• Fröken Allvar

Destruktiv relation

Om du reser har du ekonomiskt utrymme där att dra in på. Hela situationen är ovanlig med en multihandikappad son som bor hemma och som du reser utan. Du har en oro att inte kunna bo kvar samtidigt som du inte vill ställa din man på gatan. Ni har levt tillsammans i 21 år men barnet är bara ditt, vilket gör att jag antar att du köpte huset ensam för att anpassa till honom innan du träffade din nuvarande man. Du kanske är änka och ärvde huset av din förr man? Jag antar att din man bidrar till hushållsekonomin i en sådan omfattning att han klarar sig själv. Kan du prata med din man? Chansen är rätt stor att han upplever det påfrestande att du reser ensam och lämnar honom med din son och hans personal. 

• Fröken Allvar
    Anonym (Deprimerad) skrev 2022-11-27 11:46:12 följande:
    Varför gör du en analys om något du inte vet något om?🤷?♀️ vi har gemensamma barn som bor med oss jag är inte änka och har inte ärvt huset de är mitt och sonens hus. Sonen är dock från en tidigare relation,men han har varit pappa på honom i 24 år. Har heller aldrig haft några som helst problem att jag reser ensam utan har till och med uppmuntrat mig att resa.
    Ok, jag tror att mina fördomar om att sonen som multihandikappad krävde ett stort omsorgsbehov av dig. Det ställde till det. Ser också att sonen äger halva huset och att mannen har varit sonens vårdnadshavare under en lång tid, nu även som vuxen. Tror du inte att sonen skulle tycka att det kändes konstigt om hans nästanpappa bodde på gatan istället för med er? Nu vet jag ju inte sonens funktionsnivå, men du kan inte prata med honom då? 
  • Fröken Allvar
    Anonym (Deprimerad) skrev 2022-11-27 15:49:16 följande:
    Vem har sagt att vi ska ställa honom på gatan? Återigen något som du tolkar fel.
    "Jag är för feg för att lämna känns det som då jag oroar mig för att inte kunna bo kvar i huset , har dessutom en mulithandikappad son som bor med mig,så kan inte ta vilket boende som helst ,då detta boende är anpassat för honom och låter väl maken bo här för att vara snäll och inte hamna på gatan". 
  • Fröken Allvar

Jag vill inte ställa till det för dig mera. Jag har uppenbarligen tolkat fel. Ber om ursäkt. 

Svar på tråden Destruktiv relation