Inlägg från: trollhona |Visa alla inlägg
  • trollhona

Vilket av dessa pojknamn…

Vivven skrev 2022-11-20 20:50:14 följande:
    Vilket av dessa pojknamn?

Är finast? Det är dags att lillebror får sig ett namn och det står nu (efter att gått igenom alla namn som finns känns det som) mellan Gabriel och Alfred. Enda namnen som jag och maken kan enas om. 

Maken har alltid velat ha en Alfred men jag har sagt nej, har haft svårt för det hela graviditeten (tycker det låter lite?. Mesigt??) men nu har jag börjat vänja mig och tycker nog det är fint! 

Gabriel är ett vackert namn tycker jag men blir lätt Gabbe? Och jag tycker nog det smeknamnet är sådär? :) 

Hjälp mig! Vad röstar ni på?? 

Bägge är fina på sitt sätt. Gabriel är ståtligt och mjukt. Alfred är starkt och solitt.
    Personligen gillar jag nog Alfred lite mer.

Kanske lättare att välja om ni delger vad syskonet heter.
  • trollhona
    Vivven skrev 2022-11-20 22:14:34 följande:

Trollhona: håller helt med dig. Storasystern heter Elsa :) 

Då tror jag att Alfred faktiskt passar bäst, samma klang på namnen och ger en sorts enhet för syskonen. Ni kan ju alltid välja Alfred Gabriel Efternamn 
  • trollhona
    Vivven skrev 2022-11-25 16:55:52 följande:

Tack för alla era svar! Ytterligare ett namn finns på vår lista?. Vad tycker ni om namnet Axel? Alt. Carl-Axel. :) 

Jag är väldigt förtjust i dubbelnamn och tycket att Carl-Axel är helt bedårande. Axel som enskilt namn är också väldigt väldigt fint.
Svar på tråden Vilket av dessa pojknamn…