• Frökensson

    Försöker bli gravida i vinter?

    Personligen tycker jag att det är roligt att tolka symtom osv. 


    Jag har två barn sedan innan och ska satsa på en trea tänkte vi. Min cykel har varit lite annorlunda sedan jag slutade med mina mini-piller. 


    Denna månaden hade jag positivt ägglossningstest onsdagen den 16 november. linjerna var i stort sett exakt lika starka men kanske kanske kanske att testlinjen kunde varit starkare. Det märkliga var att på lördagskällen 19 november fick jag otroligt mycket ägglossningsflytningar så jag tog ett ägglossningstest till som var ännu mer positiv! Enligt appen stämde den 16 så nu är jag lite förvirrad. Om ägglossningen var den 16 så ligger vi bra till då vi hade sex runt datumet. Om det är den 19 hoppas jag att spermierna lever länge!

    Jag känner av ett smått illamående som kommit och gått samt känsla i ryggen som jag har runt mens men också graviditet. BIM är svårt att säga iof att ÄL är otydligt. Men tidigast beräknad mens är nu på måndag, den 28 november. 


    Fler som är igång och försöker och vill dela med sig?

  • Svar på tråden Försöker bli gravida i vinter?
  • Kikisisi

    Hej! Ja jag hade ägglossning enligt appen 20 november. Men tidigare månader har jag haft (enligt äl-test) tidigare än appen säger. November skippade jag ältes. Känner ofta av ägglossningen att jag har sån värk i ena äggstocken främst när jag rör mig. 


    började må dåligt nu i veckan, höll på att spy och svimma i tisdags. Tog ultra tidigt digitalt men visa inte gravid (Va nog för tidigt att ta, bim -7) Efter de har jag haft en molande värk nere i magen, samt lite högg till höger som strålat ner i ljumsken. torsdags tog jag ett till ultra tidigt som visade Gravid (Bim -5) Fick chock och va tvungen att ta ett till. De visade också Gravid samt tog ett i fredags, också Gravid! skulle få min mens idag, men inte kommit något. Är såååå orolig att jag inte är gravid haha trots testen. Visar väldigt svagt på RFSU stickor?. 

Svar på tråden Försöker bli gravida i vinter?