• Liliciou

BF Augusti 2023

Grattis allihopa! Jag hade RUL för ett tag sedan (beräknad 6 augusti). och vi valde att inte ta reda på könet och är så förbannat nyfiken att jag nästan ångrar mig :P 

Hur mår ni alla? Jag har blivit glutenintolerant av graviditeten och haft problem med magsmärtor i magsäcken men mår nu bra. 

• Liliciou

Jobbigt med högt blodtryck men mysigt med rörelser. Känner också bebis flera gånger om dagen. Ibland syns rörelserna jättetydligt även om jag har kläder på mig så tror bebis är ganska hårdhänt. 

Varför extra ultraljud? Jag ska bli kallad på extra ultraljud i vecka 32 då jag har moderkakan väldigt långt ner så de måste se om den ligger för livmodertappen. 

Eftersom magsmärtan aldrig försvann så tog jag bort allt utan kokt kyckling, ris och gröna grönsaker så som gurka, spenat och vitkål. Käkade det i 3 veckor och sen började jag återinföra mat igen när magen känts bra. Åt gluten i ca 3 dagar och sen blev jag sjuk igen. Tog bort gluten och det tog 2 dar sen mådde jag mycket bättre. Frågat min BM om det och hon tror att mina slemhinnor i magsäcken blivit överkänsliga av graviditeten. Förhoppningsvis försvinner det men vi får se.  

Svar på tråden BF Augusti 2023