Inlägg från: Gullvivor |Visa alla inlägg
  • Gullvivor

Ta hål i öronen på en 1-åring?

Anonym (Men...) skrev 2022-11-21 17:53:30 följande:

Vad är det du vill med tråden?? Du frågar om det är en dålig idé, men vill inte få annat än nej på den frågan...Du vill bara ha medhåll, får du inte det så blir du sur, väldigt omoget. Och det är faktiskt en jäkligt dålig idé! Låt henne bestämma själv.
    Förresten så tar de jag har varit hos med min dotter inte hål innan barnet fyllt sju år, oavsett om föräldern är med, det finns en anledning till det!

Jag ställde frågan till föräldrar som har den erfarenheten.. självklart ställde jag inte frågan allmänt om vad folk tycker, svaret är ju rätt uppenbart att majoriteten är emot. 

Tråkigt dock att du uppfattar det som att jag är sur, för det är jag inte. 
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-21 19:58:50 följande:
    Du stöder alltså inte heller Irans modiga kvinnor och flickor. Utan civil olydnad i världen hade du som kvinna inte ens kunnat sitta idag och bre ut dig på internet med dina vidriga åsikter. 
    Du menar upploppen, och nej det är inget jag står bakom. Tillskillnad från en del andra som hejar på upplopp utomlands men blir förbannade när det sker i Sverige. 
  • Gullvivor
    molly50 skrev 2022-11-21 19:23:48 följande:
    Det handlar om att du här något utan ditt barns godkännande.
    Därför kan det jämföras med att ditt barn (eller någon annan för den delen) skulle ta hål i näsan på dig när du sover.
    Så varför inte vänta tills barnet är stort nog at själv få bestämma om du anser dig själv ha rätten att få bestämma över din kropp?
    Skillnaden är att jag är vuxen och bestämmer över min kropp, jag tycker inte barn själva ska få bestämma helt och hållet över sig själva utan i slutändan är det föräldern som bestämmer. 

Som jag skrivit innan så är det en skitsak för mig egentligen, med andra ord kan jag låta bli också eftersom det inte är jätteviktigt. Och med tanke på att det fortfarande känns tveksamt så kommer jag nog som sagt vänta och inte göra det nu. 
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-21 20:03:17 följande:
    Klanen ligger på ser jag. Efter det ligger de på om slöjtvång, sedan tvångsgifte. "Nu är det väl ändå dags, och det är inte en fråga." 
    Vad rolig du är. 🙂
  • Gullvivor
    Anonym (Suck) skrev 2022-11-21 20:51:02 följande:

Om ingen hade gjort uppror tidigare hade kvinnor fortsatt saknat rättigheter som att få rösta i väldigt många länder, däribland Sverige. 

Men det hade inte gjort dig något eller? Eller är du lite glad att du själv kan åtnjuta de rättigheter tidigare kvinnor gjort uppror för men själv vill du inte ge andra kvinnor samma rätt?

Va? Varför antar du att jag är för att kvinnor saknar t.ex rösträtt? Har jag skrivit någonstans i tråden att jag tycker det är bra att kvinnor saknar rättigheter som jag själv åtnjuter? Vadå för rättigheter? 
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-21 21:28:57 följande:
    En riktig räpa är du. Försvarar grovt kriminella ligister i Sverige och står bakom kvinnoförtryck och mord på barn och kvinnor i Iran som försöker utöva sina mänskliga rättigheter. Du är något av det vidrigaste som skrivit här genom åren. Må du straffas hårt i detta liv och efter för ditt ondskefulla sinne. 
    Du sitter alltså själv och försvarar kriminella i Iran som mördar poliser, kvinnor, religiösa ledare och förstör polisbilar, byggnader osv. Hyckleriet alltså.. man kräks. 
    Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte försvarar upplopp varken i Sverige eller i Iran. I Iran ska mördare hyllas men i Sverige ska de straffas.
  • Gullvivor
    Gullvivor skrev 2022-11-21 21:35:18 följande:
    Du sitter alltså själv och försvarar kriminella i Iran som mördar poliser, kvinnor, religiösa ledare och förstör polisbilar, byggnader osv. Hyckleriet alltså.. man kräks. 
    Skillnaden mellan mig och dig är att jag inte försvarar upplopp varken i Sverige eller i Iran. I Iran ska mördare hyllas men i Sverige ska de straffas.
    Går ju inte att redigera så rättar då det blev fel: Mördar poliser och kvinnor och trakasserar/misshandlar religiösa ledare ska det stå. 
  • Gullvivor
    Anonym (Polly) skrev 2022-11-21 21:53:33 följande:
    Och dessa religiösa ledare står för nåt bra menar du? 
    Jaha så misshandel blev plötsligt okej då? Gäller det bara religiösa ledare i Iran eller kanske politiker i Sverige också? Kanske någon granne man tycker har märkliga värderingar?
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-22 06:23:06 följande:
    Du är inte bara jihadist, du är totalt obildad också. 
    Det är ju du som är obildad. 
    Läs på om jihadism och vad det är innan du kallar andra för jihadister.
  • Gullvivor
    Anonym (KL) skrev 2022-11-22 19:16:14 följande:
    I Sverige är det bara jihadister som skulle kalla att kvinnor och flickor som tar av sig sjalen och demonstrerar med livet som insats sysslar med "upplopp". Att sedan jämställa det med de salafister, ligister och jihadister som ger sig på polisen i en stabil demokrati är vedervärdigt.

Ja du är totalt obildad i barns rättigheter och begrepp som demokrati respektive diktatur. Du är en mycket farlig och fanatisk människa. En bra rekryt för militant islamism. 
    Jag jämställer det inte, det som skedde/sker i Iran är betydligt värre eftersom det tagit liv och lett till misshandel och vandalisering. Det som skedde i Sverige var inte heller okej, men en droppe i havet i jämförelse.

Det var ju tråkigt att du har fått den uppfattningen om mig eftersom den inte stämmer. Är inte fanatisk på något sätt. 
Svar på tråden Ta hål i öronen på en 1-åring?