lova att din dotter hade sagt nej om haft någon talan, det stackars barnet.
  • Anonym
    Gullvivor skrev 2022-11-21 15:35:54 följande:
    Det blir liksom inte mer sant för att du tjatar om det, men grattis för att du fick ett svar från mig nu när du försökte skriva anonymt.
    Nej, jag var inte ogift och mina föräldrar hade ingenting med saken att göra eftersom det är något man kommer överens om med sin man och inte med sina föräldrar. Har du fler irrelevanta frågor? 

Uppenbarligen har jag testat båda, därför jag skrev att det inte var jämförbart. 

Nu verkar det som att jag får vänta tills hon blir äldre, men hon kommer garanterat fråga efter hål då när hon ser alla andra ha det. Tror inte det är särskilt vanligt att säga nej till hål i öronen, är ju en väldigt vanlig piercing. 
    Vad menar du med "när du försökte skriva anonymt"?
    Vem tror du att jag är?
  • Anonym

Asså mari123:
    ?Tar på dig världens problem?? Nä, men du kanske kan läsa debatten du ger dig in i? Så slipper du framstå som du gjorde nu?

• Anonym

Det framgick TYDLIGT i TS att om man inte hade något vettigt att skriva så skulle man låta bli. Inte ett vettigt ord har skrivits i tråden, inte ens i TS. Så sluta nu!

• Anonym
    Anonym (Polly) skrev 2022-11-27 23:04:06 följande:
    Det är lite svårt att skriva vettigt till nån som verkligen inte är vettig 
    Ja? Det har jag ju sagt hela tiden? SLUUUUUTAAAA då!
  • Anonym
    Anonym (hur menar du?) skrev 2022-11-28 06:37:02 följande:
    Vem syftar du på? Jag frågar för att försöka förstå. Kan du försöka förklara lite tydligare det här med olika regler för kvinnor och män utifrån våra olikheter. Vilka olikheter syftar du på? Och att kvinnor blir män utifrån föräldraledighet för män?
    Är det inte uppenbart vem jag syftar på? Samtliga av er små serverutrymmesparasiter ... Det stod TYDLIGT i TS att om man inte kunde skriva något vettigt så skulle man inte. Sen följde trådstarten i en totalt o-vettig svada och ingenstans efter uppmaningen att skriva vettigt har ett vettigt ord skrivits.

Nej, det kan jag SANNERLIGEN inte. Gullvivors argument får du ta med Gullvivor. Jag kan inte förklara dem.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?