• Anonym (Engångföralla)

    Vilken kroppstyp är den mest attraktiva på motsatta könet?

    Väldigt mycket frågor på familjeliv angående kroppstyp, vad som är attraktivt osv. Låt oss rösta! 

    Så att valen inte blir för många ska man rösta på det motsatta könet

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilken kroppstyp är den mest attraktiva på motsatta könet?
  • Anonym (Mulle fläsk)

    Jag förstår inte fettprocenten!  Är kvinna och vill rösta på en smal kroppstyp. Tränad eller otränad spelar mindre roll för mig. 

  • Anonym (Jag gillar...)

    Jag gillar vältränade kvinnor som också gillar att äta. Så att det blir som en slags mix mellan knubbig och muskulös.

  • Anonym (Rumpa)

    Jag vill ha korta tjejer med lagom mycket rumpdaller, gärna rödhåriga

  • Anonym (Engångföralla)
    Anonym (Jag gillar...) skrev 2022-11-29 14:42:52 följande:

    Jag gillar vältränade kvinnor som också gillar att äta. Så att det blir som en slags mix mellan knubbig och muskulös.


    Då ska du rösta på kvinna, tränad, 25+% fett:)
  • Anonym (Kvinna 40+)
    Konstiga svarsalternativ. Det finns ju enormt stor variation på vad ordet tränad kan innebära. Och hur många, som inte lever för gymmet,  har koll på hur olika fettprocenter ser ut på en kropp?

    Själv faller jag lättast för slanka män som tränar lite lagom för att hålla sig friska.
  • cosinus

    Jag hamnar mitt mellan de två första alternativen. 10-15 % skulle jag säga. 20 i överkant, 5 defintivt i underkant.

    För den som inte kan procenten i huvudet så går det bra att googla body fat chart så får man en ganska bra överblick.

    Är kvinna (och nej, min man ligger definitivt inte mellan 10-15 men nu pratar vi om vad jag föredrar rent visuellt. Sen finns det mycket mer än fettprocenten att hänga upp sig på)

  • Anonym (Engångföralla)
    Anonym (Kvinna 40+) skrev 2022-11-29 14:48:01 följande:
    Vilken kroppstyp är den mest attraktiva på motsatta könet?
    Konstiga svarsalternativ. Det finns ju enormt stor variation på vad ordet tränad kan innebära. Och hur många, som inte lever för gymmet,  har koll på hur olika fettprocenter ser ut på en kropp?

    Själv faller jag lättast för slanka män som tränar lite lagom för att hålla sig friska.
    Tänkte på svarsalternativ som inte lämnar så mycket utrymme åt tolkning. Ord som smal, kurvig, tjock är ju så olika för alla. Men med din beskrivning skulle jag välja man, inte tränad, 5-15% fett, då det är slankheten som är viktig för dig och inte musklerna. Män har naturligt en hel del muskulatur som syns när de är deffade.
  • Anonym (L)
    Anonym (Engångföralla) skrev 2022-11-29 14:18:14 följande:
    Vilken kroppstyp är den mest attraktiva på motsatta könet?

    Väldigt mycket frågor på familjeliv angående kroppstyp, vad som är attraktivt osv. Låt oss rösta! 

    Så att valen inte blir för många ska man rösta på det motsatta könet


    Fettprocenten är ointressant, det intressanta är var fettet finns. Föredra kvinnor med smal midja men med väldigt mullig rumpa. 
  • Anonym (Smala)

    Jag föredrar smala män utan synliga muskler. Såna kan dock ha god kondition ändå som tex min man som kan gå kilometervis, köra röjsåg och annat kroppsarbete fast han ser tanig ut.

  • Anonym (Mulle fläsk)
    cosinus skrev 2022-11-29 14:49:45 följande:

    Jag hamnar mitt mellan de två första alternativen. 10-15 % skulle jag säga. 20 i överkant, 5 defintivt i underkant.

    För den som inte kan procenten i huvudet så går det bra att googla body fat chart så får man en ganska bra överblick.

    Är kvinna (och nej, min man ligger definitivt inte mellan 10-15 men nu pratar vi om vad jag föredrar rent visuellt. Sen finns det mycket mer än fettprocenten att hänga upp sig på)


    Jag kunde tyvärr inte förmå mig att googla fettprocent, under min värdighet. Men det smalaste motsvarar minst fettprocent? Jag är inte stark i matematik. 
  • Anonym (skulpturform)
    Anonym (Mulle fläsk) skrev 2022-11-29 14:37:17 följande:

    Jag förstår inte fettprocenten!  Är kvinna och vill rösta på en smal kroppstyp. Tränad eller otränad spelar mindre roll för mig. 


    Förstår inte sånt heller och inte så intressant. Det är proportioner och hållning som gör en kropp snygg. Men föredrar helt klart lite mer spensliga killar med relativt lite underhudsfett och synliga muskler utan att vara övertränad.
Svar på tråden Vilken kroppstyp är den mest attraktiva på motsatta könet?