Inlägg från: Anonym (KL) |Visa alla inlägg
  • Anonym (KL)

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Gullvivor skrev 2022-11-21 07:25:56 följande:
    Finns absolut inga problem med mina åsikter, tycker bara det är självklart att följa lagen i landet man bor i. Precis som utländska som kommer till Sverige ska följa svensk lag, ska även utländska som åker till Qatar följa lagen.

Men varför inte? Det är verkligen en skitsak, antingen gör man det eller så gör man det inte. Inget som behöver diskuteras och ältas.
    Du stöder alltså inte heller Irans modiga kvinnor och flickor. Utan civil olydnad i världen hade du som kvinna inte ens kunnat sitta idag och bre ut dig på internet med dina vidriga åsikter. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-20 11:56:57 följande:
    Nej, det tycker jag inte. 

Ja men självklart kan jag tänka mig att vänta, det måste inte göras nu. Hade mer varit skönt att få det gjort nu plus att slippa stressa (särskilt när folk hela tiden frågar när det är dags). Men kanske kan vänta ett par år om det nu är så att 1-årsåldern är en dålig ålder. Får se om någon förälder med erfarenhet svarar i tråden.
    Klanen ligger på ser jag. Efter det ligger de på om slöjtvång, sedan tvångsgifte. "Nu är det väl ändå dags, och det är inte en fråga." 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 20:29:27 följande:
    Du menar upploppen, och nej det är inget jag står bakom. Tillskillnad från en del andra som hejar på upplopp utomlands men blir förbannade när det sker i Sverige. 
    En riktig räpa är du. Försvarar grovt kriminella ligister i Sverige och står bakom kvinnoförtryck och mord på barn och kvinnor i Iran som försöker utöva sina mänskliga rättigheter. Du är något av det vidrigaste som skrivit här genom åren. Må du straffas hårt i detta liv och efter för ditt ondskefulla sinne. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:35:18 följande:
    Du sitter alltså själv och försvarar kriminella i Iran som mördar poliser, kvinnor, religiösa ledare och förstör polisbilar, byggnader osv. Hyckleriet alltså.. man kräks. 
    Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte försvarar upplopp varken i Sverige eller i Iran. I Iran ska mördare hyllas men i Sverige ska de straffas.
    Du är inte bara jihadist, du är totalt obildad också. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-22 07:38:09 följande:
    Det är ju du som är obildad. 
    Läs på om jihadism och vad det är innan du kallar andra för jihadister.
    I Sverige är det bara jihadister som skulle kalla att kvinnor och flickor som tar av sig sjalen och demonstrerar med livet som insats sysslar med "upplopp". Att sedan jämställa det med de salafister, ligister och jihadister som ger sig på polisen i en stabil demokrati är vedervärdigt.

Ja du är totalt obildad i barns rättigheter och begrepp som demokrati respektive diktatur. Du är en mycket farlig och fanatisk människa. En bra rekryt för militant islamism. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 14:09:35 följande:
    Jag skäms inte över vilket parti jag röstat på så det spelar ingen roll för mig, men jag tyckte det var anmärkningsvärt att en sverigedemokrat (med tanke på partiets historia) anklagar mig för att spä på rasismen, något som jag finner väldigt problematiskt.

Sedan förstår jag inte vad du menar skulle vara alternativet? Att jag ljuger och låtsas ha åsikter jag inte har och därmed mår dåligt bara för att andra ska vara nöjda? Slutar rasismen att existera då?
    Så Nyans högerextrema historia, som är så färsk att den knappast kan benämnas "historia", bekommer dig inte? Spär på rasism gör du förstås på flera vis: Genom högerextrema Nyans, och genom ditt spridande av reaktionära och fientliga hållningar, bl a mot kvinnor och barn. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 14:14:29 följande:
    Jag skrev inte om individer utan kvinnor/män i grupp, eftersom kommentaren handlade om att problemet är att det är olika regler för män och kvinnor i en del länder, vilket inte är något problem. 

Det många länder behöver i exempelvis Mellanöstern är att man lärs sig respektera kvinnor och inte att man gör som i västvärlden och förvandlar kvinnor till män. Man får absolut tycka att det vore rimligt men jag håller iallafall inte med.
    Varför är olika regler inte ett problem? Särskilt om regeln är lag eller så sträng kulturell norm att kvinnor och män, även barn, som bryter den trakasseras, misshandlas eller mördas?

Vilka är de olika "man" du refererar till? Och hur gjorde du ett slags samband där mellan Väst och Mellanöstern? 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:44:02 följande:
    Partiet grundades 2019 så vet inte vad du menar med historia faktiskt, eller vad som är så "färskt". 

Nej, att rasism förekommer beror enbart på människor som väljer att vara rasistiska och inte pga minoriteten som utsätts för det. Samma sak gäller sexism, homofobi, transfobi osv. Otroligt lågt att skylla på de utsatta bara för att man själv inte är smart nog utan blir rasistisk bara för att en annan människa med utländsk bakgrund har andra värderingar. 
    Känner du inte till din högerextreme partiledare, som uteslöts ur Centern för just det? Till detta kommer ett antal salafistiska dömda ekonomiska brottslingar i partitoppen. Aldrig har ett parti varit mer likt SD i flera avseenden. Är du så instängd av din man att du får censurerad omvärldsinformation? 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 16:53:18 följande:
    För att könen är olika? Det är normalt att ha olika regler då. Däremot ska man såklart inte trakasseras, misshandlas eller mördas för det. Om regeln är en lag så räcker ju fängelsestraff/böter eller liknande beroende på vad det är för lag det handlar om. 

Diskussionen handlade om att det skulle vara ett problem med olika regler/lagar i andra länder och då särskilt Mellanöstern. Jag menar att det inte är perfekt i Mellanöstern, långtifrån, men det handlar inte om att det skulle vara olika regler/lagar för könen utan pga att man ofta saknar respekt för kvinnor (kvinnosynen är dålig). Det går utmärkt att inte förtrycka kvinnor, men ändå hålla kvar i att män och kvinnor är olika och att kvinnor inte nödvändigtvis måste bli som män (jämställdhet) för att det ska vara okej. 
    Det du skriver är så avskyvärt att läsa, än mer när du själv lever i en demokrati. Du fortsätter sprida det gift mycket ondskefulla personer tutat i dig. Ni är pur ondska som gör ert bästa för att motverka mänskliga rättigheter.

"Orange Day" är inte för Nyans, det är mot sådana som du och mot er förfärliga nyfascism. Vidrigt att ni försöker kapa färgen mot kvinnovåld Kräks
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-25 17:51:56 följande:
    Han har redan förklarat sig och jag litar på förklaringen och har ett stort förtroende för honom. 

Jag antar att du syftar på B. Ali och jag gillar honom inte, men tyvärr kan man inte tycka om alla i något parti. Jag ser helheten istället och av det jag sett hittills så är jag mycket nöjd.

Tycker förresten att du har en mycket tråkig ton när du uttrycker dig, du får gärna sluta med det.
    Så obildat och naivt. Klart du har förtroende för någon som motarbetar yttrande- och pressfrihet. Rimmar väl med diktatorusja statsskick. Hade samhället sett ut som du och de du vurmar för vill, hade det varit färdigchattat för din del - igår. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-26 19:58:45 följande:
     Jag har ingenting emot yttrandefriheten, tvärtom tycker jag, likt alla andra, att den är väldigt viktig. Den är dock inte absolut idag i Sverige, man får inte yttra sig precis som man vill utan konsekvenser. Jag tycker därför att det inte vore något negativt att begränsa den lite ytterligare för att värna om religionsfriheten. Detta anser också Partiet Nyans, det är ingen som är emot yttrandefriheten utan det man är emot är att den används på ett sätt för att förolämpa religiösa. 

Religionsfriheten kommer före någons rätt att bränna en helig bok. 
    På vilket sätt värnas religionsfrihet genom "lite ytterligare begränsad yttrandefrihet"? Har du något exempel på när religionsfriheten begränsats av för stor yttrandefrihet? 

Vad har du för exempel på när religionsfrihet fått stryka på foten för koranbränning? 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 07:53:57 följande:
    Du kan ju istället skriva vad som du missuppfattat skulle vara så kvinnoförtryckande med religionen nu när du påstår det? Är genuint nyfiken då jag inte kan förstå hur man kan tycka det. 
    Anonym (hur menar du?) skrev 2022-11-28 06:37:02 följande:
    Vem syftar du på? Jag frågar för att försöka förstå. Kan du försöka förklara lite tydligare det här med olika regler för kvinnor och män utifrån våra olikheter. Vilka olikheter syftar du på? Och att kvinnor blir män utifrån föräldraledighet för män?
    Ingen kvinna blir man pga någon föräldraledighet, jag skrev att man generellt vill efterlikna män. 
    Med olikheter menar jag hur kropparna ser ut, män frestas av kvinnors klädsel mer än vad kvinnor frestas av mäns, att kvinnor är mer känslostyrda, att män är fysiskt starkare, att det är mer naturligt för kvinnor att ta hand om barnen. Osv. Finns mycket egentligen att skriva om detta men min poäng är iallafall att det därför inte är konstigt att det finns olika regler för män och kvinnor.
    Varför vill du inte svara på frågorna om när du tycker religionsfriheten fått backa för yttrandefriheten?

Vad mycket indoktrinerat båg du skriver. Det är väldigt motsägelsefullt att män skulle vara mindre känslostyrda när det är kvinnor som ska täcka sig. Använd den hjärna du fått genom evolutionen istället för att bräka som ett dumt, i båset instängt, får. Män vill stänga in dig, därför är du dold på många sätt. Internaliserat förtryck. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 08:26:08 följande:
    Jag tyckte att jag var tydlig med att i ett land där man påstår sig värna om religionsfriheten så ska det inte få förekomma att man i provocerande syfte bränner heliga böcker. Det får man göra hemma om man känner behovet, inte inför andra, dessutom med polisskydd. Det borde klassas som hets mot folkgrupp, eftersom människors rätt att slippa se det väger tyngre. 

Använd istället ditt liv på rätt sätt och sluta ifrågasätt Gud och hans lagar. Det är möjligt för dig att komma tillbaka till Islam, jag skulle rekommendera dig att läsa på om religionen så kommer du inse hur fantastisk den är. Glöm inte att Gud är förlåtande och barmhärtig, men allt har sin tid och en dag kanske det är försent.
    Nej, du var inte tydlig med hur du tycker religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet. Inte nu heller. Så hur menar du att religionsfrihet begränsas av yttrandefrihet?

Usch vad hotfull du är. Som jag sa, du är en mycket farlig person. Än så länge bara för dina barn och förstås klanens barn om du är ett kontrollerande öga. Religiösa fanatiker är ju det, farliga. Ni kan utföra vad som helst av dåd bara ni fått för er att det sanktioneras av något väsen i er vidskeplighet. 
  • Anonym (KL)
    Gullvivor skrev 2022-11-28 09:56:03 följande:
    Jag formulerar om, det bör gå emot religionsfriheten att behöva se på när ens heliga bok bränns. Det är inte rimligt att rätten att bränna ska anses vara viktigare än rätten för människor att slippa bli förolämpade av det. 

Jag är inte hotfull, uppfattade du mitt inlägg som ett hot så ber jag om ursäkt. Jag tror inte någon missat att våra handlingar har konsekvenser i livet efter detta och jag tycker det är bra att bli påmind om detta. Att Gud är förlåtande den dag man vill komma tillbaka till Islam igen men att denna chans inte alltid finns. 

Vad du tror om mig gör mig inget egentligen, men tycker det är väldigt tråkigt att denna syn på troende existerar. Att man uppfattas som en farlig människa bara för att man vill följa sin religion. Att dessutom kalla troende för fanatiker är ju helt absurt verkligen. 

Och vadå klan? Fördom efter fördom här ser jag.
    En halmgubbe. Du är inte tvingad att se på, det har du missförstått. Du är inte heller tvingad att ta med dig uppbruten gatsten om du går dit du inte är tvingad att gå. Jag går själv inte dit och tittar, jag är ointresserad av sopan Paludan och inte minst, mitt liv är mig kärt. Fanatikerna och de kriminella du ömmar så för skulle jag aldrig utsätta mig frivilligt för. De är avskräde och borde åka med huvudet före ut ur Sverige. Jag stannar inte utan går förbi om jag bor i närheten. Jag är inte tvingad att ta med träpåkar, gatsten och molotovcocktails när jag inte går dit jag inte är tvingad att gå. 

Jag är inte tvingad att se på när du och dina gelikar mässar ramsor av förtryck och fördömande i era källare. Inte heller tvingad att vare sig se på eller lyssna på andra vidskepligheter i någon religion oan eller under jord. När barn far illa av din och dina gelikars uppsättningar regler kommer jag däremot använda min frihet att debattera, demonstrera och protestera mot er. Dock vill jag till skillnad från dig inte begränsa din yttrandefrihet att sprida avsky mot barn. 

Okej, du är alltså ett sådant unikum av hedersförtryck att du står helt utanför klanpåverkan. Det var något nytt. 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?