• Anonym (Man)

Destruktiv relation

Skilj dig och sparka ut honom eller börja leva ett liv utan honom. Låt honom bo kvar men börja träffa vänner, ha kul, res osv

• Anonym (Man)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2022-11-27 08:29:12 följande:
    Sådana saker gör jag redan då han inte ens vill åka på semester tillsammans med mig,så reser ensam och träffar vänner.
    Bra! Inse att du har en inneboende, inte en make. Lev sen ditt eget liv, låt honom ansvara för sitt.

Gör saker du vill och saknar, strunta i honom. 
  • Anonym (Man)

Är det en bra relation du saknar, någon att dela glädje och sorg med, måste du sparka ut honom

• Anonym (Man)
    Cusoon skrev 2022-11-27 08:42:44 följande:

Jag har inte stenkoll på sambolagen men det är ju skillnad på om ni är gifta eller inte. Även fast du ensam står på lånet för huset så om boendet är skaffat för att nyttjas gemensamt, så har du inte rätt att bara be karln packa och flytta. Du kan tvingas att ge honom endel av värdet också. Rätta mig om jag har fel, men jag har hört att så kan vara.

Beror i huvudsak på om det finns samboavtal/äktenskapsförord.

Sen är det skillnad på att reglerna kring kasta ut, bo kvar och delning. Även om man helt själv äger bostaden kan man inte bara kasta ut sambon   .
  • Anonym (Man)
    Anonym (Deprimerad) skrev 2022-11-27 12:21:51 följande:
    Advokat kopplades in pga att han då hade kronofogden efter sig,så vi skrev ett avtal på att huset endast är mitt och min sons vid en separation mellan oss 2.
    Bra att ni har koll på det. Inte ovanligt att en del tror att det räcker att äga bostaden för att den inte ska ingå vid bodelning för sammanboende
Svar på tråden Destruktiv relation