Nidblödning/missfall?
Heeej,
Första inlägget för min del :) Jag har precis plussat och känner mig otroligt spänd och glad. Det är första barnet/graviditeten för mig och min sambo, vi började försöka efter semestern och har inte riktigt hunnit fatta att jag faktiskt plussat!
Jag är dock lite orolig då jag har haft en blödning. Första dagen på sista mensen var 6/11 och jag borde ha haft ägglossning runt den 20/11 (tog ägglossningstest). Den 28/11 fick jag en blödning som typ blodade ner hela trosan (sorry för tmi), kände verkligen hur den bara forsade ner.. men den slutade dock direkt. Jag har försökt läsa på om nidblödning men det känns som att jag blödde lite för mycket för att det ska vara det och undrar om det kan vara missfall?
En annan förvirrande faktor är att jag tog ett test (rfsu) 1/12 (alltså efter blödningen) som var extremt starkt positivt och ett digitalt clear blue test dagen efter som visade gravid/3+ veckor så är jag också osäker på om jag verkligen kan ha blivit gravid i denna cykel.
Jag ska ringa till barnmorska men skulle gärna höra om det är någon som har en ide eller har upplevt liknande. Tack på förhand!!