• Andreas schnell

    Hon vet inte om hon vill längre

    Hej första gången jag skriver här.

    jag och min partner har 2st killar tillsammans en på snart 3 och en på snart 5.
    Nu är det så att min partner för ca 2,5 år sedan sa att hon vet inte om hon vill ha en kärleksrelation tillsammans längre. 
    Vi började gå i terapi för ca 1,5 år sedan men som vi fick pausa för det kom mer akuta problem i mellan. Men nu ca 2,5 månader sedan så kommer hon hem och säger att hon har börjat skriva med en annan man på jobbet och vill ha en paus. Jag flyttar hem till mina föräldrar över en helg tillsammans med barna för att hon skulle tänka. Hon går med på att jag kan komma hem och att vi startar upp familjeterapin igen. 
    men nu till där vi står idag. nu har vi varit och pratat 6 gånger och hon vet fortfarande inte om hon vill försöka eller separera. 
    det som gör det extra jobbigt är att vi ändå visar en viss uppskattning gentemot varandra med pussar och lite hudkontakt och smekningar både i vardagen samt i sängen. mer än vi egentligen gjorde förr fast utan att det leder till sex. 
    Men efter sista samtalet när hon fortfarande säger att hon inte vet vad hon vill så börjar jag känna mig bitter och irriterad. Hur länge skall jag stå ut med det ständiga hotet att bli lämnad.
    jag har svårt att ställa krav om ett svar för rädslan att jag skall tvinga fram ett beslut från ehnne som jag helst inte vill ha. 
    så vad skall man göra?

  • Svar på tråden Hon vet inte om hon vill längre
  • Andreas schnell
    Fjäril kär skrev 2022-11-22 14:28:08 följande:
    Och vad är alternativet menar du? Hon vill ju inte. 
    Varför kan hon inte bara säga det då?
    när jag till och med bett henne säga det
  • Anonym (Andreas)

    Om inte du kan stå för hur du vill ha det så kan du inte klandra henne för att vela... Ni gör ju likadant båda två. På vilket sätt skulle det lösa er situation?

  • Fjäril kär
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:30:52 följande:
    Varför kan hon inte bara säga det då?
    när jag till och med bett henne säga det
    Varför kan inte du säga det? 
  • Anonym (Andreas)
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:29:03 följande:

    klart att jag känner att jag vill ha någon som vill ha mig tillbaka. och det har självklart varit perioder under dessa år som varit väldigt bra.
    men vi har ett destruktivt beteende mot varandra som vi nu har börjat att lära oss och förstå vad vi faktiskt har hållit på med.
    jag är inte bered att kasta bort 8 år innan vi faktiskt har gjort ett försök med relationen där vi faktiskt förstår varandra. 
    Men självklart känner jag att jag måste få svar.


    Fast kasta bort er relation gjorde ju hon samma sekund som hon fick känslor för den andra.. 
  • Fjäril kär
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:29:03 följande:

    klart att jag känner att jag vill ha någon som vill ha mig tillbaka. och det har självklart varit perioder under dessa år som varit väldigt bra.
    men vi har ett destruktivt beteende mot varandra som vi nu har börjat att lära oss och förstå vad vi faktiskt har hållit på med.
    jag är inte bered att kasta bort 8 år innan vi faktiskt har gjort ett försök med relationen där vi faktiskt förstår varandra. 
    Men självklart känner jag att jag måste få svar.


    Det är lika destruktivt att ni båda velar och inte kan stå för vad ni vill. Det förstår du va? 
  • Anonym (Process)

    Jag tänker att du behöver förutsätta att hon faktiskt inte vill ha en kärleksrelation med dig här och nu, utifrån att hon inte på något sätt har en. 

    Hon håller dig på halster och det är faktiskt mer värdigt att du funderar på om du tycker det är okej att vara på väntelista hos någon som faktiskt inte aktivt visar att den vill vara med dig.

    I min värld är det rimligt att faktiskt planera för en framtid på var sitt håll om den andre börjar leta nytt förhållande. 

  • Fjäril kär
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:39:05 följande:

    För att jag inte vill gå isär rädsla för att få ett svar jag inte vill ha!


    Fast att sticka huvudet i sanden och låtsas som att allt är bra löser ju inga problem.
  • Pope Joan II
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:29:03 följande:

    klart att jag känner att jag vill ha någon som vill ha mig tillbaka. och det har självklart varit perioder under dessa år som varit väldigt bra.
    men vi har ett destruktivt beteende mot varandra som vi nu har börjat att lära oss och förstå vad vi faktiskt har hållit på med.
    jag är inte bered att kasta bort 8 år innan vi faktiskt har gjort ett försök med relationen där vi faktiskt förstår varandra. 
    Men självklart känner jag att jag måste få svar.


    Fast hon är ju inte investerad i er relation? Hon håller på med en annan man och det innebär att hon inte samtidigt kan eller vill göra den ansträngning som skulle behövas för att ert förhållande eventuellt skulle kunna ha en chans. 

    2,5 år är lång tid.
  • Anonym (Andreas)
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:39:05 följande:

    För att jag inte vill gå isär rädsla för att få ett svar jag inte vill ha!


    Fast hon har ju redan gett dig det svaret. Ni har ingen kärleksrelation utan är mer inneboende kompisar som pussas ibland. Hon har fortfarande kontakt med den andra mannen. Kan den sanningen bli annat än ett nej? 
  • Anonym (Cyan)
    Andreas schnell skrev 2022-11-22 14:39:05 följande:

    För att jag inte vill gå isär rädsla för att få ett svar jag inte vill ha!


    Du har ingen makt över henne (och det skall du inte heller ha).


    Hon har bestämt sig och det måste du acceptera även om du inte gillar det.
    Det kommer inte bli bättre bara för att du stoppar huvudet i sanden, snarare kan det bidra till att hon tappar den respekt hon kanske har för dig.

  • Anonym (MR klister)

    Detta är oerhört enkelt fast med en svår lösning....
    1 hon har sedan dag ett så detta började velat attdu ska göra slut, hon vågar eller vill inte. Hon är feg helt enkelt.

    2 Hon har känslor för den andra mannen men nöjer sig med dig. 

Svar på tråden Hon vet inte om hon vill längre