• Mån 21 nov 14:42
    3406 visningar
    4 svar
    4
    3406

    Era bästa träningstips efterfrågas

    Hallå!
    Är en kvinna som vill utöka min träning samt tajta till figuren lite.
    Vill lägga in en högre växel när det kommer till tränin.
    Som det är nu så simmar jag 20*50 meter 3-4 gånger i veckan som standard samt ta PWs när vädret tillåter. Men nu när snön har kommit så är PWs inte riktigt lika lockande.
    Så jag söker efter tips på bra träning man kan göra hemma som tar max 45 minuter att genomför. 
    Jag har dåliga knän (är operera) så det får inte vara för mycket hopp i övningarna men ändå utmanande för kroppen.
    Jag önskar se resultat någorlunda snabbt då jag måste se resultat för att fortsätt.
    Så vilka övningar är bra för att bygga styrka och uthållighet samtidigt som man slimma till omfånget?
    Är lat av naturen så måste som sagt se och känna att det jag gör fungerar.
    Äter redan varierat och för det mesta nyttigt så kosten har jag koll på.
    Tack på förhan!
  • Svar på tråden Era bästa träningstips efterfrågas
  • Anonym (Abc)
    Mån 21 nov 22:13
    #1

    Hur länge har du simmat?

    Jag är verkligen ingen expert men vill gärna delge mina tanka ändå. 

    Jag får för mig att det är viktigare att ha en aktivitet som håller i alla år än att man tröttnar efter några månader. Därför tycker jag att lågintensiv träning typ promenader (eller lugn simning) kan vara fullt tillräckligt om man bara fortsätter.

  • Tis 22 nov 01:37
    #2
    Anonym (Abc) skrev 2022-11-21 22:13:31 följande:

    Hur länge har du simmat?

    Jag är verkligen ingen expert men vill gärna delge mina tanka ändå. 

    Jag får för mig att det är viktigare att ha en aktivitet som håller i alla år än att man tröttnar efter några månader. Därför tycker jag att lågintensiv träning typ promenader (eller lugn simning) kan vara fullt tillräckligt om man bara fortsätter.


    Jag har simmat till och från i hela mitt liv. Kunde simma innan jag kunde gå. Bodde i stort sätt i simhallen fram till yngre tonåren då ridning tog över. Men har alltid trillat tillbaka till det. Jag har både tävlat i simhopp samt crawl.
    Nu när de öppnade simhallen som vanligt igen i september efter coronan så stod jag först i kön för ett årskor.
    Men ju äldre jag blir ju mera märker jag att det blir allt svårare att hålla vikt och figur på en bra och hälsosam niv. Jag är ingen ungdom längre och vill hitta någon form av träning under vintern mera än simning som faktist blir av.
  • Tis 22 nov 06:07
    #3

    När det gäller styrketräning så tar det 4-8v innan du SER någon skillnad, oftast 6-8v , då en skillnad på kroppen tar längre tid att upptäcka än att man blir starkare som går fortare att upptäcka, likadant gäller figuren och i ditt fall att känna dig smalare. 

    Om du inte är villig att satsa på figuren och vänta länge på skillnad så är du som 90% av alla andra människor som tröttnar fort. 

    Antingen så gör man det till en LIVSSTIL eller så skiter man i det, så enkelt är det.

    Bra kost är A o O , viljan att hela tiden fortsätta likaså.

  • Tis 22 nov 16:41
    #4

    Den bästa träningen är den som blir av, sägs det.

    Viktiga är att bara göra något som känns ok.

Svar på tråden Era bästa träningstips efterfrågas
Logga in
Bli medlem