BF Augusti 2023
Vecka 5+3 här baserat på senaste mensen men vågar inte vara glad riktigt än, har flera missfall (varav två i år) i bagaget. Men hoppas att allt ska gå bra denna gång.
Vecka 5+3 här baserat på senaste mensen men vågar inte vara glad riktigt än, har flera missfall (varav två i år) i bagaget. Men hoppas att allt ska gå bra denna gång.
Vet att det fortfarande inte garanterar någonting men nu slog CB digital över till 3+ veckor! Ganska sent också, i 5+5? Men nu ska jag slappna av och ta jullov. <3
Har inte läst alla inlägg i tråden än, men hur gamla är ni? Har ni barn sedan tidigare? Själv är jag 34 och har en dotter född 2020!
Är det någon här som fortsatt testa efter första plusset med till exempel CB veckoindikator?
Jag är i vecka 5(4+3), och tog ett test imorse, de visade redan 3+! Jag tänkte att de säkert visar 1-2 men blir glad om de visar 2-3! Testet visar ju antal veckor från befruktning och jag tror den skedde för 2veckor och 3-4 dagar sen! Så lär nog ha höga HCG-halter om de redan visar 3+..?
Ja, jag har hållit på som en tok tyvärr och mest stressat upp mig själv. Fick inte 3+ förens i fredags på 5+5. Men sen fick jag inte något plus förens flera dagar efter BIM så det kan ju vara så också att jag hade ägglossning lite senare än vad jag trodde. Härligt för dig att få 3+ bekräftat så tidigt <3
Har ett tidigt ul inbokat den 3/1 så nu ser jag fram emot det!!
Blir tokig nog av att hålla på runt beräknade mensen. Har mest gått på känningar och hur kroppen mår. Någon mer som har/haft små blödningar?
haft som små bruna flytningar från i torsdags med nån dags uppehåll. främst på morgonen och sedan kommer det någob liten spotting under dagen. Är så orolig och tänker det allra värsta. Skönt har jag tidigt vul på fredag. Då får jag veta?
jag har haft i några dagar också. Också känt mig orolig över det. håller tummarna för att allt ser bra ut på fredag <3
Grattis! vilken fin liten kompis!
Jag var också på tidigt ultraljud idag och trodde att jag också skulle vara i 7+2 men blev flyttad en vecka bakåt. Så nu ligger bf på 27 augusti, inte 20 augusti.

Hej,
Har haft i princip 0 symptom, fick sent 3+ på CB veckoindikator så inte vågat tro på att jag är gravid. Är i vecka 7+2.
Igår var vi på tidigt UL och fick se det lilla hjärtat slå, och allt såg jättebra ut. Herregud vilken underbar känsla!
privat.
Tusen tack ! Och grattis till dig också ! :D
jaha men vad kul vi var samtidigt ! Har förstått man kan bli bakflyttad så, vad beror det på?
helt enkelt att ägglossning har skett senare än vad jag trodde! :)
Hejsan! Hur går de för alla?
Vilken vecka är ni i och vad har ni för symtom?
Jag är i 6+1, mina symtom varierar väldigt mycket? ena dagen mår jag så illa att jag klöks och har ömma bröst, andra dagar känner jag inget alls och vissa dagar väldigt diffusa symtom med lätt illamående. Blir lite orolig när de varierar men har läst en del att symtomen inte är statiska utan kan variera från dag till dag! håller tummarna, vi har ett VUL inbokat om en vecka❤️
hej! Kul med lite liv i tråden! ❤️ Spännande med VUL!
Gjorde ett tidigt ultraljud i tisdags och enligt mätning är jag i 6+5 men går man efter senast missade mens 7+5. Försöker att inte haka upp mig på siffrorna alldeles för mycket, tänker att det kommer bli mer tydligt vid senare ultraljud.
Jag mår lite lätt illa i princip hela tiden, men har inte kräkts någonting så det känns hanterbart. Är dock så orimligt trött hela tiden, tycker synd om 2,5 åringen här hemma som inte får så mycket stimulans från sin trötta mamma just nu. 🙃
Förstår din oro men försök att inte tänka så mycket på det <3 (Lättare sagt än gjort, jag vet?)