Inlägg från: Anonym (Polly) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Polly)

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Anonym (R) skrev 2022-11-21 02:29:09 följande:

Hål i öronen på en ettåring?!

Är det dags för hårfärgning när ungen är 4 och en navelpiercing vid 10?

Blir det silikonpattar och fillers i läpparna i 13årspresent också?

Att folk inte kan vara nöjda med sina vackra barn så som Gud har skapat dem..

Ingen risk för nån av sakerna då TS är från Mellanöstern och därav troligen muslim. Hon verkar också ha en syn på hur livet ska levas som ligger 1800talet närmare än 2022. 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 20:29:27 följande:
    Du menar upploppen, och nej det är inget jag står bakom. Tillskillnad från en del andra som hejar på upplopp utomlands men blir förbannade när det sker i Sverige. 
    Du är ju dum på riktigt.
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:43:32 följande:
    Går ju inte att redigera så rättar då det blev fel: Mördar poliser och kvinnor och trakasserar/misshandlar religiösa ledare ska det stå. 
    Och dessa religiösa ledare står för nåt bra menar du? 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:57:00 följande:
    Jaha så misshandel blev plötsligt okej då? Gäller det bara religiösa ledare i Iran eller kanske politiker i Sverige också? Kanske någon granne man tycker har märkliga värderingar?
    Ja du vill ju misshandla din dotter genom att ta hål i öronen på henne..... 
  • Anonym (Polly)
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-23 10:26:37 följande:
    Det är inte ?okej?. Det är inte olagligt men det betyder inte att det är okej. Otrohet är inte heller olagligt men jag tror få tycker det är ett okej beteende?

Jag tycker du är ett troll, och dina åsikter är extrema i Sverige, du som röstar på Nyans, vill omskära dina barn, ta hål i öronen på spädbarn och anser att kvinnorna i Iram nu gör fel. De åsikterna är extrema i landet. Och gammalmodiga , egoistiska och utan respekt för dina barn. Därför upplever jag dig som ett troll. Helt enkelt för att sammantaget så är du så extrem att någon med dina åsikter sammantaget hamnar i samma kategori som troll brukar hamna. 
    Får väl hoppas det är ett troll. För är detta det nya "normala" i Sverige är vi illa ute. 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-24 08:50:48 följande:
    Det kan man absolut få tycka.
    Men du tycker det är okej att mörda människor som vill ha en förändring, att få ett val om man vill ha slöja eller inte. Ett val som vi har i Sverige. Men du verkar tycka att medeltida resonemang är bra. Så jag undrar vad du egentligen bor i Sverige för, för i ditt fall verkar Iran vara mer passande med tanke på hur du resonerar. 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-24 13:05:57 följande:
    Ja men precis. Att tro att det här skulle handla om specifikt slöjan är väldigt naivt. Visst finns det människor som protesterar fredligt mot slöjkravet, men många är missnöjda över andra frågor i landet och drogs till dessa protester och såg sin chans att vara våldsamma. Så man förenklar det hela något enormt när man menar att demonstrationerna är fredliga.

Finner det bara så märkligt att samma människor som var emot upploppen som skedde i Sverige trots att ingen dog (men återigen fel ändå) samtidigt tycker det är okej att poliser i Iran dödas. Men inte mitt problem i slutändan, de kriminella fick/får sina straff efter upploppen i Sverige och de kriminella kommer säkert få sina straff i Iran också. 

Just det här med krav på kläder har ju inte med att Gud skulle bli "gladare" om någon följer hans regler frivilligt/med tvång.
    Det handlar om att ett land som är byggd på islamiska lagar (oavsett om det är Iran eller något annat land) inte kan uppmuntra till saker som strider mot Islam. Då handlar det om att klä sig anständigt för att andra ska slippa se synden eller bli uppmuntrade till att begå synd, när detta normaliseras i ett islamiskt samhälle.

Den större frågan egentligen som detta handlar om är inte om man ska bestämma över sin klädsel eller inte, utan om man tycker att religion och politik ska ha med varandra att göra eller om religion ska vara en privatsak. Tycker man inte att de ska ha med varandra att göra så är man troligtvis emot slöjkrav, och tycker man att de ska ha med varandra att göra så är man troligtvis för. Men det är en helt annan diskussion det.
    Då hoppas jag att även män går med slöja om det är på det viset.. 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-24 16:04:47 följande:
    Varför då? Märklig kommentar. 
    Män och kvinnor har inte samma klädregler.
    Inte ett dugg märklig. Varför ska kvinnor gömma sig i hucklen när inte män behöver det. Du skriver själv att man inte ska behöva se synden och det går väl åt båda håll? 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 00:24:24 följande:
    Problemet är väl snarare många kvinnors behov av att efterlikna män istället för att förstå att könen är olika och att det därmed är fullt rimligt att reglerna skiljer sig åt beroende på kön. 
    Herregud du är verkligen indoktrinerad. Om man nu som kvinna vill efterlikna män så må man väl göra det, det finns inte nåt fel i det.
    Jag jobbar på en mansdominerad arbetsplats och behöver inte efterlikna nån man för det. Och den enda som har problem med mitt kön är man och muslim.... Och jo det har han talat om för mig mitt framför vår chef 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:44:02 följande:
    Partiet grundades 2019 så vet inte vad du menar med historia faktiskt, eller vad som är så "färskt". 

Nej, att rasism förekommer beror enbart på människor som väljer att vara rasistiska och inte pga minoriteten som utsätts för det. Samma sak gäller sexism, homofobi, transfobi osv. Otroligt lågt att skylla på de utsatta bara för att man själv inte är smart nog utan blir rasistisk bara för att en annan människa med utländsk bakgrund har andra värderingar. 
    Nyans är mer rasistiskt och diskriminerande än SD. Och nej jag röstar inte på SD.
    Och vad kallar du invandrare som röstar på SD? Har en kollega från Bosnien som rösta på SD. Och hade även ett intressant möte med en arg pizzabagare i Göteborgs trakten som röstat på SD för han är så jävla trött på hur Mellanöstern män beter sig. Och han var själv invandrare. 
  • Anonym (Polly)
    Anonym skrev 2022-11-27 20:11:24 följande:

Skulle det skrivas vettigt eller?

Det är lite svårt att skriva vettigt till nån som verkligen inte är vettig 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-27 11:09:10 följande:
    Men varför ska jag behöva se kritiskt eller ifrågasätta en redan perfekt religion? 
    En perfekt religion?? Jo tjena. En sån religion finns inte. Men en religion som förtrycker kvinnor, inte acceptera andra religioner, inte låter kvinnor gå utan slöja om dom nu inte vill ha den. Inte acceptera homosexualitet. Osv osv.... Den är perfekt tycker du?
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 00:12:11 följande:
    Religionen förtrycker inte kvinnor och det är dessutom Gud som avgör vilken syn på homosexualitet som är den korrekta, inte människan som Gud skapat! 

Islam är perfekt, Koranen är perfekt men muslimer är det inte utan syndar också på olika sätt som andra människor. När du ser att kvinnor förtrycks t.ex (vilket såklart förekommer!) så har det inte med religionen att göra. 
    Herregud..... 
  • Anonym (Polly)
    Gullvivor skrev 2022-11-29 09:26:57 följande:
    Då frågar jag dig ännu en gång om du inte tror att heterosexuella religiösa gör uppoffringar de också/avstår från sådant som lockar i livet för Guds skull? Eller är det bara den homosexuellas känslor som gäller här?

För att det är HAN som skapat oss och det är vår plikt att dyrka honom.. HUR kan det ens vara korkat? Allt som är rätt och fel vet vi genom Gud, att du sedan tycker att hans krav är vidriga är för att du, troligen, sedan barnsben fått berättat vad som är rätt och fel av detta sekulariserade samhället. Därför kommer det kännas "vidrigt" när du hör vad som egentligen är rätt, för att du fått till dig att det du lärt dig är det rätta. Det vidriga är snarare de värderingar och åsikter som går emot Gud. 

Det är ju helt sjukt att Gud som skapat oss ska bli ifrågasatt av människor. Vilka är vi människor ens för att ha någon rätt att säga att Guds ord är vidriga? 
    Du har helt missat evolutionen va? Och OM nu en gud skapat oss har han ju också skapat homosexualitet eller hur. Och han har ju isåfall misslyckats med männen som inte tål att se kvinnor utan heltäckande kläder för att deras sexuella lustar inte ska väckas. 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?