• zio86

    Behöver hjälp

    Hej! 

    Jag stalkade mitt ex ett i några månader efter vårt uppbrott. Jag skrev till henne  på sms och via Facebook några gånger i veckan första veckorna för senare höra mer sporadisk. Var även till hennes föräldrar då jag ville be dem om ursäkt för mitt beteende. Jag har inte kontaktat mitt ex på fem år. Men tänker på henne varje dag. Är olycklig för att det blev som det blev. 

    Jag undrar om jag skulle kunna skicka ett brev till henne där jag ber henne om ursäkt? 

    Hon min livs kärlek. Min enda önskan är därför hon har det bra. Jag hoppas hon fått en fin kille.  

  • Svar på tråden Behöver hjälp
  • Anonym (Nej)

    NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Lämna människan ifred! Din önskan om att skriva till henne är BARA egoistiskt utifrån DITT behov av avslut! Gå till en terapeut istället och bearbeta känslorna på rätt sätt.

  • zio86
    Anonym (Nej) skrev 2022-12-04 19:31:20 följande:

    NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ!!! Lämna människan ifred! Din önskan om att skriva till henne är BARA egoistiskt utifrån DITT behov av avslut! Gå till en terapeut istället och bearbeta känslorna på rätt sätt.


    Tack för ditt svar. Jag får då helt enkelt fortsätta hoppas i min kammare att hon har det bra. 
  • Anonym (Nej)
    zio86 skrev 2022-12-04 19:33:55 följande:
    Tack för ditt svar. Jag får då helt enkelt fortsätta hoppas i min kammare att hon har det bra. 
    Ja det hoppas så klart även jag, vi får förlita oss på att hon har gjort kloka val i sitt liv under de här fem åren.
  • Anonym

    Hej, kontakta inte ditt ex på något sätt.
    Försök få något samtalsstöd. Du behöver bearbeta det du varit med om, det är jobbigt att få sitt hjärta krossat. Jag tänker på dig.

  • zio86
    Anonym (Nej) skrev 2022-12-04 19:38:42 följande:
    Ja det hoppas så klart även jag, vi får förlita oss på att hon har gjort kloka val i sitt liv under de här fem åren.
    Tror hon gjort det. Det är en klok person som gör kloka val. 

    Det mitt ego som gärna önskar svar. Jag har tack och lov inte kontaktat henne på fem år. 
  • zio86
    Anonym skrev 2022-12-04 19:45:41 följande:

    Hej, kontakta inte ditt ex på något sätt.
    Försök få något samtalsstöd. Du behöver bearbeta det du varit med om, det är jobbigt att få sitt hjärta krossat. Jag tänker på dig.


    Ja, att få hjärtat krossat är jobbigt. Jag kan endast att gått bra för henne och jag inte gett henne några men, som till exempel att hon inte skulle våga träffa vissa typer av män för dem påminner om mig. 
  • Anonym (ååå)
    zio86 skrev 2022-12-04 19:55:36 följande:
    Ja, att få hjärtat krossat är jobbigt. Jag kan endast att gått bra för henne och jag inte gett henne några men, som till exempel att hon inte skulle våga träffa vissa typer av män för dem påminner om mig. 
    Du måste sluta att lägga så stor vikt vid dig själv. Ja ursäkta, men det låter inte alls som om du vill kontakta henne för hennes skull, utan för din egen skull. Släpp det bara. Det har gått för lång tid. 
  • Anonym (Andreas)
    zio86 skrev 2022-12-04 19:47:30 följande:
    Tror hon gjort det. Det är en klok person som gör kloka val. 

    Det mitt ego som gärna önskar svar. Jag har tack och lov inte kontaktat henne på fem år. 
    Hon har ingen skyldighet att ge dig några svar. Du har ingen rättighet att kräva ett svar.

    Så med det sagt är inga svar alls ett svar i sig. Hon har gått vidare helt enkelt. 

    Om du på något sätt behöver be om ursäkt så förlåt dig själv istället för att du just där och då tog ett beslut  utifrån den sits du var i då. Du kan inte göra det ogjort. En ursäkt ändrar ingenting. Lär dig av det inträffade och ta med dig konsekvenserna av uppbrottet med dig vidare i livet som kunskap inför nästa förhållande. 
  • Anonym (Repris)

    Varför en ny tråd? Sugen på att ignorera mer råd?


     


     

  • zio86
    Anonym (Andreas) skrev 2022-12-04 20:00:50 följande:
    Hon har ingen skyldighet att ge dig några svar. Du har ingen rättighet att kräva ett svar.

    Så med det sagt är inga svar alls ett svar i sig. Hon har gått vidare helt enkelt. 

    Om du på något sätt behöver be om ursäkt så förlåt dig själv istället för att du just där och då tog ett beslut  utifrån den sits du var i då. Du kan inte göra det ogjort. En ursäkt ändrar ingenting. Lär dig av det inträffade och ta med dig konsekvenserna av uppbrottet med dig vidare i livet som kunskap inför nästa förhållande. 
    Du har rätt. Jag har ingen rättighet att kräva ett svar. Hon gått vidare.  Jag får glädjas över det. 

    Jag kommer inte ha någon ny relation. Jag gjort fel. Jag får ta konsekvenser av mitt handlande. 
Svar på tråden Behöver hjälp