• Anonym (M)
    Wed 7 Dec 2022 13:32
    1574 visningar
    13 svar
    13
    1574

    Luciafirande på förskola ute

    Anonym (exakt) skrev 2022-12-06 15:57:15 följande:
    Ja, precis. Stora luciakläder ovanpå overall och annat. De ser ut som små tjocka michelingubbar, nästan alla är ledsna och kalla.

    Skönt att den tiden är över, när ungarna plågades igenom hemska luciatåg på förskolan för föräldrarnas skull. 
    Vad olika man kan uppleva det. Mina barn har varit otroligt glada och stolta över att välja ut kläder och tillbehör innan, få visa upp vad de tränat på och sen gå hem och fika sina favoriter som vi bakat innan.
  • Anonym (M)
    Wed 7 Dec 2022 13:49
    #11
    Anonym (exakt) skrev 2022-12-07 13:41:49 följande:
    Jaha, så bra för dina barn då. Mina hatade luciatåget från de var små tills de slapp undan det hela nån gång i lågstadiet. Och det vara alltid en massa ledsna småbarn i tåget på förskolan, inte bara mina barn. 
    violis skrev 2022-12-07 13:02:53 följande:

    Vi har haft ute nu i flera år ,men bara de äldsta barnen dvs de som nu i höst är 4 o 5 år gamla ,de yngre barnen har en egen luciasamling inomhus på respektive avdelning utan föräldrar o utan krav på att de har några luciakläder .

    Visst blir det lite bökigare med de större kläderna som behövs för att passa över tjockare vinter kläder både för att det kan bli lite bylsigt men också för att föräldrarna antingen måste sy upp lucialinnena eller vi försöka bylsaupp dem med hjälp av band/ glitter i midjan så barnen inte trampar på dem.

    Det jag inte sett i princip alls sedan vi började ha firandet ute o bara med de äldsta är ledsna barn/ barn som inte vill vara med/ barn som mitt i allt vill gå till sina föräldrar..det var något vi alltid fick räkna med när vi var inne och när alla barn var med även de minsta .
    Självklart kan det vara något undantag men överlag upplever vi att detta funkar mycket bättre för barnen 


    Varför fortsatte de vara med då om de hatade det varje år? Jag menar, istället för att komma dit och titta hade du kunnat komma dit och hämta dina barn och fira hemma på ett sätt som de hade uppskattat
Svar på tråden Luciafirande på förskola ute