Inlägg från: Afterrain |Visa alla inlägg
  • Afterrain

BF Augusti 2023

Hej! Hoppar gärna in här. Är i v10(9+2) och blev framflyttad till bf 30 augusti, när jag var på TUL i vad jag trodde var v 8+0 till 7+2. Jag blev gravid på en letrozolkur trots att ÄL testen visade negativt 🤣. Ska bli kul att följas åt, jag tror mer på att jag föder i september om jag är beräknad 30 augusti, men det får man väl se 😊

• Afterrain
    JSAG skrev 2023-01-27 09:59:40 följande:

Hej!
    Vi har ju följts åt i Letrozol-tråden! Jag är 9+3 idag😀 

Heeeej! 
    Jaaa, det vet jag. 
    Vi hade ju cyklar typ samtidigt. 
    Fatta att graviditeterna är med en dags mellanrum 🤣 galet!!! 

Vi får se om vi blir framåt eller bakåtflyttade vid nästa UL 🙈
  • Afterrain

Jag mår bra, väldigt trött bara.
    Jag i princip bara jobbar, äter och sover.
    Känner dock att jag är på bättringsvägen, var tvungen o äta ett kex varje morgon innan jag gick upp ur sängen för att slippa illamående.

Ska göra kub del 1 på måndag, med blodprov och ett snabbt ultraljud för att uppskatta hur långt jag är gången. Just nu är jag i v 12(11+3), ska bli kul o veta om bf ändras från 30 augusti eller inte.

• Afterrain
    Anonymih skrev 2023-02-13 17:44:39 följande:

Hur går det för er alla? Hur mår ni? Första gången jag skriver här på familjeliv. Har följt denna tråd ett tag då jag själv är gravid nu och väntar mitt 2a barn. Jag är i vecka v12 ( 11+3 idag)

Hej! Vi har precis skrivit lite ovanför din kommentar hur det går 😊. När har du bf? 
  • Afterrain

Är rh-negativ och precis fått reda på att bebisen i magen är rh-positiv. Jag trodde oron skulle vara över efter vecka 12 var över 😫. Någon annan? 

• Afterrain
    lottizm skrev 2023-02-15 20:16:45 följande:

Jag är också Rh-negativ och alla mina tre barn är positiva, troligtvis den fjärde också. Har fått sprutor med alla, även när jag fick ma en gång mellan barn ett och två. De har bra koll på dig så du kommer få information om sprutorna i god tid, det är ingen fara alls :)

Tack för svar, känns bra att få höra att du har flera graviditeter som gått bra trots detta. Har redan fått info, men blir orolig för att något ska hända, sen kan det vara för att detta är min första graviditet någonsin. Har du varit förskonad från att bilda antikroppar? 
  • Afterrain

JSAG

Jag har blivit så försiktig med allt, jag slutade snusa och dricka kaffe strax efter jag fick reda på att jag var gravid pga rädsla för att skada bebisen. Sen är jag orolig pga min sköldkörtel som sedan tidigare varit i obalans och nu detta. Jag har inte varit så här försiktig någonsin tidigare, men jag är allmänt orolig för att något ska gå fel ☹️

• Afterrain

Vi ska inte heller ta reda på könet, förstår inte vad det spelar för roll. Att jag inte kan köpa blått eller rosa? Näää usch. Får jättemånga frågor gällande hur jag kan hålla mig eller varför vi inte ska ta reda på. Har man bestämt sig så är det inga problem, kommer få reda på bebisens kön när bebisen föds ändå. 

• Afterrain
    ToEm skrev 2023-02-26 20:19:08 följande:

Hej!

Väntar första barnet, är i vecka 17+4 och bryter just nu mitt löfte gentemot alla andra (samt mig själv) gällande att inte gå in här på Familjeliv och läsa om folks problem och spekulationer, haha..! Tänker att det kanske ändå hade varit roligt att ta del av folks tankar och erfarenheter. Kanske.

Ja, jag är då en av "de nojiga", trots jag inte anser mig vara en nojig person i grund och botten. Vi gjorde KUB 19/1 och är nöjda med resultatet, valde att inte gå vidare med NIPT. Gällande risken för downs syndrom kunde siffrorna kanske varit bättre, men likväl ingen anledning till oro. Jag är 33 år, förmodar det är anledningen till "sämre" siffror. Den 9/3 är det dags för nästa rutinultraljud, lååång väntan! Jag vill (såklart!) att allt ser fortsatt fint ut, känns som jag kommer kunna slappna av lite därefter (även fast jag förstår av alla andra att oron är en ständig faktor i ens liv så snart man fått reda på att man är gravid)  // Glad 

Har inte haft några större hälsobekymmer, lite illamående och möjligtvis lite mer känslig för dofter. Ömmande bröst med "kittlande" bröstvårtor. Gör ont som sören när det är för kallt ute, haha! Har tappat lust och ork för träning vilket innebär att magen vuxit men det känns inte som gravidmage, snarare chokladmage... Är ute och går varje dag och kör ett-två pass på crosstrainern/vecka. Får försöka skärpa mig! 

Jag äter Lamotrigin och har fått öka dosen från 200 mg till 300 mg efter  rådgivning med neurologen. Det tog mig emot då jag är införstådd med att risken för missbildning ökar, DOCK minimalt enligt min neurolog. Han säger att en "normal" graviditet för med sig en cirka 2% risk för missbildning, en som äter Lamotrigin löper en risk om 3%. Jag har inte epilepsi men fick ett stressutlöst anfall för cirka sex år sedan och äter Lamotrigin i förebyggande syfte, eller vad man ska säga.

Beräknad BF är 1/8, antar vi får mer specifikt datum den 9:e (om allt ser fortsatt bra ut!!!!). Tycker det fortfarande är heeelt surrealistiskt att jag ska bli mamma! Något som inte varit självklart men som nu känns helt rätt.

Ser fram emot att läsa om era resor framöver, hoppas vi kan hjälpas åt! Glad

Hej och välkommen! Och grattis till bebis!

Låter som att vi har samma oro för att något ska gå fel. Jag kan inte skaka av mig den känslan, så jag förstår dig 😘.
  • Afterrain
    HejsanJenny skrev 2023-03-06 06:58:03 följande:

Hur mår ni? Snart går jag in i vecka 17 och nu börjar magen synas litegrann. ☺️

Trött och dessutom förkyld för andra gången sen jag blev gravid. Jag går in i v 16 imon och på mig har det synts sen vecka 9 🤣❤️ kan inte ens dölja det om jag försöker nu.
Svar på tråden BF Augusti 2023