• Tue 29 Nov 2022 09:24
    1953 visningar
    7 svar
    +2
    7
    1953

    Är det okej att ha kvar kontakt med gamla ex och kk:n på sociala medier?

    Så länge ni har en fungerande relation där ni båda trivs och känner er bekräftade och uppskattade så spelar det oftast ingen roll om det finns en hel hög med friare vid sidan om för då är man inte intresserad. Är det dock fnurra på tråden så är det lättare att välja den bekräftelse man får av friarna...

    Kan bara "tala" utifrån mig själv. 
    Nu är jag äldre - snart 50, men jag har kvar kontakten med i alla fall 3 av de män jag var på dejt med när jag var singel. Haft sex med 2 av dem och den 3:e har jag aldrig legat med även om det var nära en gång långt efter att vi lärde känna varandra. Cool


    Ingen av dessa var Mr Right för då hade jag ju varit med någon av dem utan den som visade sig vara Mr Right träffade jag senare och honom har jag kvar. Har inga som helst planer på att byta ut nuvarande mot någon av dessa 3 så de är inget hot. En av dem har sedan 3 år en sambo och jag har bra kontakt med henne med och vi träffas alla 3. Min särbo har varit med och träffat dem. Ibland skriver jag med henne, ibland med honom och ibland med dem båda. 
    En annan har haft mig som lite bollplank i sin ensamhet i jakten efter kärleken och vi har träffats sedan jag skaffade särbon, men det finns inte på världskartan att jag skulle ha sex med honom igen. 
    Den 3:e är ett yrväder som bor inte så långt ifrån mig så vi ses i bland och jag följer med spänning hur det går för honom i livet, med kärleken, med hans många jobbprojekt osv. Särbon har träffat honom också. Vet att han alltid finns ett telefonsamtal bort om något skulle hända. Har inga planer på att ha sex med honom heller så länge jag har särbon. 

    Skulle jag av någon anledning bli singel igen, så får jag väl fundera då hur jag ev skulle göra, men då de inte var Mr Right sist så lär de inte vara det senare heller. Och särbon vet ju om att de fanns i mitt liv innan honom och jag valde honom så han är mig veterligen inte "svartsjuk" på dem. 

    Och självklart har även särbon en del kontakt med kvinnor sedan tiden innan det blev vi. Har träffat en av dem, men är osäker på om de haft sex eller om de bara blev vänner direkt och det är inget som heller intresserar mig att veta. Särbon nämner ofta att han ska leva resten av sitt liv med mig, så jag får väl tolka det som att han är rätt så nöjd med mig och att han inte funderar på att byta ut mig. 

    Var istället nöjd med att hon valt dig och lever med dig. Ska du fundera, styra och ställa kring det andra så är det risk att det blir bekymmer. Se istället till att hon älskar dig för den du är och hur du får henne att må.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
Svar på tråden Är det okej att ha kvar kontakt med gamla ex och kk:n på sociala medier?