• svansmamman

Vad tror ni?

sommar2019juni skrev 2022-12-05 08:32:38 följande:
    Vad tror ni?

Hej!
    har senaste 2 veckorna upplevt fler saker ändringar i kroppen. Är extremt trött vilket visserligen kan ha med årstiden att göra, men har försovit mig vilket aldrig hänt. Jag har ömma bröst och det sticker/ilar i bröstvårtorna. Har fått ont i längryggen när jag sover. Stickningar molande i magen. Samt att jag upplever att jag är väldigt känslig om jag inte äter tillräckligt blir liksom yr och svimmfärdig.

hade sex 21/11 och enligt NC ägglossning 23/11, mensens sista dag var 9nov och bör på mens nu på onsdag. Vad tror ni? Hade ni testat er? Hade ni väntat? Hur var de för er?

Ta ett test! Om de symptom du upplever beror på graviditet kommer ett gravtest visa positivt då gravtest ger utslag för hormonet HCG som börjar utsöndras vid en graviditet och som också är det som ger gravidsymptom. Mitt förslag är att du tar ett CB digitalt med veckoindikator, av alla test jag använt är de mest rättvisande - enligt mig. :) 

Jag hoppas att testet visar det du önskar och jag önskar er all lycka till oavsett resultat! 
  • svansmamman
    sommar2019juni skrev 2022-12-07 20:00:17 följande:

Ingen mens ännu, bim +1, väntar med spänning och tänkte testa mig på fredag bim+3 om inte mensen kommit. Hoppas så mycket, har sen igårkväll känt en typ av mensvärk men inte som de brukar vara utan mer att de kommer en ilning som ger dig direkt?

Man kan inte passera BIM utan att antingen vara gravid eller få mens. Om gravtest inte visar positivt och mensen inte kommit inföll ägglossningen förmodligen senare än du tror. Med det sagt finns det alltså fortfarande hopp eftersom BIM inte passerat. :) 
    Jag har känt ilningar likt de du beskriver vid graviditet, men då har förvisso gravtest också visat positivt. 

Jag följer dig med spänning och hoppas hoppas hoppas på plus! 

• svansmamman
    sommar2019juni skrev 2022-12-13 08:03:42 följande:
    Tyvärr kom mensen tre dagar sent? något besviken blir man. Hade fått hem testen kvällen innan så var inställd på att ta ett på morgonen efter och när jag sitter och ska kissa på stickan kollar jag ner och då börjar de droppa mens? aja bättre lycka nästa gång. tack för hjälpen ni som stöttat och svarat!
    Då var det säkert så att ägglossningen inföll tre dagar senare än du trott. Ägglossningstest eller tempa brukar vara effektivt för att tracka ägglossningen, på så vis är oddsen bättre för att pricka rätt dagar så att myset leder till ett plus. Jag har tyckt cb?s rosa ägglossningstest varit bra. 

Jag hoppas det tar sig nästa gång! Hjärta
Svar på tråden Vad tror ni?