Inlägg från: Anonym (ööö) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ööö)

Tänker jag helt fel här?

Hon åker ju i sällskap, inte ensam, så pappan borde kunna tagga ner lite. 

Du kanske kan prata med dottern ensam om saken? Hon kanske skulle känna sig rätt löjlig om pappan ska svansa runt sådär, när hon som en vuxen människa, ska resa ihop med sin kille. Vad tycker killen, kan man lite grann undra. 

• Anonym (ööö)
    Anonym (Inte ok) skrev 2022-12-04 19:41:34 följande:
    Tänker jag helt fel här?

Är det ingen mer än jag som reagerar på "mammans vecka" och "pappans vecka" PÅ EN 20 ÅRING???!!! Men lägg av nu. När jag var 20 år så levde jag i eget hem med min sambo och vår 1 åriga son. En 20 åring som fortfarande bor varannan vecka hos mamma och pappa är ju sjukt.

Har man inte flyttat hemifrån och är van varannan vecka så är det nog många som fortsätter så. Mina egna söner gjorde så. Skillnaden var bara att vi inte alls tänkte "mamma/pappas vecka" utan mer bara att de kom och gick och man visste vilka veckor man skulle handla hem lite mer mat så att det räckte även till dem. 
    Ville de göra på annat vis ibland behövde de inte fråga utan de bara meddelade. 
    Det är den stora skillnaden från TS beskrivning. 
  • Anonym (ööö)

Hur blir det framåt då? Tänker du fortsätta leva med denne man? 

• Anonym (ööö)
    Anonym (förvirrad) skrev 2022-12-11 21:59:39 följande:
    . Men han ser inte problemet, utan han ser bara att jag är en svartsjuk egoist. Och då drar han och säger att vi ska göra slut.
    Där har du nog svaret. Den här gången kanske DU faktiskt gör slut? 
  • Anonym (ööö)

Så tragiskt för denna dotter. Pappan har inte hjälpt henne utan vant henne vid att han alltid ställer upp för minsta lilla. 
    Hur ska hon kunna sköta eget boende, eget jobb framöver? Man kan bara hoppas att den där pojkvännen får henne att vilja bli vuxen och ha ett eget liv. 

• Anonym (ööö)

Så först frågar han om ni ska fira nyår ihop. Sen när du har andra planer talar han om hur skönt det ska bli att slippa dig? 

• Anonym (ööö)
    Anonym (förvirrad) skrev 2023-01-05 10:15:47 följande:
    Mitt ex krav om vi ska fortsätta är att jag går i KBT terapi för min avundsjuka mot hans barn och att jag aldrig blandar mig i dem igen, eller säger något negativt om dem. Vad tycker du om det? 
    Om ni ens ska försöka, så bör kravet till honom vara att HAN ska gå i terapi för att inse att hans föräldraskap varit skevt, samt att han behöver verktyg för dotterns skull, för hon går ut i vuxenlivet helt skadad. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (förvirrad) skrev 2023-01-06 01:02:37 följande:

Tack snälla ni som ger mig råd! Det har tagit mig år att inse att det faktiskt är mycket hans fel och inte mitt som han försöker intala mig och alla andra !

HUR avslutar jag ens denna relation utan att ångra mig igen??

Jag ser ingen annan lösning än att gå skilda vägar. 
    Han kanske då kommer till insikt men troligen inte. Inte så länge dottern lindar honom runt lillfingret. 

För att inte ångra sig behöver du på tydliga påminnelser om varför du gjorde slut. Sätt upp en lista inne på toaletten med allt negativt. Den listan läser du varje gång du är därinne (vilket ju brukar bli några ggr per dag Flört ) 

Du ska också ta bort honom från alla kontaktvägar ni har, så att du inte lockas att svara om han ringer osv. 

Du måste tänka att  du räddar dig själv på detta vis - och det är du värd!

Sedan tänker jag mig att dottern kanske till slut ändå blir så kär i någon ung man, vill ha egna barn osv, att hon är den som kanske minskar ner deras kontakter - då står han där och undrade varför dottern inte vill ha lika nära kontakt - han som gjort allt för henne. 
  • Anonym (ööö)
    Anonym (förvirrad) skrev 2023-01-07 10:20:44 följande:
    Vi pratade igår och då tror han genast att allt är som vanligt igen, men jag vill bara vara hans vän, inget annat.
    Ni kan nog inte vara vänner, han kommer aldrig förstå sig på dig. Bättre att avsluta helt. Ha inte kontakt alls, speciellt inte om du har en ny relation. Rör inte ihop saker. 
  • Anonym (ööö)

Släpp honom nu. Det är det bästa. Ta bort honom ur telefonen. 

• Anonym (ööö)
    Anonym (förvirrad) skrev 2023-01-10 21:25:15 följande:
    Är det bäst att bara ignorera ifall han skulle skriva nån gång, eller blocka honom överallt? Tycker att det är så omoget att blocka någon sådär. När ska man då blocka av igen?
    Du behöver väl inte ha kontakt med honom alls? Klarar du av att ignorera om han skriver så behöver du inte göra något. 

Blocka om du vill, avblocka behöver du inte göra eftersom det är over and out som gäller. 
Svar på tråden Tänker jag helt fel här?