Ordinär Man skrev 2022-11-28 12:12:22 följande:
Ni trohetsfundamentaliste är helt otroliga. Nu följde hon er manual och pratade med killen. Han drog
Men det duger tydligen inte heller? Hur ska ni ha det egentligen?
Det vara inte att hon inte pratade som var problemet, problemet var att hon inte kunde fatta att killen inte ville gå med på det.
Hon har ju redan försökt tidigare under sex och resultatet blev att killen gick därifrån, det borde varit en ganska solklar hint för de allra flesta någorlunda normalt funtade människor att ... ok, han vill nog inte gå med på det.... men narcissistiska människor fungerar ju inte som alla andra... att någon annan inte kan vilja samma sak som dem finns inte i deras världsbild... och då ska man ju försöka tjata sig fram till att få sin vilja igenom med alla medel... eller som TS så fint beskrev det... "han ville inte det då"....och eftersom de flesta människor inte gillar att bli manipulerade så blir ju resultatet som de blev.
Men i TS narcissistiska lilla värld så räcker inte ens denna fadäs.... för får man inte som man vill genom kommunikation så kan man ju alltid gå bakom ryggen på andra och låtsas som att man är överens fast man gör som man vill ändå.
Så kort sagt, att prata med andra men inte kunna respektera vad de säger duger absolut inte för det är lite som att säga, jag provar och se om du håller med mig och gör du inte det kommer jag gå bakom din rygg istället och kalla det för "kommunikation". För visst käften glappar och det kommer ljud, men någon respekt för den andras vilja existerar inte öht.