Orkar inte med mitt barns kompis!
Har ett barn i den åldern att börjat ta hem/vara hos kompisar, men på nivån att vi föräldrar får vara med och styra kontakter och tider osv
Nu har min unge en "kompis" som VARENDA helg ringer både lördag och söndag...eller ja, det är ju föräldrarna som ringer. Svarar man inte så rings det stup i kvarten så man håller på bli galen! På min telefon två gånger efter varandra, sen till min man två gånger och sen på hemtelefonen i en evighet. Och det är ALLTID frågan om att vara hos oss...det börjar närma sig ett år sedan mitt barn var hos dom. Min unge verkar vara måttlig intresserad av att umgås med det barnet...får han frågan om han vill leka, så absolut, då vill han. Men själv frågar han nästan aldrig om att få leka med den här "kompisen".
Till saken hör att när han väl kommer till oss så är det high chaparall! Total hysteri! Han skriker, beter sig illa mot våra djur och när jag säger till så är det som att det är vatten som rinner av en gås...det går inte in och han bara fortsätter. Föräldrarna verkar se det som en perfekt förvaring av barn hos oss och ber vi dom komma och hämta så kan dom ha dragit iväg på annat och kan inte hämta osv Så det kan bli länge han är hos oss. Försöker man förklara läget om hur det varit så är det mest fniss och "han är så busig".
I skolan har den här ungen betett sig riktigt illa, slagit barn och tagit strypgrepp osv så jag är helt ärligt rädd för vad som kan hända. Känner att jag måste vara på min vakt hela tiden....
Vet inte vad jag ska göra?? Vi bor på liten ort där alla känner alla, så det är inte så lätt att bara säga som det är och klippa så att säga.... Just nu är alternativet att inte svara när dom ringer eller att ljuga och säga att vi inte kan. Men det känns ju ohållbart...
Hjälp=