Anonym (Östrogendominans) skrev 2022-11-27 00:44:34 följande:
Ömma bröst kan bero på östrogendominans. Det betyder att du har för mycket östrogen i förhållande till progesteron. skicka efter ett saliv eller urintest för att kolla upp dina hormoner. Att ta blodprov ger inte lika bra svar eftersom det endast ger en ögonblicksbild över nivåerna precis när provet togs.
Det finns tricks att ta till som hjälper. Bland annat kosttillskott och bioidentiska hormoner.
Kilmakteriet kommer liksom inte över en natt utan det kommer lite pö om pö.
Tyvärr finns inte så mycket hjälp att få från vården. Det ligger nog inte så mycket prestige i att forska om kvinnans avancerade hormonsystem. Därför finns inte någon vetenskap eller beprövad erfarenhet att ta fasta på. De vill också helst använda syntetiska hormoner som kan göra allt värre.
Jag inser att det inte finns någon prestige i detta, för jag märker hur okunnig jag är om var jag ska vända mig eller vad jag kan göra. Min man blir bekymrad, han hör mig säga "ajajaj" i sömnen när jag vänder mig - känns bättre att ha BH för närvarande än att vara utan. Och då har jag bara en medelstor byst som inte ställt till det för mig tidigare, känns helt främmande att ha så ont nu!
Var beställer man sådana test ifrån?