• Anonym (N)

Servera vin på sonens 18-års dag?

Hade tänkte bjuda hit lite släkt på efterniddagen och sen ska sonen säkert träffa vänner. 

tycker ni att det är fel att servera bubbel och cider? Kommer nog att vara småbarn med. 

alltså blir ju inga enorma mängder och släktingarna koller bara ta nåt enstaka glas var. 

men vin, kaffe, tårta, snacks, snittar t.ex.  

• Svar på tråden Servera vin på sonens 18-års dag?
  • Anonym (beror på)
    Anonym (N) skrev 2022-12-01 23:27:34 följande:

Han tyckte att vi kunde köpa öl och cider. 

tänkte att dom andra kanske vill ha ett glas bubbel bara :) 

vad kan man mer bjuda på då? 

Plankstek alt thaimat alt bara hamburgare hemma grillade?

Sluta dricka o utgå utifrån alla andra, det är ju DIN SONs FÖDELSEDAG! Inte en jävla släktträff!?

• Anonym (Kvinna ...)

Jag tycker det låter toppen. Min äldre bror köpte en flaska rosa skumpa till mig på min 18 års dag. Jag hade önskat mig det (av en anledning).
    Jag, min mamma och båda mina äldre syskon drack upp den tillsammans med lite tilltugg. Jättetrevligt

Såklart du kan bjuda på bubbel och öl tillsammans med snittarna.
    Han fyller 18 och får dricka. Tror knappast 5-6 åringarna far illa för att föräldrarna tar ett glas bubbel. Det är överdrivet trams!

• Cusoon

Om sonen vill ha öl eller cider då tycker jag det är det ni ska ha, inte vin...det är ju han som ska firas.

• Anonym (?)

18 år är väl ok på krogen men inte på bolaget.
    20 åt gäller. Skulle aldrig bjuda min 18-åting på alkohol - det får han i så fall fixa bakom min rygg!

• Anonym (beror på)
    Anonym (?) skrev 2022-12-01 23:41:58 följande:

18 år är väl ok på krogen men inte på bolaget.
    20 åt gäller. Skulle aldrig bjuda min 18-åting på alkohol - det får han i så fall fixa bakom min rygg!

Fast när du har fyllt 18 så är det ju helt okej att dricka under föräldrars uppsikt. Så vad är problemet? 

Snarare ironiskt att man anses vara vuxen som 18 o kan få livstid för brott men ändå inte får vara just det, vuxen nog för att dricka. 

• Anonym (N)
    Anonym (Kvinna ...) skrev 2022-12-01 23:38:22 följande:

Jag tycker det låter toppen. Min äldre bror köpte en flaska rosa skumpa till mig på min 18 års dag. Jag hade önskat mig det (av en anledning).
    Jag, min mamma och båda mina äldre syskon drack upp den tillsammans med lite tilltugg. Jättetrevligt

Såklart du kan bjuda på bubbel och öl tillsammans med snittarna.
    Han fyller 18 och får dricka. Tror knappast 5-6 åringarna far illa för att föräldrarna tar ett glas bubbel. Det är överdrivet trams!

Tack. Håller med! Det lät som en trevlig födelsedag :)
  • Anonym (N)
    Anonym (beror på) skrev 2022-12-01 23:33:33 följande:

Har du testat att fråga din son? 

Det är ju trots allt hans födelsedag.

Så.. blir det någon öl till sonen eller ? 

Han blir ju trots allt myndig.

Japp det blir det. 
  • Anonym (N)
    Cusoon skrev 2022-12-01 23:41:35 följande:

Om sonen vill ha öl eller cider då tycker jag det är det ni ska ha, inte vin...det är ju han som ska firas.

Har svårt att tro att han bryr sig om jag serverar lite bubbel till dom andra. Eller om han inte själv vill ha snittar tex. Han har inte brytt sig tidigare vad jag köpt på hans födelsedagar. Men skulle han protestera så. 
  • Cusoon
    Anonym (N) skrev 2022-12-02 00:00:21 följande:
    Har svårt att tro att han bryr sig om jag serverar lite bubbel till dom andra. Eller om han inte själv vill ha snittar tex. Han har inte brytt sig tidigare vad jag köpt på hans födelsedagar. Men skulle han protestera så. 
    Du frågade och det är såhär jag tänker, blir ju rätt tråkiga trådar om alla svar ska låta; -Gör som ni vill
  • Anonym (k)

Låter totalt onödigt i sammanhanget.

Svar på tråden Servera vin på sonens 18-års dag?