• molly50

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Gullvivor skrev 2022-11-28 19:52:28 följande:
    Det är inte så säkert, men oavsett så håller jag med dig om att man bör ignorera honom och att det var fel att starta upplopp. Tycker dock ändå att han inte borde fått tillåtelse från första början att bränna Koranen.
    Nej,det var onödigt,det kan jag hålla med om.
    Men samtidigt så har vi ju yttrandefrihet.
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-28 20:03:23 följande:
    Jag gör, precis som min religion, skillnad mellan att vara homosexuell och att leva ut den. Bara för att man är emot utlevd homosexualitet så innebär det inte att man är emot individen. Det måste snarare vara jättestarkt att vara homosexuell men inte leva ut det, tänk så många belöningar man får av Gud! 

Du får väl känna så, men själv förstår jag mig inte på sådana resonemang som jag upplever är ett väldigt arrogant sätt att se på det.
    Men vad är det som är så fruktansvärt med att samkönade par lever ut sin kärlek öppet?
    Varför skulle det vara mer fel än att heteropar gör det?
    Om det finns en gud så borde han vilja att alla ska kunna visa sin kärlek öppet. Oavsett läggning.
  • molly50
    EpicF skrev 2022-11-28 21:49:42 följande:
    Nej, precis. Kärlek är kärlek oberoende av kön och ålder. Och man ska få leva ut det. 
    Ja,precis. 
  • molly50
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-29 09:09:14 följande:
    Detta. Jag köper inte det här med en kärleksfull gud som samtidigt förvägrar individer kärlek bara pga att de valt att älska någon av samma kön. Det är inte kärlek, det är kontroll.

Att man sett ned på honosexuella är ju snarare att de inte historiskt kunnat få barn och föra släkten vidare tror jag.
    Ja,precis.
    När man frågar en troende om en sådan här sak så brukar man ju få svaret att det naturliga är att en kvinna och en man lever tillsammans och får barn.
    Men man kan ju inte hjälpa att man har en annan läggning.
    Och finns det en gud så borde han vilja att alla ska få leva lyckligt med den de älskar. Oavsett läggning.
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 09:26:57 följande:
    Då frågar jag dig ännu en gång om du inte tror att heterosexuella religiösa gör uppoffringar de också/avstår från sådant som lockar i livet för Guds skull? Eller är det bara den homosexuellas känslor som gäller här?

För att det är HAN som skapat oss och det är vår plikt att dyrka honom.. HUR kan det ens vara korkat? Allt som är rätt och fel vet vi genom Gud, att du sedan tycker att hans krav är vidriga är för att du, troligen, sedan barnsben fått berättat vad som är rätt och fel av detta sekulariserade samhället. Därför kommer det kännas "vidrigt" när du hör vad som egentligen är rätt, för att du fått till dig att det du lärt dig är det rätta. Det vidriga är snarare de värderingar och åsikter som går emot Gud. 

Det är ju helt sjukt att Gud som skapat oss ska bli ifrågasatt av människor. Vilka är vi människor ens för att ha någon rätt att säga att Guds ord är vidriga? 
    Men du har väl också fått inpräntat vad som är rätt och fel genom din religion?
    Varför skulle det vara mer rätt än att andra,som inte är uppväxta med en tro, får växa upp med andra normer?
    Du måste ju förstå att det för andra,som inte tillhör din reigion,låter helt fruktansvärt att en kärleksfull gud skulle tvinga homosexuella leva ensamma,utan kärlek,i hela deras liv för att ni inte anser det vara naturligt.
  • molly50
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-29 10:57:29 följande:
    Sett till djur överlag är det väl även i andra djurslag identifierat homosexuella partnerskap? Har för mig jag läste en teori om att det hjälpte till vid uppfostran av ungar då det gav extravuxna liksom. Så det är ju naturligt, om än inte det vanligaste - men det är ju en HELT annan sak.
    Ja,det har jag också hört.
    Och i så fall så är det ju inte mindre naturligt när det sker bland människor. 
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 19:03:31 följande:
    Du tänker att jag ska strunta i Guds ord om att omskära pojkar och istället lita på din tolkning av att ifrågasätta Gud? 
    Men om gud nu har skapat oss,varför vill han då inte att vi ska vara de vi föds till?
    Med förhud,utan hål i öronen eller att de som är homosexuella ska få leva ut det t ex?
    Kan du förklara det?
    För om han skapar människor han sedan anser har defekter som måste åtgärdas så är han allt annat än perfekt.
    Och det är definitivt inte en gud jag vill tro på. 
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:03:56 följande:
    Alltså skriv med respekt tack. 
    Och homosexuella behöver väl inte leva utan att få uppleva kärlek. Man kan väl gifta sig med motsatt kön ändå (t.ex homosexuell man och homosexuell kvinna) och få den typen av kärlek istället. 

Gud är god men det är synd att ni inte ser det. 
    Varför ska de gifta sig med någon de inte attraheras av eller kan bli kära i?
    Skulle du gifta dig med en annan kvinna för att gud har sagt det?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:09:50 följande:
    Snarare tvärtom ju. 
    Tänk att som 4-5 åring vilja ta hål i öronen men känna sig rädd och orolig för hur ont det kommer göra. Känns taskigt, tycker jag iallafall. 
    Men du säger ju att det inte gör ont att ta hål i öronen på barn?
    Hur ska du ha det?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:21:18 följande:
    Hur ska någon som inte tagit hål i öronen innan veta det?
    Du skrev ju nyss att barnet kommer att gå och vara rädd för att det ska göra ont.
    Så hur ska du ha det?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:19:55 följande:
    Det finns ju bara tre alternativ 

1. Leva i celibat, aldrig uppleva någon form av kärlek. Aldrig bli förälder. 

2. Välja livet istället för livet efter detta, och begå synd. 

3. Göra det bästa av situationen och gifta sig med någon av motsatt kön, som också är homosexuell. Uppleva en annan typ av kärlek och få familj. 

Hur är det ondska? 
    <förstår du inte att det aldrig kan bli kärlek om man som homosexuell gifter sig med en homosexuella v motsatt kön?
    I alla fall inte av den typen.
    Hur ska de kunna bli attraherade av och kära i varandra när de bara vill ha någon av samma kön?
    Det är ju samma sak som om du skulle tvingas gifta dig med en kvinna?
    Tror du att du skulle kunna uppleva kärlek och närhet då?
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 20:30:22 följande:
    Ja, ett äldre barn som aldrig haft hål innan vet ju inte hur det känns. Dvs man kan ha oro i förväg. 
    Men om det kan göra ont på ett äldre barn så kan det också göra det på ett yngre.
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-29 23:22:34 följande:
    Nej det är inte samma sak men det är väl bättre än ingenting, om man nu vill lyda Gud. 

Varför skulle jag inte begripa vad homosexualitet är? Tror du inte det förekommer att många homosexuella inte kommit ut ur garderoben och är gifta med motsatt kön? Särskilt i länder där detta är tabu, men trots det har de barn och lever familjeliv. Varför skulle det vara något konstigt bara för att jag skriver det nu? 

Det viktiga tycker jag är att ens partner vet om det, därför skrev jag homosexuell man med en homosexuell kvinna, så gifter de sig på samma villkor. Istället för att en homosexuell man gifter sig med en heterosexuell kvinna utan att hon vet om det och så fantiserar han om hennes pappa, typ. Eller att en homosexuell kvinna gifter sig med en heterosexuell man och kanske inte kan utföra sina äktenskapliga plikter och syndar på så sätt. Jag förstår dilemmat liksom, inga perfekta förutsättningar men det mesta går väl att lösa bara man har viljan att lyda Gud, även om det inte blir exakt som man själv önskat. 

Det viktiga är ju livet efter detta.
    Och Gud älskar människor som kämpar för att stå emot frestelser för hans skull.
    Om jag vore en troende och/eller muslimsk homosexuell så skulle jag hellre välja att lämna religionen än att tvingas leva hela mitt liv utan kärlek.
    En gud som inte tillåter homosexuella att leva ut sin läggning är ändå ingen god gud.

Hur många homosexuella tror du skulle må bra av att tvingas leva med någon de inte är eller kan bli förälskade i pga sin läggning?
    Är det värt det att leva ett liv man mår dåligt av bara för att lyda gud?
    Det tycker i alla fall inte jag. 
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-30 10:03:32 följande:
    Så känner du antagligen för att du inte tror på Gud, du förstår därmed inte kärleken man har och med den kärleken kommer såklart uppoffringar. För Guds skull och för sitt eget bästa, eftersom Gud inte förbjuder sånt som är bra för en utan det finns alltid en anledning till hans ord. 

Människan bör sträva efter att lyda Gud och lägga sina egna behov åt sidan. Man gör ju det redan tillexempel när det gäller ens egna barn, och tänker på dem först, men tydligen är det något konstigt att göra samma sak för Gud som skapat oss och gett oss liv. 
    Om gud inte förbjuder sådant som är bra för en,varför får man då inte leva ut sin homosexualitet?
    Den kärleken är väl bra för den som är homosexuell?
    Jag kanske inte förstår kärleken till gud,men du verkar å andra sidan inte heller förstå hur det kan vara att tvingas leva utan kärlek hela sitt liv pga att man råkar vara född med "fel" läggning.
    Och du får ursäkta,men för mig låter det här tramset med kärleken till gud mer som hjärntvätt än någon slags kärlek.

Ja,du har skrivit det några gånger,att gud har skapat oss, Men varför låter han då oss inte vara som vi är skapta?
    Med förhud,utan hål i öronen och med den läggning vi föds med?

Om du tänker på dina barn först så framstår det som väldigt märkligt att du vill skära bort deras förhud och ta hål i öronen på dem utan deras medgivande. 
  • molly50
    Gullvivor skrev 2022-11-30 10:09:51 följande:
    Det har jag inte heller gjort, utan skrev ett allmänt inlägg som berör alla synder, även utlevd homosexualitet.  
    Varför är det en synd att leva ut sin kärlek öppet.bara för att den råkar vara med någon av samma kön?
    För mig är det mer av en synd att tvinga dessa människor att leva ett liv utan att få leva ut sina känslor.
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?