• JSAG

BF Augusti 2023

Plussade den 17/12  på ÄL+10! BF Runt 30/8.

Är så orolig över att detta inte ska hålla? Jag tar testat varje dag för att följa stegringen, idag va där ingen markant stegring som tidigare dagar vilket gör mig orolig. Dock vet jag att hcg ökar ungefär varannan dag. Hoppas på ökning imorgon!❤️ vi tänkte berätta för min familj på fredag, hoppas sååå att de håller tills dess! 

• JSAG

Är det någon här som fortsatt testa efter första plusset med till exempel CB veckoindikator? 

Jag är i vecka 5(4+3), och tog ett test imorse, de visade redan 3+! Jag tänkte att de säkert visar 1-2 men blir glad om de visar 2-3! Testet visar ju antal veckor från befruktning och jag tror den skedde för 2veckor och 3-4 dagar sen! Så lär nog ha höga HCG-halter om de redan visar 3+..?

• JSAG
    HejsanJenny skrev 2022-12-25 11:30:28 följande:

Ja, jag har hållit på som en tok tyvärr och mest stressat upp mig själv. Fick inte 3+ förens i fredags på 5+5. Men sen fick jag inte något plus förens flera dagar efter BIM så det kan ju vara så också att jag hade ägglossning lite senare än vad jag trodde. Härligt för dig att få 3+ bekräftat så tidigt <3
    Har ett tidigt ul inbokat den 3/1 så nu ser jag fram emot det!!

Man blir galen av allt testande, min sambo så åt mig att sluta testa dagligen(vilket jag gjorde innan för att se en stegring på strecken). Men jag tänker att du har ju fortfarande fått det 3+, alltså stegrar det ju!
    Jag fick mitt plus ÄL+10, så ganska tidigt! Men ja mycket möjligt att du ägglossat lite senare än beräknat. Tog du ägglossning-test?
  • JSAG

Hejsan! Hur går de för alla? 
    Vilken vecka är ni i och vad har ni för symtom?

Jag är i 6+1, mina symtom varierar väldigt mycket? ena dagen mår jag så illa att jag klöks och har ömma bröst, andra dagar känner jag inget alls och vissa dagar väldigt diffusa symtom med lätt illamående. Blir lite orolig när de varierar men har läst en del att symtomen inte är statiska utan kan variera från dag till dag! håller tummarna, vi har ett VUL inbokat om en vecka❤️

• JSAG

Vi va på ultraljud idag och fick både se och höra hjärtat! Vi gick in i vecka 7+0 idag Enligt våra egna beräkningar men efter ultraljudet och mätningen så vi blev vi framflyttade till 7+2😍 

• JSAG
    Afterrain skrev 2023-01-27 05:58:44 följande:

Hej! Hoppar gärna in här. Är i v10(9+2) och blev framflyttad till bf 30 augusti, när jag var på TUL i vad jag trodde var v 8+0 till 7+2. Jag blev gravid på en letrozolkur trots att ÄL testen visade negativt 🤣. Ska bli kul att följas åt, jag tror mer på att jag föder i september om jag är beräknad 30 augusti, men det får man väl se 😊

Hej!
    Vi har ju följts åt i Letrozol-tråden! Jag är 9+3 idag😀 

• JSAG

Mår illamående till och från, främst när jag är ledig från jobb. Går in i vecka 12 idag, UL om en vecka!🥰

• JSAG

Vi gjorde KUB idag! Allt såg bra ut och den lill* sprattlade runt där inne❤️ blev framflyttad till 26/8!
    Tycker dock att det fortfarande känns sååå overkligt..

• JSAG
    Afterrain skrev 2023-02-15 13:53:06 följande:

Är rh-negativ och precis fått reda på att bebisen i magen är rh-positiv. Jag trodde oron skulle vara över efter vecka 12 var över 😫. Någon annan? 

Jag är också rh-negativ och de finns en chans att barnet är rh-positiv. Men min barnmorska förklarade det som att det inte är någon fara med första barnet och inte andra heller om du får antikropps-spruta.
    Jag är faktiskt inte alls orolig över detta, hoppas din oro släpper❤️
    Prata med din barnmorska och be om extra kontroll!
  • JSAG

Är de någon som börjat känna av den lill* i magen?
    Jag är i vecka 15 och har de senaste två dagarna känt av som små bubblor som spricker/poppar i nedre delen av magen, under naveln. Oklar om det är bebisen eller typ huden/livmodern som bara töjer sig..

• JSAG
    HejsanJenny skrev 2023-02-25 18:22:28 följande:

Jag funderar mer och mer på om man ska skippa att ta reda på könet. Med första barnet kände jag att jag ville vara så förberedd och veta så mycket som det bara gick om den lilla personen som växte i ens mage, men den här gången känns det liksom?som att det inte spelar någon roll, så länge allt går bra och alla mår bra. Hur tänker ni? Har RUL inbokat i början av april så har ju några veckor på mig att bestämma men det är så min tankegång går just nu. 😊

Vi ska inte ta reda på könet, vi bestämde de ganska så snabbt faktiskt! Dock tycker jag de är lite jobbigt med allas spekulationer 😂
Svar på tråden BF Augusti 2023