• Vivven

    Vilket av dessa pojknamn…

    Är finast? Det är dags att lillebror får sig ett namn och det står nu (efter att gått igenom alla namn som finns känns det som) mellan Gabriel och Alfred. Enda namnen som jag och maken kan enas om. 


    Maken har alltid velat ha en Alfred men jag har sagt nej, har haft svårt för det hela graviditeten (tycker det låter lite?. Mesigt??) men nu har jag börjat vänja mig och tycker nog det är fint! 


    Gabriel är ett vackert namn tycker jag men blir lätt Gabbe? Och jag tycker nog det smeknamnet är sådär? :) 

    Hjälp mig! Vad röstar ni på?? 

  • Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn…
  • trollhona
    Vivven skrev 2022-11-20 20:50:14 följande:
    Vilket av dessa pojknamn?

    Är finast? Det är dags att lillebror får sig ett namn och det står nu (efter att gått igenom alla namn som finns känns det som) mellan Gabriel och Alfred. Enda namnen som jag och maken kan enas om. 


    Maken har alltid velat ha en Alfred men jag har sagt nej, har haft svårt för det hela graviditeten (tycker det låter lite?. Mesigt??) men nu har jag börjat vänja mig och tycker nog det är fint! 


    Gabriel är ett vackert namn tycker jag men blir lätt Gabbe? Och jag tycker nog det smeknamnet är sådär? :) 

    Hjälp mig! Vad röstar ni på?? 


    Bägge är fina på sitt sätt. Gabriel är ståtligt och mjukt. Alfred är starkt och solitt.
    Personligen gillar jag nog Alfred lite mer.

    Kanske lättare att välja om ni delger vad syskonet heter.
  • Vivven
    Nandez skrev 2022-11-20 22:11:18 följande:

    Gabriel


    Tack för svar! Kanske kan man köra på något annat smeknamn?.. abbe?? Haha! 
  • söderortsböna

    Båda är fina! Jag associerar namnen lite olika, Gabriel lite tuffare och Alfred mildare. Alfred passar bättre till Elsa och är kanske också snäppet finare. :) 

  • trollhona
    Vivven skrev 2022-11-20 22:14:34 följande:

    Trollhona: håller helt med dig. Storasystern heter Elsa :) 


    Då tror jag att Alfred faktiskt passar bäst, samma klang på namnen och ger en sorts enhet för syskonen. Ni kan ju alltid välja Alfred Gabriel Efternamn 
  • fluu

    Jag hade röstat på Gabriel(som jag för övrigt inte tycker är tuffare eller manligt,  jag upplever det som i det närmsta feminint) om det inte hade varit för det där med "Gabbe". Så jag röstar på Alfred. Det är både rejält och vackert på samma gång och inte alls mesigt. 


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Vivven
    fluu skrev 2022-11-22 20:01:00 följande:

    Jag hade röstat på Gabriel(som jag för övrigt inte tycker är tuffare eller manligt,  jag upplever det som i det närmsta feminint) om det inte hade varit för det där med "Gabbe". Så jag röstar på Alfred. Det är både rejält och vackert på samma gång och inte alls mesigt. 


    Åh jag håller helt med dig! Så tråkigt att ett så vackert namn som Gabriel får ett så fult smeknamn? Jag gillar Gabriel mer, så mycket att jag överväger att leva med Gabbe. Men ja, jag vet inte! 


    Nej Alfred kanske inte är så mesigt som jag tänker mig? är nog för jag tänker på Alfred i Emil i Lönneberga (inte för att han är mesig på nått sätt Iofs?) men ger man namnet på sitt barn istället så försvinner nog den bilden ur huvudet tillslut tänker jag. :) så svårt med namn!! 

Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn…