• smulan57

BIM Januari 2023

Hej! Grattis till er som plussat denna månad och heja alla andra ❤️ Hoppar in i tråden lite sent, försökt att inte hänga på familjeliv då jag velat de-stressa kring allt testande men här är man igen haha! Hoppas på stordåd 2023. Varit dålig att tracka min mens så gissar mig fram lite kring BIM.. 

31/12 Kaktusen94 - andra barnet, andra försöket
    31/12 Barbrastreisand - andra barnet, 8e försöket
    2/1 Raindear860 - första barnet, 10e försöket
    3/1 Hannis1983 - fjärde barnet, femte försöket
    4/1 Andromeda326 - andra barnet, sjätte försöket
    7/1 hopemalin- första barnet, andra försöket 
    7/1 Sannet - första barnet, andra försöket 
    7/1 Elina24- tredje barnet, tredje försöket efter MA
    7/1 ettanvandarnamn123- första barnet, 6e försöket
    7/1 solros22- andra barnet, 8e försöket
    8/1 studerande 5:e barnet 4 försöket 
    8/1 Elisabeth83 - 4:e barnet, 2:a försöket 
    8/1 LouLou92 - första barnet, tredje försöket efter MA
    8/1 Anile - 2:a barnet, 5:e försöket
    10/1 Foodie - första barnet, fjärde försöket
    10/1 82lindis - fjärde barnet, 6e försöket
    10/1 Allie27 - andra barnet, fjärde försöket 
    11/1 Amaaanda00 - första barnet, 7e försöker. Tempar med NC 
    11/1 Sanlin90 - andra barnet 19 eller 6te försöket
    11/1 Acizzej - andra barnet
    12/1 Mumlanz - första barnet, första försöket
    12/1 Papaja10 - första barnet, fjärde försöket 
    12-13/1 trefaldigmästareikärlek 2:a barnet  
    13/1 Acire94 Tredje barnet, 5e försöket
    13/1 Lola92 4:e barnet
    13/1 Lotis - 3e barnet, ca 13e försöket. 
    15/1 Etaj andra gemensamma barnet 1:a försöket efter ma
    16/1 Pallekula, första barnet, andra försöket efter MF
    16/1 smulan57, första barnet, 9e försöket 
    17/1 Kazi2, andra barnet, 13:e försöket
    17/1 GuldKvinnan, första barnet och femte försöket
    18/1 Millaann, andra barnet, andra försöket 
    18/1 DontBlink, andra barnet, försökt sen jan -17.
    19/1 Anonymcola andra barnet
    22/1 Frufröken, andra barnet, andra försöket
    22/1 Caleido - andra barnet, 13:e försöket
    24/1 Lina95 - första barnet, 3 försöker
    25/1 Oväntadedrömmen - 
    25/1 Swave - tredje barnet, sjätte försöket
    27/1 EnyaLouise - andra barnet, 4e försöket
    25/1 Florenza - Första barnet och 10:e försöket

• smulan57

Hm. Borde ha BIM i helgen eller i början på nästa vecka. Känner mig pms:ig - konstant hungrig, lättirriterad, ömma bröst och uppblåst i magen. Vill inte tänka uteslutande att det är mensen som är påväg men allt annat har varit önsketänkande varje månad då jag fått hopp om graviditet sen kommer mensen.

Ni som varit gravida förut, kändes det som typiska menssymptom innan ni plussade eller var det något som var utmärkande?

• smulan57

Alltså. CD 32 idag, brukar ha cykel mellan 28-33 dagar. Imorse hade jag grynig flytning, aldrig haft en sådan förr. Med en prick ljusrosa blod. Vet ej om detta är början på mensen men känner inte igen detta alls, brukar snarare ha svart blod i början. Hoppas hoppas, men törs ej ta test för att bli besviken efter att ha försökt sedan maj 2022..

• smulan57

MEN OJ! Stort, stort grattis till er som plussat ❤️ 

Får jag fråga hu många dagar innan BIM ni plussade? Har nämligen på känn att denna månad kan vara annorlunda, känns helt klart inte som det brukar. Vågar inte ta test just ännu, tror jag har BIM om 1-3 dagar. 

Vill ni dela med er av symptom? 😊

• smulan57

Tack för svar! 

Jag hade en ljusrosa blödning i måndags. Typ bara en liten prick och riklig flytning. Har så fruktansvärt ont i brösten och tyngdkänsla i magen. Är på CD 30, brukar ha allt mellan 28-33 dagar så ska hålla ut lite🥰

• smulan57

Fruffe & Snorfrökenhär: 

Håller tummarna för oss (och alla andra) denna månad. Måste vara lite betryggande på ett sätt att ha varit gravid förut, kanske lättare att känna igen symptom osv? Förstår dock att alla graviditeter kan vara olika 😊 

Jag brukar alltid ha fruktansvärd mensvärk, kan ofta veta dagarna innan mens att den är på G. Men nu känner jag bara tyngdkänslan med ytters få små värkar. Vågar knappt gå på toaletten under dagen, orolig att upptäcka mensen efter alla dessa månader av att försöka. 

Har dock andra pms-liknande symptom: humörsvängningar, huvudvärk, känner mig lite småsjuk/svag och uppblåst mage.. 

Har aldrig upplevt stickningar i bröst, bara väldigt ömma och känsliga just nu. Har ett test kvar här hemma, tror fasiken inte jag kan hålla mig så testar imorgonbitti. Förbereder mig på det värsta så slipper jag bli besviken 😬

• smulan57

CD 32.. kan möjligtvis vara BIM -1 men osäker. 
    Försöker intala mig att jag ser något svagt men vet innerst inne att det är önsketänkande 💔

Testade med babyplan vanliga test. Om inte mensen kommer idag kanske jag köper ett tidigt test, vad tror ni? 

Har kunnat slappna av de senaste 2-3 månaderna och inte testat, utan istället väntat in mensen. Denna månad kändes det annorlunda så var så hoppfull 😔 

• smulan57

Swave & Snorfrökenhär: 

Ser det ni ser, men vet inte om det är som du Swave sa, spökstreck. Känns ju dock som att jag kommit långt nog i min cykel att det borde ha varit starkare men vad vet jag 🤷?♀️

Ska åka och köpa test nu och ta imorgon morgon. osäker om det är vanligt eller tidigt jag ska ta. Borde egentligen vänta några dagar, men ni vet hur man är 😂

• smulan57

Hästiväst: Väntan efter ÄL är den värsta. Håller tummarna för dig! 

Har köpt ett tidigt test nu jag med som jag ska ta imorgon. 

• smulan57

Teriz: jag kanske är ute och cyklar, men räknas inte graviditetens första dag från förra mensens första dag? Alltså typ 2v före befruktning. Då stämmer det ganska bra 😊 Hur mår du nu förresten, några nya symptom eller så?

• smulan57

Tog ett tidigt test och känner mig sååå dum. Doppade det i koppen i 10 sek som jag är van med, sen när jag tagit upp det och lagt tillbaka skyddet läser jag att det är 20s man ska doppa.. vet inte om jag ska lite på detta negativa test men har inga fler hemma 🥲
  • smulan57

Mår fruktansvärt illa, vet inte om jag håller på att bli galen. Checkar ut från Familjeliv någon dag. Jag får testa på söndag om mensen fortfarande ej är kommen, och försiktigt hoppas tills dess. Har snart försökt i 1 år men IVF-kliniken där jag bor tar bara emot en om man varit folkbokförd på samma adress som sin sambo minst 2 år.. 
    Jaja, vi ses annars i februaritråden kanske 🥰

Svar på tråden BIM Januari 2023