• Kockobello

Kvinnor lever under ständigt hot från män!

Nej, har inga problem med män alls.

• Kockobello
    Anonym (:I) skrev 2022-11-24 10:22:47 följande:
    Jaha, vems sida står du på egentligen? Talar du för alla kvinnor bara för att du inte har blivit utsatt? Du borde läsa på mer! Stort mörkertal och hälften har en nära relation med männen. Jag har själv råat ut för narcissister, och vänner också. 
    Ok. Det finns folk som råkar ut för trafikolyckor och  allt möjligt.
  • Kockobello
    jeanette02 skrev 2022-11-24 10:30:35 följande:
    Lustigt att någon trycker tummen ned på inlägg där man inte blivit utsatt. Borde väl ses som ngt positivt då. *Skakar på huvudet*
    Nej, det är negativt eftersom man inte stämmer in i deras konformism och offerkoftamentalitet.
  • Kockobello

Det är större risk att du blir lam i en bilolycka.

• Kockobello
    fornminne skrev 2022-11-24 10:46:45 följande:

Självklart ska inte våld mot kvinnor underskattas. Samtidigt, när det gäller psykisk misshandel, inklusive extrem svartsjuka och självmordshot, är det enligt forskning lika vanligt att män utsätts.

Och eftersom de flesta män och kvinnor är vettiga, eller i alla fall inte farliga, är det onödigt att döma ut ett helt kön eller en hel grupp. De som gång på gång hamnar i toxiska relationer, har antingen haft otur, eller så är det något i deras attraktionsmönster och partnerval som behöver förändras. Mer träning i att se och agera på varningstecken osv.

Det är ofta en dysfunktionalitet som följer en dysfunktionell uppväxt.
  • Kockobello

Jag är så otroligt tacksam över alla bra män jag har runt mig, privat och på arbetet.

• Kockobello
    Anonym (KMV) skrev 2022-11-24 12:55:22 följande:

"Behovet av kvinnojourer verkar tyvärr vara ändlöst"

Ok. Intresseklubben noterar.
  • Kockobello
    Anonym skrev 2022-11-24 14:01:10 följande:

Jaha, säg att ni har rätt då. Vad öär meningen med tråden? 
    Ska vi använda forumet för att påtala självklara och korrekta fakta utan att utveckla? Jaha?

Jag har makadam på uppfarten! Ni kommer aldrig att fatta det!

Nästa?

Och tänk på alla trafikolyckor.

Åk aldrig bil!
  • Kockobello
    Anonym (M) skrev 2022-11-24 14:35:11 följande:
    Jättebra! Om man hela tiden väljer psykopater som partner så är det bättre att avstå helt! Din attityd kommer ju dessutom skrämma bort normala män så oddsen att du får till ett bra förhållande är ändå liten. 
    Tyvärr kan jag inte råda dig att ha förhållande med en kvinna heller eftersom lesbiska par har ännu mer partnervåld än heteropar har.

Ja, men de kan ju odla skägg tillsammans eller nåt.
  • Kockobello
    Vladdis skrev 2022-11-25 07:40:41 följande:
    Okej, säg det till männen som :
    Arbetar med elnätet
    Räddar liv inom sjukvården
    Jobbar som bärgare, Poliser, brandmän & byggare. 
    Män driver den infrastruktur som ni lever på. Om du inte vill att män existerar är du psykiskt sjuk & behöver hjälp med ditt trauma istället för att spy galla på ett internetforum. 
    Ts borde inte ha rätt att varken bo i ett hus eller transporteras på en väg.
  • Kockobello
    Vladdis skrev 2022-11-25 07:40:41 följande:
    Okej, säg det till männen som :
    Arbetar med elnätet
    Räddar liv inom sjukvården
    Jobbar som bärgare, Poliser, brandmän & byggare. 
    Män driver den infrastruktur som ni lever på. Om du inte vill att män existerar är du psykiskt sjuk & behöver hjälp med ditt trauma istället för att spy galla på ett internetforum. 
    De borde väl bygga upp Beckomberga igen.
  • Kockobello

Ligger bajstråden kvar? 

• Kockobello
    Anonym skrev 2022-11-25 17:11:48 följande:

Fattar vidare inte vad denna diskussion gör på ett forum om just Familjeliv, i vilka en man ofta ingår. Varför är den inte på butchlebbar.com t ex? Vafan har meningslösheterna med familjeliv att göra?

En mycket relevant fråga. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2022-11-25 17:13:27 följande:
    En mycket relevant fråga. 
    Men viktigast är ändå att de inte skaffar barn så att de traumatiserar dem med sina psykotiska söndertrasade spillror till hjärnor.
  • Kockobello
    Anonym (Kym) skrev 2023-01-11 09:04:32 följande:
    Va bra. Då har ingen annan kvinna heller blvit det Kräks
    Hon skrev att det är normen. 
  • Kockobello
    Kockobello skrev 2023-01-11 09:31:00 följande:
    Hon skrev att det är normen. 
    Vilket det är. 
Svar på tråden Kvinnor lever under ständigt hot från män!