• Sucken

BF Augusti 2023

Hej! Jag plussade i fredags efter första riktiga försöket. Helt sjukt att det gick så fort. Har pcos och slutade med p-pillren i juli, men fick inte ägglossning förrän den 20 november och plusset kom därefter. 😊 Tror inte att det har sjunkit in riktigt än. Har alltid gått med tankarna att jag kommer ha svårt att vi gravid, pga mina hormonproblem.

Är förresten 33 år och min sambo är 30 år och det blir vårat första barn. 😊 Hittills har jag bara haft lite molvärk och idag gick nog mina hormoner bananas. Började tänka på att bf är beräknat runt samma födelsedag som min bortgångna mamma och då bröt jag ihop och bölade i en halvtimme. Så är väl dom första tecknen jag märkt av. 😏

• Sucken

Hej gänget! Jag har endast haft molvärk hittills och är på vecka 5 (4+4). Idag när jag kissade var det utspätt blod i kisset och på pappret. Jag känner mig dock som vanligt och temperaturen var fortsatt hög i morse. Borde jag vara orolig eller är det vanligt med sånna här blödningar?

• Sucken

Jag har blött och haft mer ont än tidigare nu i en vecka. Igår ringde jag till gyn för jag var utom mig av oro. Klarade knappt av att jobba dagen innan för att det kändes som att tårarna skulle komma när som helst. Hos gyn kunde dom inte svara på varför jag blöder. Kan antingen vara känsliga slemhinnor eller ett begynnande missfall. Graviditeten såg helt normal ut iaf. Hade även en cysta på äggstocken som skulle försvinna av sig själv. Ska få komma dit igen på ett återbesök om två-tre veckor. Även om jag blev lugnare så förstår jag inte riktigt varför jag blöder. Har jobbat 12-timmars nattpass hela veckan och det började efter första natten. Kan kroppen reagera på det? Har inte haft samlag eller nått som kan irritera slemhinnorna heller. Aja, hoppas på det bästa. Ska bli skönt att få komma tillbaka och förhoppningsvis höra hjärtljud nästa gång. 😊 

• Sucken

Jag hade blödningar i nästan 3 veckor. Det visade sig att livmoderslemhinnan växte ut igenom livmodertappen och retade tappen. Därav en massa blödningar. Slemhinnan som låg utanför lossnade dagen innan julafton och då upphörde blödningarna. Enligt en läkare på gyn så var det väldigt vanligt att hinnan växte ut lite. Framförallt på gravida och/eller om man använt p-piller under lång tid. Jag hann aldrig få en riktig blödning innan jag blev gravid, så det kan ha varit min anledning. Men får man blödningar så är det alltid bra att kolla upp. Iaf om dom kommer lite spontant som dom gjorde för mig. Hade ingenting med ansträngning att göra eller att man haft sex innan och sånt. Är ju sjukt stressigt att få blödningar under graviditet för det känns som att något är allvarligt fel, men behöver inte vara så. 😊

• Sucken

För mig har symptomen kommit och gått också. Gjorde ultraljud senast i vecka 7 och då fanns det hjärtaktivitet iaf. Gick in i vecka 10 idag och tycker att jag mest känner mig hungrig hela tiden. Äter jag inte blir jag lite illamående. Typ så är det för mig. 😅 Så jag har väl haft det väldigt lindrigt. Är dock stressad över allting. Haft blödningar till och från sen vecka 5, symptom som kommit och gått, dåliga sköldkörtelvärden (fått börja äta levaxin) och allmän stress över blodproppar då min syster fick det under två av hennes graviditeter och efteråt också. Så för mig är stressen värst och svårast att hantera. Går med konstant oro för att få missfall eller att fostret inte lever längre. Usch. Ska det vara såhär hela graviditeten eller? I så fall blir det nog bara ett barn och inget mer. 😅 

Svar på tråden BF Augusti 2023