• Katch91

BF Augusti 2023

Hej alla Och stort grattis till era graviditeter!

Jag plussade på 10dpo i måndags 28/11. Är nu i v 3+4 alt 3+6 enl ägglossning. 

Jag plussade även i augusti och oktober men fick tyvärr två identiska missfall i v4+2-4

Är därför väldigt orolig nu och har svårt att njuta. Bokade ett tidigt VUL 23/12 då jag bör vara i v 6+6. jag Hoppas verkligen jag tar mig så långt och att det finns ett foster i magen då.

stöd och att få skriva av sig här kanske kan hjälpa mig i min oro och kanske även hjälpa mig att förstå att graviditeten är på riktigt! 

hur går det för er andra? 

• Katch91

Tack @sanset

vilken vecka är du i? Jag har börjat få ömma bröstvårtor, men bara lite ännu.

• Katch91

Är 15dpo idag och på 4+0. Fick genomskinlig, ljust ljust brun flytning i morse när jag torkade mig. Hoppas att detta är rester från implantationen!!

mina två tidigare graviditeter som slutade omkring där jag är nu avslutades snabbt med mörkrött blod som om mensen skulle ha kommit bara.

Någon av er andra som upplevt detta som fortfarande är gravida? 

• Katch91
    Sanset skrev 2022-12-03 17:20:55 följande:

Katch1: Jag är i v5(4+3) , jag hade lite ömma bröst men det försvann. Är nu extremt trött men vet inte om det är graviditeten eller att jag har en 2 1/2 åring som inte sover bra😅

Okej, då är vi nästan lika långt gångna.
    jag är också supertrött hehe. Jag har endast pyttelite ömma bröstvårtor och Inga mer direkta symtom än så. 

men minns med mina två tidgare barn att symtomen kom först v 6 typ.

• Katch91

Grattis @sucken Hjärta

jag minns dig från tidigare tråd i somras! så glad för din skull att du äntligen fick ägglossning och dessutom gravid på första!

• Katch91

Jag är i v5 (4+5). Har ont i bröstvårtorna vid tryck eller beröring. känns som jag fått korta Mikrosekunder av lätt illamående. På kvällen, morgonen.

hade inskrivning igår med BM då jag fått tidiga missfall två st innan. Ville jag hinna träffa dem denna gången. 
    Nu erbjuds tydligen alla KUB jämfört med för 10 år sedan när jag var väntade min yngsta. Jag gjorde inte KUB två första barnen vad 18 och 20 när jag väntade dem. Nu är jag 31 snart och känner inget behov för KUB.

Jag är ett orosmoln också så oroar mig för tvetydiga resultat som jag sen skall älta sönder.

hur tänker ni andra kring KUB?

• Katch91
    Snäckan92 skrev 2022-12-08 08:56:26 följande:
    Jag mår lite illa, spänner i livmodern och lite ömma bröstvårtor.

Jag kommer inte bli erbjuden KUB, då jag även denna graviditet är för ung.

Förra graviditet var jag 1 år för ung för att bli erbjuden KUB, nu har de höjt gränsen med 2 år, så är även 1 år för ung denna gång 🙃

Kommer ha inskrivning när jag är i  vecka 10. Hoppas kunna boka tidigt ultraljud nu precis innan Jul, och sedan erbjuder regionen ultraljud i vecka 12-14 samt 18-20  :)

Första ultraljudet blir isåfall i privat regi, för att förhoppningsvis se hjärtslag och känna oss OK med att berätta för familjerna vid Jul  :)
    Anonym (Nr 5) skrev 2022-12-08 09:03:37 följande:
    Själv är jag 32 och har inte gjort KUB med någon av mina 4 barn, med yngsta va jag 31 år.
    Kommer inte göra KUB denna gång heller är bara 1 år äldre sen senaste graviditet.
    För region Halland sa BM att de ändrat regelverket för några år sedan. Förr blev bara kvinnor 35+ erbjudna KUB men nu erbjuder dem alla.

Jag är ju somsagt 31 snart och känner inget behov av KUB. Men självklart snurrar tankarna när man står inför valet. Men jag är somsagt mest orolig bara för att jag skall bli osäker kring resultatet. 
    Känns onödigt på något sätt.

Vi har också bokat eget privat i v 6+5 den 23/12. Hoppas då få se ett hjärta. Vet ej om vi kommer berätta för barnen då eller inte. Även om man ser hjärta i v 7 kan vad som helst hände efter ändå. Men det är tråkigt att hålla det hemligt också. 
    Känner att jag efter mina två missfall blivit så väldigt uppmärksam på alla risker istället för att bara känna längtan och glädje. Så berättar vi för barnen blir det ju att tillåta sig själv glädjen. Men också risken att göra dem ledsna... 

• Katch91

Kära Ni, undrar om någon av er kan mer än mig om progesteron och sköldkörteln Oskyldig

Jag tog progesteronprov på eget bevåg och fick resultat 55 nmol/l alltså 17 ngmol/l 
    Är det en bra nivå för första trimestern?

Fick även 0,68 på TSH och 17 på T4 fritt. Har tidigare legat på 1,4 tsh så tyckte det såg lågt ut nu. Men hittade ingen vettig info om vad man ska ligga på som gravid.

tänkre kanske att någon av er har kunskap om detta. 

har nu äntligen gått två dagar längre i denna graviditet än mina två tidigare i höstas. 

• Katch91
    Snäckan92 skrev 2022-12-09 15:35:13 följande:
    Skickat förfrågan.

Säg till om du behöver admin-hhälp senare  :)

Jag la till dig som co/admin :)

• Katch91
    Nininini skrev 2022-12-09 18:06:22 följande:

Hej alla, jag hoppar in här 😊

Plussade digitalt i tisdags på bim-2 😍
    (först ett svagt plus på stickan bim-4)

Bf 13 augusti enligt app 

Vaknade en natt med sjuk halsbränna, och det var första symtomet denna gången 🙈

Har 2 barn på 7 och snart 10år, så det blir en efterlängtad liten sladdis om allt går som det ska❤️

Välkommen :) och grattis!

du får gärna hänga med i fb-gruppen länken ligger ntvå inlägg upp
  • Katch91
    Niki12 skrev 2022-12-15 23:19:45 följande:

Hej <3 Detta blir mitt första inlägg någonsin här på Familjeliv, så kul! Skäms

Jag plussade i lördags, 10/12, och är nu i vecka 5 (4+6). BF 18/8!!

Är otroligt glad och känslosam, men är precis som många andra här inne orolig för missfall nu så här tidigt. Har dock en jättefin känsla och mår väldigt bra, bortsett från att jag är sjukt trött!

Ska på inskrivning hos MVC imorgon med min sambo. Vill så gärna dela resan med andra som har BF i Augusti / där omkring så vi kan gå igenom denna resa ihop!

(Blir gärna insläppt i gruppen som startades, men länken verkar inte funka längre?)

https://fb.me/g/p_78CTpG5742EFXieT/BOAehqAb

Välkommen och grattis Hjärta

Svar på tråden BF Augusti 2023