Inlägg från: Tiffliffen |Visa alla inlägg
  • Tiffliffen

BF Augusti 2023

Hej! 

jag plussade 3/12 och är nu i vecka 6 (5 + 2 ). Är konstant orolig för missfall, tittar i toaletten varje gång jag är på toa och drömmer om misstall. jag vet ju händer det så händer det och inget man kan göra något åt. Var på förta inskrivinssamtalet idag, frågade lite om missfallsrisk osv hon sa ca 20% slutar i missfall de flesta innan man vet om det, men hon ville egentligen Inte säga nån exakt siffra. Har bokat in ett tidigt ultra ljud för att kanske lugna mig lite? Inte för att jag tror det hjälper. Någon annan som känner igen sig i denna starka oro. 

Är denna sida pålitlig tro? 

https://www.babyhjalp.se/gravid/missfall-statistik/

Missfallsrisk vecka
     för vecka, finns referenser från studier osv. 

• Tiffliffen

Ja usch! man vill bara att tiden ska gå, samtidigt som man vill vara glad, lycklig och njuta! Det är inte roligt! men Jag bokade privat! Där jag ska göra kan man göra från V.6 men de flesta vill väl helst att man ska vara i v. 8. jag går in i vecka 8 när jag ska göra 7 + 2. 

ja barnmorskan sa att det var väldigt vanligt och att man till och med kan ta Alvedon om det är mycket värk! 

• Tiffliffen

Någon mer som har/haft små blödningar? 

haft som små bruna flytningar från i torsdags med nån dags uppehåll. främst på morgonen och sedan kommer det någob liten spotting under dagen. Är så orolig och tänker det allra värsta. Skönt har jag tidigt vul på fredag. Då får jag veta?

• Tiffliffen

Bokade om och gjorde Vul igår istället. Allt såg bra ut och fick se det tickande lilla hjärtat🥰 Dock blev jag tillbaka flyttad en hel vecka. Till 6+3 för det var lite litet. Men hört att det också är vanligt att bli! 

• Tiffliffen
    Tyvärr blev det missfall, 4 dagar senare efter jag såg lilla hjärtat, tillbringade hela natten på akuten. Så nu lämnar jag er. Lycka till alla! 
Svar på tråden BF Augusti 2023