• Thu 1 Dec 2022 07:46
    1884 visningar
    8 svar
    8
    1884

    är han värd att vänta på? /Är han ens intresserad

    Träffade en i mitt tycke trevlig man online, har chatta ett tag.
    Varje gång jag har frågat om vi ska ses, har det varit något, men han har fortsatt att visa intresse,
    jag frågade om vi ens skulle ses eller vad, han sade då att han egentligen vill ses men han tyvärr inte känner dig redo, vilket är synd för han "gillar" mig.
    Men ändå fortsätter han hålla kontakten,
    varför? Vad gör jag?

  • Svar på tråden är han värd att vänta på? /Är han ens intresserad
  • Fri 2 Dec 2022 07:20
    #5
    Emala skrev 2022-12-02 04:09:01 följande:

    Mycket möjligt att han är gift/sambo, och utnyttjar dig för att få bekräftelse/spänning.
    Ett annat alternativ är att han inte är den han utger sig för att vara, som inlägget ovan även var inne på.
    Han kanske har visat dig gamla foton som inte stämmer överens med hur han ser ut idag?
    Eller så är han en ärlig och äkta person, men känner sig inte "redo" av någon anledning.
    Nu vet jag inte hur mycket du "vet" om honom, men börja med att kolla upp om han är gift/sambo.   Det gör du på några sekunder på ratsit, och det är helt anonymt.
    Sen kollar du på Facebook eller andra sociala medier.
    Googla hans namn. 
    Är han "ren" på ratsit (alltså ingen fru eller sambo) så kan du ju ge honom en liten tid till om du känner för det, men slösa inte bort din tid alltför länge.  


    Jag har talat med honom i telefon, han är inte gift eller bor med någon kvinna.
    -jag tycker han verkar mysig.
    Hur länge ska man vänta?
  • Fri 2 Dec 2022 07:42
    #7
    vårkänslor skrev 2022-12-02 07:26:13 följande:

    Detta känns som ett avsnitt av catfish det du beskriver tyvärr.

    Gör som de ovan sagt. Googla allt du har. Har du foton på honom, testa dem mot nätet, är det hackade bilder eller vad?.

    Föreslå att ni facetimar, då ser ni varann men behöver inte "träffas" om det är själva träffen som är läskig för honom. Då kan han ju alltid stänga av men kan innan tex lova dig att ni "kan se" varann i tex 2 minuter.


    Vi har talats vid i telefon, foton stämmer
Svar på tråden är han värd att vänta på? /Är han ens intresserad