Inlägg från: HejsanJenny |Visa alla inlägg
  • HejsanJenny

BF Augusti 2023

Tänk, nästa månad får vi träffa våra små! ❤️

• HejsanJenny
    vissli skrev 2023-07-04 09:27:22 följande:
    Känns ju som evigheter dit dock! Jag som längtade efter den här graviditeten är verkligen helt nöjd nu, haha. V 35 här och bebis kan gärna få kika ut runt v 38, när den är fullgången. Behöver absolut inte stanna på övertid. 
    Haha, håller med till 100%. I söndags hade jag extrema fosterrörelser, alltså det var cirkus deluxe i magen i flera timmar nonstop. Igår kunde jag knappt stå upp för jag hade så ont i ryggen och magen. Var otroligt nära att ringa in till förlossningen men lyckades somna tillslut. Tror att det eventuellt var bebisen som fixerade sig? I förra veckan var huvudet ruckbart hos barnmorskan. Spännande att se om de känner någon skillnad imorgon när jag ska in igen på kontroll. 🙈 Går in i vecka 34 på torsdag. 
  • HejsanJenny
    Bebisen har fixerat sig kunde min barnmorska känna imorse! Gick in i vecka 35 igår. Ska på förlossningsplanering om två veckor, ni som har fått era datum, fick ni det under ett sådant möte? 🙂 För mig blir det dock igångsättning, inte snitt så jag vet inte om jag hoppas våga på att jag får ett datum. 
  • HejsanJenny
    vissli skrev 2023-07-17 22:17:07 följande:

Känner mig så klar med den här graviditeten nu, 36+0. Tyvärr kånner bebis inte samma, vände sig tillbaka till säte förra veckan. Men så mycket rejäla sammandragningar så fort jag gör nåt alls, och tryck (tror ibland barnet  försöker  pressa ut sig själv åt alla håll det kan testa) plus allmån känsla av otymplighet och andfåddhet.

Kämpa ❤️ Inte långt kvar nu. Med det sagt, så känner jag exakt samma som dig (34+5). Jag *vet* ju såklart att det absolut bästa är att kämpa på i några veckor till, men jag vaknar varje morgon och typ ber en tyst bön à la snälla låt bebisen komma idag. Har så fruktansvärt dåligt samvete gentemot min treåring som har en mamma som inte orkar med någonting just nu. Det kommer ju iofs inte heller bli bättre eller lättare när barnet kommer, det vet jag ju också,  men ändå? Allt känns bara jobbigt och tungt just nu! 
  • HejsanJenny
    Afterrain skrev 2023-07-24 18:44:58 följande:

Hur långt innan BF har ni tvättat bebiskläder o Lakan o så? Jag har bf 29 augusti men börjar få smått panik för att jag ej har tvättat bebiskläder o sorterat dem. Vill inte heller tvätta för tidigt så att kläderna hinner dra åt sig en massa damm.

Jag tvättade upp en maskin i helgen! 
  • HejsanJenny
    HejsanJenny skrev 2023-07-24 18:51:15 följande:
    Jag tvättade upp en maskin i helgen! 
    (Med kläder alltså 😅).
  • HejsanJenny
    Afterrain skrev 2023-07-24 19:01:14 följande:

Hur lång tid har ni kvar till BF? 

Jag har byrå till bebisens kläder, filtar osv ❤️

30 dagar enligt app! BF 23 augusti. Ska på förlossningsplanering på torsdag och hoppas på att få ett datum för igångsättning då. 
  • HejsanJenny
    Idag var jag på förlossningsplanering, och jag vet inte, fick inte ut så väldans mycket av samtalet egentligen. Att jag ska bli igångsatt bestämdes av läkaren på MVC redan i vecka 12.
    Nu var det typ småprat, jaha hur mår du, okej kom tillbaka om två veckor så ser vi om vi *kanske* är redo att titta på en tid för igångsättningen. Gick in i vecka 37 idag och herregud vad sista tiden går långsamt?
  • HejsanJenny
    vissli skrev 2023-07-27 19:08:46 följande:
    Ja, det går SÅ segt nu. Jag har massor av jobbiga men smärtfria sammandragningar så fort jag rör mig, och ett tryck nedåt, men inget verkar hända. Bara ett kraftigt sug i magen och att den blir stenhård gång, på gång på gång.
    Sammandragningar hade jag förra gången med och då gick jag långt över tiden och blev igångsatt, hoppas verkligen slippa det denna gång. 

V 37+2 och känner att även om det kommer bli tufft med sömnbrist och två barn så är den här orörligheten inte direkt kul den heller.
    Ha ha, ja, exakt samma tankar här! Tar hellre sömnbristen som kommer om några veckor med två små barn än denna svettiga, jobbiga, orörlighet. 
Svar på tråden BF Augusti 2023